Laserjet 1300n print met streep

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Calrissian
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 11:53
ik heb kort geleden van m'n werk een printer meegekregen omdat deze niet helemaal meer werkt.

het gaat om een HP laserjet 1300n.
en deze print wel, maar met een aparte streep steeds op dezelfde plek op het papier,

ik heb de testpagina's afgedrukt onder XP-pro, maar heb ook een startpagina van de printer zelf laten afdrukken, en hierop doet ie het ook.
dit is de streep in kwestie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.gieling/1302n.JPG

mijn hoop is dat iemand me kan vertellen welk onderdeel dit hoogst waarschijnlijk veroorzaakt
(toner?, drums? iets anders?)

here for the long run

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:05
matho schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:32:
omdat deze niet helemaal meer werkt.
Probleem gevonden dus...

serieus: het is je drum die versleten is. Vaak is vervangen duurder dan een nieuwe printer.
Drum is die groene rol, kijk maar eens of 'ie vies is.

Homo sapiens non urinat in ventum

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Misschien praat ik nu poep omdat ik helemaal geen (laser)printer expert ben, maar als mijn Brother HL-720 laser lelijk gaat printen (ik gebruik hem nauwelijks) haal ik alle onderdelen uit elkaar (die zonder schroeven los kunnen) en maak ik alle rollen en dingetjes goed schoon, meestal print hij daarna weer netjes. Misschien werkt dat ook voor jou :D

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Haal je toner er eens uit, schuif het beschermklepje opzij en kijk of je op die rol iets aparts ziet.
Zo ja, vervang je toner

Over de geprintte pagina:
Is het telkens hetzelfde patroon?
Indien ja, om welke afstand komt het terug?

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:33
kijk is naar je teller stand van je printer, maar het lijkt er inderdaad op dat je drum leeg is, had onlangs een 1320 met 400.000 op de teller had precies het zelfde. Daar was ook drum van leeg.

• Calrissian
jorritv schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:24:
Haal je toner er eens uit, schuif het beschermklepje opzij en kijk of je op die rol iets aparts ziet.
Zo ja, vervang je toner

Over de geprintte pagina:
Is het telkens hetzelfde patroon?
Indien ja, om welke afstand komt het terug?
het is inderdaad elke keer hetzelfde patroon, en deze komt (zogoed als gemeten kan worden) om de 57mm terug

de tellerstand van de printer heb ik nog niet gevonden, ik zal er eens naar zoeken.

here for the long run

• Calrissian
ik heb nu de toner er uit, en die groene rol zit aan de toner vast
(is vast heel normaal, a first for me though)

die groene rol is wel vies, maar dat lijkt me de toner, elke keer als ik em helemaal heb schoolgemaakt, en dus het rondje om ben zit er weer nieuwe toner op, en kan ik opnieuw beginnen,

verder is ie helemaal krasloos en schoon.

als ik trouwens in de pricewatch zoek naar een nieuwe toner krijg ik bij de webwinkels een toner te zien met de drums er ook aan vast.
http://www6.reprint.nl/catalog/images/thumbs/521221.jpg

dit is de toner in kwestie
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.gieling/tonerdrum1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.gieling/tonerdrum2.jpg

here for the long run

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 19:21
toevallig een keer foto papier er ingehad dat niet geschikt was voor een laser printer?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Waarschijnlijk het teflon in een van je rollen die (redelijk zwaar) beschadigd is. Ik heb het ook voorgehad en dit kwam waarschijnlijk door een papier met nietjes erdoor te jagen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• jorritv
Die groene rol hoort inderdaad vast te zitten (bij deze printer).

Maar je ziet dus niet het effect, wat je op het papier ziet, op die rol?

ook kijkend naar deze link : http://h10025.www1.hp.com...name=bpl13125#DefectRuler,
dan zie je dus op 56.5mm het heating element (de fuser) zeer waarschijnlijk de oorzaak is.
De feed roller zit waar het papier ingevoerd wordt, dus nog voor de toner cartridge en kan niet de oorzaak zijn van de verstoring van de toner zelf.

Als je nog garantie hebt, bel dan HP even 0900-1170000.

[ Voor 16% gewijzigd door jorritv op 09-08-2006 19:33 ]

• Calrissian
jorritv schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:30:
Die groene rol hoort inderdaad vast te zitten (bij deze printer).

Maar je ziet dus niet het effect, wat je op het papier ziet, op die rol?

ook kijkend naar deze link : http://h10025.www1.hp.com...name=bpl13125#DefectRuler,
dan zie je dus op 56.5mm het heating element (de fuser) zeer waarschijnlijk de oorzaak is.
De feed roller zit waar het papier ingevoerd wordt, dus nog voor de toner cartridge en kan niet de oorzaak zijn van de verstoring van de toner zelf.

Als je nog garantie hebt, bel dan HP even 0900-1170000.
dat zou nog wel eens heel goed kunnen.
ik heb vandaag alles wat er zonder schroeven af kan afgehaald,
en ben een grijze buis tegengekomen, (deze lijkt overigens na de toner te zitten, voor de weg die het papier volgt) waar op de plaats van de streep op het papier een barst zit.
die buis is trouwens van een zacht plastic, een soort folie, met een stalen binnenbuis, en het folie is gebarsten

ik zal nog even kijken of ik het op een foto kan krijgen

here for the long run

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 12:46
Het ziet er typisch uit als een patroon van een kapotte fuser.
Je kunt heel makkelijk testen of het de fuser is, door te kijken of je de inkt nog verder uit kunt vegen met een natte vinger, nadat het de printer uitkomt. Een goede fuser brandt de inkt vast aan het papier, waardoor het niet meer zal vlekken met een natte vinger.

• jorritv
matho schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:37:
[...]

dat zou nog wel eens heel goed kunnen.
ik heb vandaag alles wat er zonder schroeven af kan afgehaald,
en ben een grijze buis tegengekomen, (deze lijkt overigens na de toner te zitten, voor de weg die het papier volgt) waar op de plaats van de streep op het papier een barst zit.
die buis is trouwens van een zacht plastic, een soort folie, met een stalen binnenbuis, en het folie is gebarsten

ik zal nog even kijken of ik het op een foto kan krijgen
Een foto is niet nodig, wat je beschrijft is de fuser (het hitte element).
Onderdeelnummer en lokatie kun je vinden op:
HP Partsurfer (het kan zijn dat je eerst even je land moet instelen voordat je de informatie te zien krijgt)
Als je hem zelf wilt vervangen kun je hem eventueel bestellen bij: HP Authorized Part Resellers

• Calrissian
thanks a bunch jorritv. (en alle andere contributors in dit topic)

here for the long run

Pagina: 1