Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adaware en Kaspersky veroorzaken opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 16:12
Ik had dus wat last van spyware op mn pc (irritante pop-ups etc.). Dus ik dacht; ik gooi Adaware er ff overheen. Toen was de spyware wel weg, maar bleef die tijdens het internetten telkens ff 5 seconden hangen voor het laden van een pagina. Gigantisch irritant dus.
Toen heb ik voor de zekerheid ff Kaspersky 6 van een kameraad geleend en geinstalleerd. Updates gedownload tijdens installatie.. klaar om te scannen dacht ik dus. Bij de opties had ik ook aangevinkt: scan system start up.

Toen bleef die in eens hangen. Dus ik start de pc opnieuw op... bleef kaspersky weer hangen als ik er mee bezig ging. Toen in veilige modus opgestart en computer scan gedaan. Iets van 70 trojan horses van de pc afgehaald :') :P. Maar toen starte ik weer op in normale modus en nu blijft die heel lang zitten op een blauw scherm (met rechtsboven in de hoek kaspersky naam en logo) en krijg ik daarna de achtergrond te zien en verder niets. Nu wilde ik in veilige modus proberen om Kaspersky er af te gooien, maar dat lukt niet in veilige modus.

Zou het kunnen zijn dat dat die trojan horses zo diep ingevreten zaten dat ik het door het weghalen het hele systeem heb verknoeid? Ik kan nu alleen nog maar in veilige modus komen, en kaspersky niet uninstalleren..

Ik moet dus weer in normale modus komen, met of zonder Kaspersky (virussen zijn er nu toch af) en internet moet het weer normaal doen. Bijvoorbaat dank voor de help

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk dat zulk best mogelijk is, soms zitten virussen zo diep dat alleen verwijderen ( en helaas dus ook de file die belangrijk is ) de oplossing is. Gelukkig bied windows een oplossing, je kan me de windows CD een reparatie ( kopieert bestanden ) uitvoeren en van daar uit alles weer goed zetten.

Helaas moet je dan wel weer behoorlijk wat instellen en misschien wat software opnieuw installeren maar..het werkt wel. Dus je gebruikte tot die tijd geen anti virus...erg gevaarlijk in deze tijd. Internet en DSL heeft een versnelling van virussen veroorzaakt!

There is no place like ::1

• -Gabriel-
oke, het is nu opgelost.. heb heel lang gewacht, en uiteindelijk starte de pc toch op.. toen Kaspersky verwijderd (deed er echt een uur over, zo langzaam liep alles) en nu loopt alles weer lekker. Toch raar dat 1 programma zoiets te weeg kan brengen dan.

Nu geldt alleen dit probleem
Toen was de spyware wel weg, maar bleef die tijdens het internetten telkens ff 5 seconden hangen voor het laden van een pagina. Gigantisch irritant dus.

• -Gabriel-
gvd ik snap er niets meer van! Nu is die weer opnieuw gestart, en nu toch weer dezelfde problemen :(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Na zoveel virusses and spyware, ik raadt een totale herinstallatie van windows aan. Soms moet je gewoon beginnen met een schone lei, voordat ik mijn pc zelfs in het netwerk steek bij zo'n installatie installeer ik antivirus en een firewall.

Zo blijft hij schoon bij het updaten :)

There is no place like ::1