Cmos Checksum Error probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Mijn computer: http://www.kboem.nl/computer
Mijn tft scherm: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=103173&productType=1

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Philips 190X6FB/00 19" TFT en voor 4 dagen deed hij het prima en mijn computer ook. Nu was ik mijn email (gmail) aan het checken tot opeens mijn scherm bevriest en mijn scherm steeds lichter wordt en dan opeens donkerder (zoals foto negatieven) en dan kompleet zwart.

Ik heb dus al wat aan de kabel van de monitor loppen morrelen zonder succes. Na het opnieuw opstarten van de pc zag ik heel even: Cmos Checksum Error staan maar ik weet niet of dat iets met elkaar te maken kan hebben.

Ik heb al op google gezocht voor dit probleem maar ik kan niks relevants vinden. Ook op het forum zie ik niks.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Remco Katz

!!!!!!!P.s. Het scherm en de pc zitten nog 3 dagen in de garantie dus als hij echt stuk is volgens jullie hoor ik het graag!!!!!!!!

Macbook Pro 15" 

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
PC van MyCom heeft 1 jaar garantie op arbeid, service en onderdelen! :) Nadien... garantie van de fabrikant zoals het per onderdeel op gaat! Dus gwoon ff langs brengen, zelfs als je hem zelf hebt geassembleerd, gwoon ff doen!

En als je zelf wilt prutsen? BIOS reset al geprobeerd? Dus ff CMOS jumper geresetten...

..::System Specs::..

• Clementine
Tekn0z schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:59:
PC van MyCom heeft 1 jaar garantie op arbeid, service en onderdelen! :) Nadien... garantie van de fabrikant zoals het per onderdeel op gaat! Dus gwoon ff langs brengen, zelfs als je hem zelf hebt geassembleerd, gwoon ff doen!

En als je zelf wilt prutsen? BIOS reset al geprobeerd? Dus ff CMOS jumper geresetten...
Maar hoe zit het dan met het beeldscherm? Want daar ligt dus eigenlijk het probleem.. Dat ik mycom garantie heb is natuurlijk mooi maar bios resetten kan ik ook, maar ik zie niet hoe dat met elkaar samen zou hangen.....

Macbook Pro 15" 

Verwijderd

Heb je al eens een andere monitor er aan gehangen? Als hij dan wel beeld geeft dan ligt het dus inderdaad aan je monitor. De checksum error is te verhelpen door de BIOS te resetten.

Ik denk als je nog garantie hebt dat je beter terug kan gaan naar de winkel.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
remcokatz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Maar hoe zit het dan met het beeldscherm? Want daar ligt dus eigenlijk het probleem.. Dat ik mycom garantie heb is natuurlijk mooi maar bios resetten kan ik ook, maar ik zie niet hoe dat met elkaar samen zou hangen.....
Die BIOS reset, hangt met jouw probleem samen, omdat je een CMOS Checksum Error krijgt. En dat zit 'm in de BIOS van je systeem. vandaar dat ik opteerde voor een reset.

Ik zou mijzelf eerder afvragen, hoe je t voor elkaar krijgt dat je monitor een checksum error veroorzaakt :? Want dat is een vreemdere combinatie dan bios icm checksum :)

(Monitor is n.l. randapparatuur en een weergave apparaat)

..::System Specs::..

• WeeDz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04-2024
Ook kun je natuurlijk proberen de monitor aan een andere compu te hangen, met het risico dat je ook daar een bios error krijgt, maar zo weet iig zeker of die error aan je monitor ligt of niet

• Clementine
Ik ben achter het probleem:

Ik heb met mijn stomme kop op de I/0 knop gedrukt van de stekkerbox met mijn voet.

Hierna heb ik die weer aangezet en er nooit bij nagedacht dat toen mijn scherm ermee
kapte (15 minuten later) dat hij wel eens beschadigd zou zijn.

(de checksum error was dus gewoon omdat de stroom er OPEENS zomaar af ging)

Dus gelukkig had ik nog garantie op mijn scherm en heb ik vandaag gewoon een nieuwe
mee gekregen :D

Macbook Pro 15" 

Pagina: 1