Goedemorgen,
Ik heb afgelopen zaterdag een draadloos modem aangeschaft ( SMC ) + een pci kaartje voor in de pc. ( Asus gevalletje )
Ik heb gister de pci kaart ingebouwd maar ik heb echt een verschrikkelijke verbinding. Hij doet het zeg maar 2 minuten ( met een max download snelheid van 50kb/s, heb planet comfort ) en fluctueerd van 24 Mbps en 11 Mbps. De afstand tussen modem en pci kaartje is ongeveer 6 meter.
Ik heb echt helemaal geen verstand van draadloze netwerken. Het installeren ervan ging vrij soepel maar ik snap niet dat het niet het zelfde werkt als bij een notebook. Op de pc moet ik echt een SSID ingeven anders vind hij uberhaupt niets. Nou vind hij al 30 van 40 keer niets omdat op 1 of andere manier de verbinding slecht is.
Een notebook werkt gewoon door het hele huis.
Wat al geprobeerd:
- her-installatie Windows
- Modem andere plek geven
- slaan op het beeldscherm
- schelden tegen mijn kat
helpt allemaal niet. Kan iemand hier mij in adviseren? bij voorbaat dank.
instellingen draadloos modem:
- volledig std. geen WeP of een andere beveiliging ( voor nu even )
Instellingen draadloos PCI kaart:
- SSID goed gezet
- 54g only aangezet ( op de andere krijg ik helemaal niets )
Ik heb afgelopen zaterdag een draadloos modem aangeschaft ( SMC ) + een pci kaartje voor in de pc. ( Asus gevalletje )
Ik heb gister de pci kaart ingebouwd maar ik heb echt een verschrikkelijke verbinding. Hij doet het zeg maar 2 minuten ( met een max download snelheid van 50kb/s, heb planet comfort ) en fluctueerd van 24 Mbps en 11 Mbps. De afstand tussen modem en pci kaartje is ongeveer 6 meter.
Ik heb echt helemaal geen verstand van draadloze netwerken. Het installeren ervan ging vrij soepel maar ik snap niet dat het niet het zelfde werkt als bij een notebook. Op de pc moet ik echt een SSID ingeven anders vind hij uberhaupt niets. Nou vind hij al 30 van 40 keer niets omdat op 1 of andere manier de verbinding slecht is.
Een notebook werkt gewoon door het hele huis.
Wat al geprobeerd:
- her-installatie Windows
- Modem andere plek geven
- slaan op het beeldscherm
- schelden tegen mijn kat
helpt allemaal niet. Kan iemand hier mij in adviseren? bij voorbaat dank.
instellingen draadloos modem:
- volledig std. geen WeP of een andere beveiliging ( voor nu even )
Instellingen draadloos PCI kaart:
- SSID goed gezet
- 54g only aangezet ( op de andere krijg ik helemaal niets )
[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 09-08-2006 09:21 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound