Low-profile videokaart (of naar aan te passen)

Pagina: 1
Acties:

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 23:54
Hallo,

(ja ik heb de sticky gelezen ;))

Ik ben dus op zoek naar een PCI-e videokaart welke low-profile is of daar naar aan te passen is. Nu is mijn oog gevallen op de Asus EN6200TC, dit is dus een turbo-cache kaart (met 256 MB onboard op de kaart), nu wordt in het volgende stukje nieuws: Test kraakt grafische kaart met TurboCache TC redelijk onderuit gehaald.

Waar het mij alleen om gaat is dat ik er half-life 2 op kan draaien. (M'n sys specs zijn trouwens 3200 AMD 64 + 1024 MB geheugen)

Deze kaart kan ik dus makkelijk met een low-profile bracket aanpassen, de MSI NX6200-TD trouwens ook, dat is dus de niet turbo-cache versie en iets langzamer.

Ben ik nou in de juiste richting aan het zoeken?

(btw, als ik kijk naar die low-profile bracket en de videokaart, dan vraag ik me trouwens af hoe dat gaat passen :S)
videokaart:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXV21&
bracket:
http://www.alternate.nl/h...t1=009&cat2=000&cat3=001&

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat betreft je laatste vraag: de normale VGA-aansluiting kan je inderdaad niet meer gebruiken. Je zult een DVI->VGA-adapter moeten gebruiken, als je VGA nodig hebt.

• Praetorian
Kuhlie schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:43:
Wat betreft je laatste vraag: de normale VGA-aansluiting kan je inderdaad niet meer gebruiken. Je zult een DVI->VGA-adapter moeten gebruiken, als je VGA nodig hebt.
Ah prima, dat is uiteraard geen probleem. :)

• Praetorian
*schop

Ik heb 2 kaarten gevonden die voldoen aan m'n eisen volgens mij.

Sapphire RADEON X1600 PRO:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXS5A

en de:
galaxy gf 7600gt LP (waar nog NIETS over te vinden is op internet :( alleen op www.galaxytech.com)

Brrrr... het is echt moeilijk om een goede gaming kaart te vinden die low profile is :(

Verwijderd

de x1600 pro is vergelijkbaar met de 7600 GS en is dus echt het minimum voor een gamer, half life red je hier mee, maar die 7600 GT zou natuurlijk beter zijn

• Praetorian
Het is een GT inderdaad, en ik ben nu aan het uitzoeken waar ik hem kan kopen en wat ie zou kosten, wat ik me ook afvraag is wat het verschil is in prestatie tussen de GT normaal en de GT Low Profile.

...

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb half life II uitgespeeld op een Centrino 1300mhz met 512mb en een Radeon 9000 met 64mb geheugen op 800*600. Ging prima. Ik denk dat je met die 6200TC best uit de voeten kunt, ik heb er ook eentje gekocht, ga hem deze week testen.

• Praetorian
Okay, ben benieuwd wat je er voor 3dmark06 score mee haalt!

Maar ik heb wel gehoord dat de Saphhire X1600Pro beter is dan de 6200TC en de TD, maar dit kan ik nergens terug vinden (dacht dat ik het ergens had gevonden in een low-profile topic)

Verwijderd

Praetorian schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:10:
*schop

Ik heb 2 kaarten gevonden die voldoen aan m'n eisen volgens mij.

Sapphire RADEON X1600 PRO:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXS5A
LET OP
Deze kaart is inderdaad low-profile, maar de versie die Alternate verkoopt heeft GEEN low-profile bracket meegelevert. Dit is mij 2 dagen geleden gemeld door hun technische dienst. Ik heb daarom ook die bewuste kaart bij Salland gehaald. Ook hier heb ik het explicit gevraagt en daar zou wel een low-profile bracket meegeleverd zijn.
Ik ga hem in mijn HTPC bouwen gebaseerd op Ahanix MCE301 behuizing.

• Praetorian
Oke bedankt voor de tip.

Ik ben nu aan het twijfelen tussen de volgende kaarten:

Sapphire Radeon X1600 PRO of de Galaxy GF7600GT LP

die X1600 Pro is toch trouwens sowieso beter dan de 6200TC lijkt me of niet?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GeForce 7600GT >> Radeon X1600Pro >>> GeForce 6200TC

M.a.w. de 6200 met Turbocache zou ik DEFINITIEF afraden voor een leuk potje spel, de X1600Pro walst er met gemak dubbel zo hard overheen. De 7600GT is echter nog een flinke klap sneller. Mits het prijsverschil het toelaat, zou ik zeggen: neem die 7600GT maar, superkaartje :)
Pagina: 1