-1 not done ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 18:31
Heren Moderators! ;) Is het wellicht tijd voor een "-1" not done.. soms staan er reacties bij die wellicht iets er toe doen, maar bij mij als "not done" overkomen.

Voorbeelden hier van zijn :

" Heb ik thuis een 120cm plasma en een 80cm lcd hangen.." (categorie : Arrogantie,patsen)
" BIJ MIJ WERKT DIT PRIMA. je kunt...." (Categorie : Iemand struikelde over zijn capslock )
" Als je een N00b bent ja, als je een beetje beter weet..." (Categorie, Ik heb altijd gelijk)
" Bij the pirate bay..." (Categorie, not done, tegen de regels in)

Het gaat mij er om, dat er soms weliswaar nuttige dingen staan, maar dat de manier waarop mensen bepaalde dingen schrijven, eigenlijk het bericht tot een "1" of "0" degradeerde

Wellicht dat dat leidt tot wat subtiellere en vriendelijkere reacties :)

De berichten zijn vaak namelijk niet echt overbodig, en ook niet echt offtopic.

of is in die gevallen gewoon het beste om een "-1 overgewaardeerd" te geven ?

Niet dat ik veel mod hoor, maar toch,soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, klinkt een beetje opvoedkundig.
Ik ben het ermee eens dat sommige gebruikers soms wel wat opvoeding kunnen gebruiken, maar ik denk niet dat het moderatie-systeem daarvoor de juiste methode is.
Het probleem zit hem er ook in dat veel moderaties zelf 'not done' zijn.
Pirate bay-gerelateerde dingen worden bv vaak omhoog gemodereerd, omdat veel tweakers hun software/media illegaal betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste kan prima onder 'troll' geschaard worden, de derde onder 'flamebait'. De vierde gaat volgens mij niet tegen de regels in zo lang er niet direct wordt gelinkt naar de betreffende website. De naam van die site is vaak genoeg genoemd in nieuwsberichten. Zit er wel een link achter dan kun je het best via dit forum een mod erop attent maken die dat vervolgens weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen:
1: 0 Overbodig
2: 0 Overbodig
3: -1 Troll
4: Indien tegen de regels: moet worden verwijderd door admin.

Een "-1 not done" vind ik in deze situaties nou niet direct nodig, eigenlijk? :?

🌞🍃