[XP] Alleen bepaalde programma's, NIETS anders

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Binnenkort zal ik voor een jeugdhuis een DJ computer moeten opstellen. Het zal een Windows 2000/XP gebasseerd systeem worden met 2 accounts (admin en user). De user zou ENKEL een drietal programma's mogen draaien, namelijk Traktor DJ Mixer en Studio, evenals vermoedelijk iTunes. Echter zou het niet mogelijk mogen zijn om bestanden te wissen.

De reden ? De ruimte wordt verhuurd incl. muziekinstallatie en er is niet altijd iemand die in de gaten kan houden wie wat doet. Muziek gaat aangekocht worden via eMusic vermoedelijk (onbeveiligde MP3's), evenals iTunes. De bedoeling is dus ook dat het internet niet toegankelijk is, enkel voor de beheerder. Of misschien met gebruik van een dongle indien dit mogelijk is ?

Misschien dat jullie een andere oplossing weten om het systeem tamper-proof te maken ? Heb al wat gezocht, maar niet echt iets gevonden dat genoeg duidelijkheid schiep hoe ik dit het beste aan moet pakken.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Aha bedankt ! Ik wist niet dam MS zo een dergelijke tool had :) Dan zullen we dit maar eens bekijken :)

• meerkoffie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
mischien een beetje over kill maar voor ons werkt het erg goed op scholen en in internetcafé's :)

http://www.reborn.nl/

als je zo'n kaartje in de pc zet nadat hij geinstallerd is en je reboot ben je weer terug waar je mee opgestart bent en wil je wat aan passen moet je net na de bios een bepaalde toetsen combi doen en een wacht woord invoeren, en hij slaat het wel op..
als je spul wilt opslaan als het kaartje aan staat kun je het op een externe disk, server of memory stick doen

succes er mee!

Oké... hoi...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja hier dacht ik persoonlijk ook aan, maar wat precies past hij aan ? Want als je een grote collectie MP3's hebt waar er geregeld bij komen, moet je dan elke keer niet vergeten te "saven" of restored hij alleen de Windows map en dergelijke ?

Wat me nog het meeste schrikt: stabiliteit en betrouwbaarheid. Als ineens er iets fout gaat met het kaartje kan je alle troep kwijt zijn. Dan kan ik misschien beter het ding elke nacht een Ghost image laten maken lijkt me met een increminental van de MP3 schijf.

[ Voor 35% gewijzigd door Phuncz op 10-08-2006 13:12 ]

• meerkoffie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
fijtelijk slaat hij alles wat je doet op op een ramdrive en is dat weer kwijt als je reboot... dit geld normaal alleen voor je C:\ schijf..

als je dus een andere of een externe hardeschijf gebruikt slaat hij het daar wel op...

Oké... hoi...

Pagina: 1