[TELENET] hoe mijn 2 IP's gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
Hallo

Sinds vandaag heb ik Telenet ExpressNet hier laten installeren, alles werkt goed, downloaden gaat lekker. Ze hebben bij mij de nieuwste modem geplaatst, de Arris TM402 EMTA. Deze heeft twee RJ 11 aansluitingen en één RJ 45 aansluiting. Bij de promotiefolders stond altijd dat je 2 IP's toegekend kreeg. Hoe kan ik deze twee IP's gaan gebruiken, heb ik iets nodig buiten mijn routertje ? Zo ja wat ?

Indien ik deze twee IP's gebruik, hebben beide IP's dan de snelheid van mijn abo, in dit geval 10 Mbps ? Of is dat dan gedeeld, ieder 5 Mbps ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
2 IP's? Da's dan raar. 1 voor je modem, 1 voor je PC en op....
Zowieso is de opgegeven snelheid niet afhankelijk van het aantal IP's. Als je 10Mbit hebt, heb je 10Mbit. Of je er nou 2 of 200 IP's aan hangt.

Jij dacht even goedkoop je snelheid te kunnen verdubbelen? :+

Ah... heb even gegoogled naar je ABO. Je hebt 2 (public) IP's: Voor elke PC 1. Verder redelijk nutteloos. NAT er tussen en je hangt er 500 PC's aan als je wil.
Normaliter is 1 IP voor je gateway (modem) en 1 IP voor multicast voor zover ik weet, maar misschien draait dat ding "transparant" ofzo. Geen idee eig'k. Of je hebt eig'k 4 IP's waarvan 2 bruikbaar.

[ Voor 115% gewijzigd door RobIII op 09-08-2006 01:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HyperBart
ja, begrijp ik, routertje en dan heb ik zoveel pc's op EEN ip, maar nu dacht ik, stel, ieder publiek ip heeft 10bmps dan hang ik er langs één kabel een pc rechtstreeks op, en de rest hang ik er op via een tweede kabel verbonden aan een router

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HyperBart schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:07:
ja, begrijp ik, routertje en dan heb ik zoveel pc's op EEN ip, maar nu dacht ik, stel, ieder publiek ip heeft 10bmps dan hang ik er langs één kabel een pc rechtstreeks op, en de rest hang ik er op via een tweede kabel verbonden aan een router
Je hebt gewoon 10Mbit in z'n totaliteit. Maakt geen fluit uit hoeveel public IP's er aan hangen. Zou mooi worden ;)
Je kunt je "eigen" IP range wel effe opzoeken:
http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=<je public ip hier>
Dan zie je meteen of je 2 of misschien dus inderdaad toch 3 of 4 IP's hebt (waarvan dus dan 1 voor het modem zelf en evt. 1 voor broadcast)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 09-08-2006 01:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• HyperBart
jammeeeeur :'(

even voor de nieuwsgierigheid, hoe benut ik dan die twee pub ip's ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HyperBart schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:09:

Waarvoor zou je ze uberhaupt beide willen gebruiken? Ik zie er de lol niet van, tenzij je 2 webservers ofzo hebt draaien. Ik zou gewoon iedere PC z'n eigen public IP geven (for what it's worth). Dat is dan evt. nog leuk met games ofzo.
Tenzij je echt "via de lijn" van buitenaf 2 verschillende devices wil kunnen bereiken hebben 2 public IP's weinig nut. Je moet het zo zien: Zou je ook met 1 public IP kunnen wat je ermee wil kunnen?

Zoals gezegd: Als je niet 2 FTP/WEB/Whatever servers ofzo hebt draaien heeft 2 IP's weinig nut anders dan voor games (welke weer "services" an sich zijn, die inderdaad van buitenaf eventueel een onderscheid moeten kunnen maken tussen PC A en PC B maar ik game al zo lang niet meer dat ik geen idee heb of dat tegenwoordig ook (nog) zo is want bij mijn weten werken games tegenwoordig ook prima door NAT).

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 09-08-2006 01:15 ]

Over mij

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57

Klippy

Still Game

HyperBart schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:09:

Om het makkelijk te zeggen, je kan 2 PC's op je modem aansluiten zonder dat je een router aan je modem hoeft te hangen. Dan kan je voldoen met een simpele HUB of Switch om zo met beide PC's tegelijk het net op te kunnen.

Maar omdat een huis-tuin-en-keuken routertje tegenwoordig ook niet zo heel duur meer is heb je er niet heel veel aan, zeker niet bij meer dan 2 PC's, maar als je er maar 2 hebt is het wel handig misschien.
Scheelt je ook wat instellingen.
Je kan 1 IP bijvoorbeeld ook gebruiken voor een servertje ofzo.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• HyperBart
Oké, dat was het dus :-) , bedankt !

Jammer dat die ip's dan niet beiden fully speed gaan
Pagina: 1