Help me out with this. Als ik een QuickTime filmpje embed op een pagina van mijn site en wil afspelen, zie ik eerst een wit vlak met het QuickTime logo, totdat het hele filmpje is geladen. Dan pas begint het programma met afdraaien. Nou in de meeste andere gevallen (neem nu deze eerste de beste Apple trailer) dat de afspeelbalk en het eerste shot vrijwel direct zichtbaar zijn. Je kunt dus al beginnen met afspelen terwijl de rest van het filmpje verder laadt. Wat is het verschil? (Hoe) kan ik ervoor zorgen dat het laatste ook bij mijn filmpjes het geval is?
Kan je server de data wel snel genoeg aanleveren? En bij diverse players kun je in het <object>-element nog settings doorgeven. Misschien dat er een flag is voor streaming media?
otoh: je gaat veel mensen buitensluiten met quicktime. Ik heb het zelf ook niet geinstalleerd; de officiele quicktime player is gewoon té erg. Ik heb zelf onlangs MediaFrame gebruikt, en ook even met Cortado gespeeld. Beide zijn MPEG4 players geimplementeerd als Java applet. De penetratiegraad van Java is hoger dan van QuickTime, lijkt me.
Ander alternatief, dat echter niet gratis is: Flash 8. De Sorenson (ofzo
) codec levert wel fraaie video op. En we weten allemaal dat Flash toch de kroon spant mbt penetratiegraad...
otoh: je gaat veel mensen buitensluiten met quicktime. Ik heb het zelf ook niet geinstalleerd; de officiele quicktime player is gewoon té erg. Ik heb zelf onlangs MediaFrame gebruikt, en ook even met Cortado gespeeld. Beide zijn MPEG4 players geimplementeerd als Java applet. De penetratiegraad van Java is hoger dan van QuickTime, lijkt me.
Ander alternatief, dat echter niet gratis is: Flash 8. De Sorenson (ofzo
Als ik het filmpje download (van dezelfde server dus) behaal ik mijn volledige maximumsnelheid, dus ik denk niet dat het aan de snelheid van de server ligt. Zou het iets kunnen zijn in het bestand zelf? Dus een optie die ik tijdens het exporteren aan/uit had moeten zetten, of is dat onwaarschijnlijk?
Mogelijk ja. De AVI-container bijv is ook niet (goed) geschikt om te streamen, omdat achterin een AVI bestand informatie staat die je eigenlijk al vooraan wilt weten. De positie van keyframes, de lengte van de clip e.d. Mogelijk dat QT een optie heeft om een soortgelijk gedrag te beinvloeden.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 02:34:
Zou het iets kunnen zijn in het bestand zelf? Dus een optie die ik tijdens het exporteren aan/uit had moeten zetten, of is dat onwaarschijnlijk?