Toon posts:

Oh nee.... wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij nu gebeurt. Ik was bezig om een kapotte CPU S775 te verwijderen, cooler eraf (dat ging goed) maar toen ik de cpu eruit tilde hing er een draadje koelpasta aan.

Die koelpasta zit nu tussen m'n pinnetjes in :X

Weet er hier iemand wat nu te doen, de pinnetjes zitten erg dicht op elkaar en het eruit krijgen is onmogelijk?

Kan het kwaad dat die pasta ertussen zit of geleid dit en zou het bij terugplaatsen van de cpu iets stuk maken of dat er kortsluiting onstaat bij/in de cpu?

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
de cpu is toch kapot zeg je?

Verwijderd

Topicstarter
Maar het bord niet

• -Arcane-
waarom wil je dan een defecte cpu terug plaatsen?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
je titel is nogal onduidelijk.
Maar als het goed is heeft die koelpasta geen elektriche geleiding...

Als je het weg wilt halen: Ik gebruikt er altijd terpentine voor...

U vraagt, wij antwoorden.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Die socket kun je toch redelijk goed schoonmaken?

Die koelpasta geleid goed, als je van die arctic silver en varianten daarop gebruikt. Dus daar zou ik in ieder geval mee oppassen.

[ Voor 57% gewijzigd door Willems op 08-08-2006 23:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of het geleid of niet ligt er helemaal aan wat voor pasta het is.

Ik zou het bord gewoon schoonspoelen onder de kraan zodat je zeker weet dat er geen pasta meer inzit :)

• MeMoRy
kraan?!?!
no way!

edit:
water uit de kraan is geleidend. Dus je bord moet dan helemaal droog zijn voordat je het weer kan gebruiken... en water blijft heel lang tussen de kietjes zitten... daarnaast zit er klak en andere troep in kraanwater die resten achter kan laten op je mobo, ook kan het het roestprocess in gang zetten..

die pasta is ook niet goed op te lossing met water...
terpentine is echt veel beter... verdampt ook veel sneller... medicinale alcohol (~97%) zou het beste zijn...

[ Voor 93% gewijzigd door MeMoRy op 08-08-2006 23:43 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

_Ernst_

Mark It Zero!

De koelpasta zit in de socket?

Daarbij, de meeste koelpaste is niet elektrisch geleidend onder normale omstandigheden. Alleen AS gaat geleiden onder hoge druk.. Dus veel kwaad zal het niet kunnen :)
Kan prima hoor :P Als je het maar goed laat drogen, elektronica kan vrij goed tegen water.

[ Voor 35% gewijzigd door _Ernst_ op 08-08-2006 23:42 ]

Last.fm

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Wasbenzine kun je probleemloos gebruiken trouwens om de pasta te verwijderen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

• Jimbolino
  • Laatst online: 00:29

Jimbolino

troep.com

beetje terpetine/wasbenzine en een heel zacht (schilder) penseeltje, dus niet zo'n kwast waar bob ross mee schildert.

de pinnetjes kunnen wel iets hebben voordat ze buigen/breken...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
-Arcane- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:40:
waarom wil je dan een defecte cpu terug plaatsen?
Ik wil een werkende cpu terugplaatsen op een moederbord waar in de socket, tussen de pinnetjes, koelpasta is gevallen.

Graag zou ik nu willen weten ofdat de pasta kortsluiting oid kan maken zodat ik niet bij het plaatsen van een nieuwe cpu deze ook sloop!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:43:
[...]

Graag zou ik nu willen weten ofdat de pasta kortsluiting oid kan maken zodat ik niet bij het plaatsen van een nieuwe cpu deze ook sloop!
Wat ik al zei, dat ligt aan de pasta die je hebt. Arctic silver geleidt wel, standaard witte prut niet. --> gewoon doormeten dus om erachter te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 08-08-2006 23:44 ]

• -Arcane-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:43:
[...]

Ik wil een werkende cpu terugplaatsen op een moederbord waar in de socket, tussen de pinnetjes, koelpasta is gevallen.

ah ok, je bedoelt dus de socket. de pinnetjes zelf zitten aan de cpu, vandaar mijn vraag.

• MeMoRy
Jimbolino schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:42:
beetje terpetine/wasbenzine en een heel zacht (schilder) penseeltje, dus niet zo'n kwast waar bob ross mee schildert.
offtopic:
mee schilderde... hij is overleden in 1995
O-)

edit:
-Arcane- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:44:
ah ok, je bedoelt dus de socket. de pinnetjes zelf zitten aan de cpu, vandaar mijn vraag.
uhm... hij zegt toch dat hij een S775 proc heeft :X

[ Voor 30% gewijzigd door MeMoRy op 08-08-2006 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
-Arcane- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:44:
[...]

