[XP] Laptop niet stabiel te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
Ìk heb in mei een FUjitsu Siemens Amilo PI1536 laptop gekocht. Deze is echter nooit 100% stabiel geweest.

Ik heb met memtest geheugen getest wat geen fouten opleverde. Ook heb ik de harde schijf helemaal uitgetest met een tooltje van Fujitsu. Die tool leverde ook geen fouten op.

Op de meest onwillekeurige momenten krijg ik een BSOD waarbij iedere keer verwezen wordt naar een andere melding. Meest voorkomende melding is echter 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL waarbij elke keer dus een andere driver het probleem schijnt te vormen.

Ik heb al meerde Windows installaties (XP Home en XP Pro geprobeerd, maar ik blijf problemen houden). Hierbij gebruik ik de laatste drivers van Fujitsu Siemens zoals deze op de website staan. (Incl laatste BIOS).

Het probleem is dat het niet structureel voorkomt dat ik het probleem bij Fujitsu Siemens kan neerleggen.

Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen proberen, ik wordt hie rnogal moedeloos van....

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 16:36

scorpionv

This space for rent

In hoeverre heb je hun drivers nodig? Ik installeer altijd alleen de drivers die Windows zelf niet heeft, daarmee mis je soms wat performance, maar krijg je vaak heel wat meer stabiliteit. Een uitzondering maak ik (natuurlijk) voor de videokaart drivers.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• meerkoffie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
Zet onboard apparaten eens uit zoals een geluidskaart of de netwerkkaart, het video geheugen wat omlaag brengen kan ook wel eens helpen,

Je zou ook juist een oudere bios kunnen proberen..

Soms is het gewoon de hardware, een condensator die niet fris is oid.. maar dat is lastig te controleren, ik heb gelijke problemen eens meegemaakt met een acer notebook en daar is uiteindelijk onder garantie het moederbord van vervangen..

succes!! 8)

Oké... hoi...