Batterijproblemen? Of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Heey iedereen,

Even een vraagje aan alle tweakers die misschien iets meer afweten van batterijproblemen in een laptop.

Sinds dat mijn moeder, die aan het werk was op mijn laptop, een brandend luchtje opmerkte, is het niet meer mogelijk om langer dan 5 minuten de computer met batterij te gebruiken. voorheen was dat nog 1,5 uur.

Batterij opladen gaat volgens de notebook wel (vreemdgenoeg in stappen van 2, 8, 80 en 100% vol in plaats van een gewoon stap-voor-stap percentage), maar wanneer ik de laptop weer loskoppel gaat de batterij (vreemdgenoeg weer in dezelfde stappen) leeg in no-time.

De laptop is al meer dan 2 jaar oud (Microstar / Medion MD40927), ik weet dat een laptopbatterij het niet heel erg veel langer uithoudt, maar het kan toch niet zo zijn dat de laptop er ineens zomaar mee ophoudt? Zou dit niet geleidelijker moeten gaan?

Bovendien kwam het luchtje volgens mn moeder uit de ventilatoropening. Deze staat niet in verbinding met de holte waar de batterij in moet.

Is het waarschijnlijk toch de batterij die ineens spontaan verbrand / kapot gegaan is? (Nogmaals, het betreft geen Dell computer ;) ) Of zijn er componenten op het moederbord verbrand? Bijvoorbeeld in het Battery Charger Circuit?

Pls help me!
Thanx,
Xander

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44
wordt bij normaal gebruik de laptop warmer als dat hij eerst deed?
als je de accu helemaal leeg trekt, dus door draaien tot hij uitvalt, wordt dan de accu warm?
heeft je moeder toevallig niet iets gemorst?

na 2 jaar heb je toch geen garantie meer en kan je hem dus gerust even openschroeven om te kijken je verdachte dingen ziet

https://f1nerd.nl

• XyberBorg
ymoona schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 02:34:
wordt bij normaal gebruik de laptop warmer als dat hij eerst deed?
als je de accu helemaal leeg trekt, dus door draaien tot hij uitvalt, wordt dan de accu warm?
heeft je moeder toevallig niet iets gemorst?

na 2 jaar heb je toch geen garantie meer en kan je hem dus gerust even openschroeven om te kijken je verdachte dingen ziet
De laptop wordt niet warmer, ook niet bij leeg laten trekken. Mijn moeder heeft ook niets gemorst, dus van kortsluiting is geen sprake. Heb tevens de hele laptop al uit elkaar gehaald, maar heb geen verdachte dingen gezien.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44
XyberBorg schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 02:46:
[...]

De laptop wordt niet warmer, ook niet bij leeg laten trekken. Mijn moeder heeft ook niets gemorst, dus van kortsluiting is geen sprake. Heb tevens de hele laptop al uit elkaar gehaald, maar heb geen verdachte dingen gezien.
als de accus niet warm wordt hij het leeg trekken, dan is dat waarschijnlijk het probleem.
Lion accus wordt warmer als ze leger raken, daarom zijn ze ook beveiligt. dus als je accus helemaal leeg trek tot dat hij in beveiliging schiet zou de accu zeker voelbaar warmer moeten worden.
maar wel gek dat hij ergens anders gaat roken als de accus gek gaat doen

https://f1nerd.nl

• XyberBorg
Is er een manier om de capaciteit van de batterij op een andere manier te testen? Misschien is dit toch een fout buiten de accu :/

Ik heb in ieder geval een nieuwe batterij bij Medion besteld, eens kijken of die wel fatsoenlijk werkt.

Verwijderd

Geef eens een seintje of het probleem met een nieuwe accu is opgelost of dat het toch een laptop probleem is. Het lijkt mij een laptop probleem als je laadindicatie niet je reële laadpercentage laat zien.

• XyberBorg
Heb inmiddels 2 batterijen, maar het probleem blijft bestaan. Heb de laptop aan een vriend meegegeven en hij heeft alle componenten doorgemeten. Blijkt een kortsluitinkje te zijn ergens tussen de lagen van een chip. Kon hij dus niet repareren. Verzenden naar Medion is ook te duur - de laptop valt buiten de garantie. Ik kan de laptop nu ongeveer 2x 30 minuten op batterij laten werken. (lage schermintensiteit)

[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 03-10-2006 15:00 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Moet je Medion maar nog is mailen, of ze misschien die specifieke chip nog hebben liggen (tegen een vergoeding?). Dan zou die vriend die je laptop heeft doorgemeten hem misschien erop kunnen zetten.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
XyberBorg schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:36:
Heb inmiddels 2 batterijen, maar het probleem blijft bestaan. Heb de laptop aan een vriend meegegeven en hij heeft alle componenten doorgemeten. Blijkt een kortsluitinkje te zijn ergens tussen de lagen van een chip. Kon hij dus niet repareren. Verzenden naar Medion is ook te duur - de laptop valt buiten de garantie. Ik kan de laptop nu ongeveer 2x 15 minuten op batterij laten werken.
heb je bij medion niet standaard 3 jaar on-site garantie (half jaar op accu)?
Verder is de garantie vraag natuurlijk ook waarschijnlijk nvt omdat hij door iemand anders al is opgemaakt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• XyberBorg
Nee, ik had maar 2 jaar garantie. En aan welke chip het precies lag kon mn vriend niet zeggen :(
Pagina: 1