Nee het is een S775 de pinnetjes zitten in de socket

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:11
Sommige soorten koelpasta zijn geleidend. Dus je zal eerst moeten vertellen wat voor koelpasta het is.
Overigens is degene die de pc gebouwd heeft geen goede pc bouwer aangezien er teveel koelpasta erop heeft gezeten, zodat het eraf kon vallen |:(

• -Arcane-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

Nee het is een S775 de pinnetjes zitten in de socket
ah, ik heb me nooit zo verdiept in de opbouw van die dingen, bij mijn processor zitten de pinnetjes aan de cpu zelf.

Mijn fout.Sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:47:
Sommige soorten koelpasta zijn geleidend. Dus je zal eerst moeten vertellen wat voor koelpasta het is.
Overigens is degene die de pc gebouwd heeft geen goede pc bouwer aangezien er zoveel koelpasta erop heeft gezeten, zodat het eraf kon vallen |:(
Titan pasta (Nano Grease) en de cpu was nog warm dus de pasta bijna vloeibaar. Nu niet meer.... nu zit het in bijna vaste toestand tussen de pinnetjes :X

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

_Ernst_

Mark It Zero!

Terw_Dan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:44:
[...]

Wat ik al zei, dat ligt aan de pasta die je hebt. Arctic silver geleidt wel, standaard witte prut niet. --> gewoon doormeten dus om erachter te komen.
Alleen onder een behoorlijke druk voor zover ik weet. Deze druk zal tussen de verschillende pinnen niet snel voorkomen lijkt mij, dus ik denk dat zelfs AS in de praktijk niet snel voor problemen zal zorgen :)

Last.fm

• MeMoRy
bord op z'n kop houden en fohnen?

(is dus geen siliconenpasta... die blijft zoals die is, als het heet wordt...)

edit:
Terw_Dan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:44:
quote van arctic silver pagina
Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)

[ Voor 132% gewijzigd door MeMoRy op 08-08-2006 23:53 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Mwa...effectief geleid AS pasta ook neit, alleen AS waarschuwt ervoor.. anders worden ze aangeklaagd wss.
Verder kun je je mobo gewoon onder de kraan houden hoor, er zijn zat mensen op GoT wiens WC wel eens lekte oid en wiens PC nog leeft. Als je eht maar goed genoeg laat drogen, en van 5 min onder de kraan krijg je echt geen lagen kalk oid tussen je componentjes.

* sapphire denkt aan zijn beginjaren op GoT toen Petervandamned's WC lek was en hij z'n mobo ook in een sopje had gegooid en aan de waslijn te drogen had gehangen :+

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:42:

de pinnetjes kunnen wel iets hebben voordat ze buigen/breken...
JA JA :D het is gelukt.

penseeltje met alcohol 96% en dan steeds een beetje afnemen.

Mijn dank is groot _/-\o_

Nooit geweten dat ik die schilderkunsten in mij heb :+

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gefeliciteerd, en heel verstandig dat je alcohol hebt gekozen (isopropyl is daar trouwens de beste variant). Willen de mensen die terpentine of wasbenzine suggereerden daar nu meteen hun mond mee gaan spoelen? (of eigenlijk, doe maar niet, want het tast niet alleen mogelijk het plastic van je socket aan, maar het is op zeker niet gezond bij inname ;) ).

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
sapphire schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:57:
Mwa...effectief geleid AS pasta ook neit, alleen AS waarschuwt ervoor.. anders worden ze aangeklaagd wss.
Verder kun je je mobo gewoon onder de kraan houden hoor, er zijn zat mensen op GoT wiens WC wel eens lekte oid en wiens PC nog leeft. Als je eht maar goed genoeg laat drogen, en van 5 min onder de kraan krijg je echt geen lagen kalk oid tussen je componentjes.

* sapphire denkt aan zijn beginjaren op GoT toen Petervandamned's WC lek was en hij z'n mobo ook in een sopje had gegooid en aan de waslijn te drogen had gehangen :+
Mijn WC heeft ook al 2x gelekt, 1x zelfs toen mn pc gewoon aanstond en ik weg was. Snapte niet dat mn setup lucht begon aan te zuigen. Ik checken en zag water op mn net gekochte 7800GTX a 350euro :'(

Pc gelijk uitgedaan, alles laten drogen. Alles deed het gelukkig nog :) Als je demi water gebruikt, kan het water in theorie niet geleiden, sinds alle mineralen eruit zijn.

Instagram / YouTube

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een andere topictitel zou al wel meteen vele duidelijker aangeven waarover dit gaat.
(Een dik jaar geleden ging daarvoor een topic zelfs nog op slot :p

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Opgelost + slechte title = slotje

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.