Afbeelding folder behouden bij copieren_verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Ik heb een heleboel folders voorzien van een afbeelding (in miniatuurweergaven dus).
(klik op folder: eigenschappen/aanpassen/afbeelding kiezen etc.)

Nu wil ik als ik backup dat zo houden bij de backup, maar dan moet ik alles weer opnieuw doen.
Is daar iets voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je nou toch met de zin: "Nu wil ik als ik backup dat zo houden bij de backup, maar dan moet ik alles weer opnieuw doen.
Is daar iets voor?" :X ? :)

Vertel verder eens welke Windows versie het hier over gaat, wat je al geprobeerd hebt en wat er dan mis gaat :)

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 20:33
Ik denk dat je met een "(klik op folder: eigenschappen/aanpassen/afbeelding kiezen etc.)" een ietwat omslachtige methode hebt gebruikt. Plaats een bestand met de naam "folder.jpg" in een map en er gebeurd hetzelfde. Kopiëren, plakken, backup etc vormt dat zeker geen probleem meer.

• Bollebout
Jij snapt hem. Das een goede tip! Daar ben ik heel blij mee.
Is er een toeltje dat ik in al die folders tegelijk de naam van de afbeelding kan veranderen in folder.jpg? Het gaat echt om een paar honderd folders.

[ Voor 19% gewijzigd door Bollebout op 08-08-2006 22:41 ]

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 20:33
Ik weet niet echt een tooltje, maar met een zoekopdracht als "mass file renamer" moet je dat wel kunnen vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef eens antwoord op mijn vraag, Winnetou?

• Bollebout
Nou nou,,hier ben ik al. Ik zal es zoeken. Bedankt btw.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

Deze info staat in een “Thumbs.db” bestandje.
Thumbs.db is een verborgen systeem bestand en kan niet verplaatst/gekopieerd worden in de verkenner (ook als verborgen mappen weergeven aan staat)

Zelf gebruik ik als 3th party verkenner: Total Commander voor al het kopieer/verplaats werk :) waarbij ook die Thumbs.db zichtbaar bij is (mist ingesteld)

• Bollebout
elevator schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:21:
Wat bedoel je nou toch met de zin: "Nu wil ik als ik backup dat zo houden bij de backup, maar dan moet ik alles weer opnieuw doen.
Is daar iets voor?" :X ? :)

Vertel verder eens welke Windows versie het hier over gaat, wat je al geprobeerd hebt en wat er dan mis gaat :)
Daar bedoel ik mee dat als ik de miniatuurweergave (folder dus) van een afbeelding had voorzien en ik copieerde die folder naar andere lokatie dan was de miniatuurweergave weer zonder afbeelding. Met tip van rename afbeelding tot folder.jpg is dat opgelost.

Verder gewoon windows xp.
Pagina: 1