Toon posts:

computer problemen met spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voordat ik op vakantie ging een amd 64 3800+ gekocht samen met een nieuw moeder bord (Asrock 939DUAL-SATA2) en 1 gb geheugen van g.e.i.l. zelf heb ik een ati radeon 9600 xt van club 3d.

ik vind het allemaal prima gaan maar bij spellen zoals battlefield 2 en counterstrike source krijg ik om de
10, 20 seconden een vastloper van zo'n 4 seconden waarbij het geluid dan ook niet meer werkt. battlefield draaide bij mij op mijn vorige pc, met de zelfde video kaart op medium en ik heb hier alles op low gezet en de laagste resolutie maar dat heeft ook geen nut. ik heb de laaste video driver van ati.com

ik heb nu windows service pack 2

als iemand een idee heeft om dit te verhelpen, post het dan alstjeblieft hier,
bij voorbaat dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de chipsetdrivers wel geinstalleerd voor je moederbord? Als je dat niet doet kan het goed zijn dat eea erg traag werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ja alle drivers van me moederbord staan er op ( behalve de raid driver want zo'n harde schijf heb ik niet

Verwijderd

Uit je topic begrijp ik dat na het upgraden van je processor en je moedebord het fout ging..

De kans dat het dus aan je nieuwe moederbord of processor (of beiden) ligt is dus heel erg groot.. bijna wel heel zeker.. ik zou alles nog een keer goed na gaan, drivers opnieuw instaleren, niets overclockt hebbe.. Kijken of je processor niet te warm word.. of je oude spullen wel comfortabel zijn met je nieuwe moederbord..

En kijken of dat iets helpt.. anders weet ik het niet.. de kans is in iedergeval bijna 100% dat het aan je processor of moederbord licht..

Verwijderd

Het vervangen van een moederbord (met evt andere type processor) met het behoudt van "oude" hardeschijf van het vorige systeem heeft in 99% van de gevallen een schone installatie van windows nodig. Maar dan ook echt schoon. Installeer windows opnieuw, daarna de up to date chipset drivers (moederbord drivers) vanaf daar video, geluid, etc etc.
Dit blijft meestal de meest beste optie op een schoon systeem echt goed stabiel wil laten lopen.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
tempraturen of voeding miss, of krijg je dan andere probleem ik weet er ook niet alles van.

Verwijderd

Topicstarter
mijn harde schijf is trouwens wel nieuw (sorry) en windows is zelfs meerdere keren opnieuw geinstalleerd met een volledige wissing van de schijf. en de drivers zijn ook allemaal goed geinstalleerd. en ik heb het vermoeden dat het bij de videokaart ligt, en speedfan geeft ook geen problemen aan

Verwijderd

Topicstarter
maar in iedergeval alvast bedankt

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Anders probeer je de Omega drivers eens?

En ohja, je moet C&C er wel even afgooien als je dat hebt, dat kan best wel eens voor problemen zorgen..

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt niet gezegd of je onboard sound hebt of een externe soundcard, maar als je een externe soundcard hebt, probeer die dan eens in een andere slot van je mobo te steken. Als je een onboard sound-card hebt; probeer dan eens de niet mobo drivers maar de drivers van de onboard sound-card maker (van de realtek site). Disable cool n quiet ook even in de BIOS.

Overigens installeer je wel de nieuwste dirvers van de website (en niet die van de CD die bij de mobo zat )? http://www.asrock.com/sup...d.asp?Model=939Dual-SATA2

Als dat niet werkt probeer dan eens met memtest of je geheugen misschien brak ik.

Veel succes!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
Toen ik de topictitel las dacht ik dat de computer alles fout schreef :D

Probeer toch maar eens die RAID drivers te instaleren ;)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
FiXeR.nl schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:07:
offtopic:
Toen ik de topictitel las dacht ik dat de computer alles fout schreef :D

Probeer toch maar eens die RAID drivers te instaleren ;)
Ik snap niet wat RAID drivers kunnen doen om dit op te lossen?

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:18:
Het vervangen van een moederbord (met evt andere type processor) met het behoudt van "oude" hardeschijf van het vorige systeem heeft in 99% van de gevallen een schone installatie van windows nodig. Maar dan ook echt schoon. Installeer windows opnieuw, daarna de up to date chipset drivers (moederbord drivers) vanaf daar video, geluid, etc etc.
Dit blijft meestal de meest beste optie op een schoon systeem echt goed stabiel wil laten lopen.
Dat is idd de beste manier, sowieso omdat je systeem anders als stroop draait.

Heb je misshcien drivers van je HD geinstalleeerd dat wil soms nog wel eens voor conflicten zorgen .

offtopic:
, Mauce, heb jij een ander mail adres, of is je msn verrot ? :P

One World Concepts

Pagina: 1