Beste mede-tweakers,
Ik ben nu al twee dagen bezig om een Cisco 837 routertje 'goed' werkend te krijgen op mijn Cistron ADSL lijn. Voor ik het probleem uiteenzet, zal ik eerst mijn voormalige configuratie noteren:
- Een SMC ADSL modem (SMC7404BRA):
* bridged DHCP (RFC1483) modus
* 0/35 LLC
* Use the Gateway's default MAC address 00:04:xx:xx:xx:xx
* Wan IP: 62.216.x.x
* LAN IP: 192.168.2.1
Hierachter hangt een:
- ZyWALL 10W Firmware version V3.62(WH.14)
* Wan adres: 192.168.2.2 met als gateway de SMC (192.168.2.1)
* Lan adres: 192.168.36.1
In principe werkt deze configuratie goed, maar aangezien ik voor een mooie prijs die 837 op de kop heb kunnen tikken, wil hem werkend krijgen.
Oke, dan nu de probleemomschrijving. Zodra ik de 837 aan de lijn hang met onderstaande config, duurt het ongeveer 2 uur voordat de router werkt. Hij krijgt dus uiteindelijk z'n vaste ip adres wel van de DHCP server van Cistron, maar dat duurt gewoon even. Als ik de lijn echter weer op de SMC prik, dan heb ik wel binnen een paar minuten internet. Ik weet dat dit met de mac adressen te maken heeft. Mijn vragen betreffende dit geheel:
- Waarom 're-learned' de DHCP server van Cistron mijn nieuwe mac adres (dus die van de 837) niet, aangezien bij een reload ik weer 2 uur moet wachten?
- Hoe kan de config hieronder zo veranderen dat ik meteen internet heb?
- Moet ik eerst het mac adres releasen op de SMC en dat dan clonen op de cisco?
U snapt hopelijk waar ik op vastloop.
Hieronder mijn config:
BVD
Ik ben nu al twee dagen bezig om een Cisco 837 routertje 'goed' werkend te krijgen op mijn Cistron ADSL lijn. Voor ik het probleem uiteenzet, zal ik eerst mijn voormalige configuratie noteren:
- Een SMC ADSL modem (SMC7404BRA):
* bridged DHCP (RFC1483) modus
* 0/35 LLC
* Use the Gateway's default MAC address 00:04:xx:xx:xx:xx
* Wan IP: 62.216.x.x
* LAN IP: 192.168.2.1
Hierachter hangt een:
- ZyWALL 10W Firmware version V3.62(WH.14)
* Wan adres: 192.168.2.2 met als gateway de SMC (192.168.2.1)
* Lan adres: 192.168.36.1
In principe werkt deze configuratie goed, maar aangezien ik voor een mooie prijs die 837 op de kop heb kunnen tikken, wil hem werkend krijgen.
Oke, dan nu de probleemomschrijving. Zodra ik de 837 aan de lijn hang met onderstaande config, duurt het ongeveer 2 uur voordat de router werkt. Hij krijgt dus uiteindelijk z'n vaste ip adres wel van de DHCP server van Cistron, maar dat duurt gewoon even. Als ik de lijn echter weer op de SMC prik, dan heb ik wel binnen een paar minuten internet. Ik weet dat dit met de mac adressen te maken heeft. Mijn vragen betreffende dit geheel:
- Waarom 're-learned' de DHCP server van Cistron mijn nieuwe mac adres (dus die van de 837) niet, aangezien bij een reload ik weer 2 uur moet wachten?
- Hoe kan de config hieronder zo veranderen dat ik meteen internet heb?
- Moet ik eerst het mac adres releasen op de SMC en dat dan clonen op de cisco?
U snapt hopelijk waar ik op vastloop.
Hieronder mijn config:
Ik hoop dat er hier mensen zijn met Cistron ook die mij een beetje kunnen helpen.hostname Mauzzy
!
ip subnet-zero
!
no ip domain-lookup
!
bridge irb
!
interface Ethernet0
ip address 192.168.36.1 255.255.255.0
ip nat inside
!
interface ATM0