Toon posts:

[wmp] Tijdelijke vastlopers tijdens album-info toevoegen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik houdt dus mijn mediabibliotheek bij via wmp, alles netjes getagd dmv van album en titel, maar telkens als ik nu nieuwe nummers erbij krijg, dan staat er bij album dus nog niet. Als ik dit wil invullen kan dat soms wel en soms niet, heel vaak loopt hij dan gewoon vast voor een minuut of soms wel 5 minuten (het spelen van het nummer dat is op dat moment afspeelde gaat gewoon door )

Ik had dit op mijn vorige pc niet, nu heb ik een nieuwe laptop (1gb geheugen, 1.7 m processor) dus aan het systeem zal het niet liggen. Het gaat om wmp versie 10 en alles geupdate.

Iemand hier vaker last van gehad? Wat kan ik er tegen doen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik heb even wat berichten getrashed en pas de titel even iets aan. ;)

Hoe hoog is het CPU-gebruik tijdens het vastlopen?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
varierend van 5 tot 15% , het is eigenlijk gewoon zo: ik download iets en dat komt in een map te staan, dat komt dus automatisch in mijn mediabibliotheek. Allemaal staat het getagd dmv van titel, auteur en album. Als ik dus een nummer heb gedownload is artiest en album soms nog leeg, als ik dit dan invul druk ik op enter en staat het juist getagd, alleen dan op het moment dat ik enter druk dan loopt wmp voor een halve minuut vast (of langer) de muziek die toen opstond speelt ie gewoon door en na een halve minuut(of langer) doet ie het dus weer gewoon.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gebruik voor het taggen van mijn tracks altijd een ander programma. Mijn ervaring is echter dat als ik een groter aantal mp3's tag, of als de bitrate aan de hogere kant is, het taggen van een directory enige tijd kan duren.
Als ik daarbij optel dat de informatie ook in een musiclibrary weggeschreven (moet) worden, kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Om hoeveel media gaat het ongeveer? Alle players die ik heb getest hebben er in mijn geval wat moeite mee om 75Gb aan data (ongeveer 13k aan tracks) in te lezen. En zeker het toevoegen van nieuwe albums kost tijd... Ik denk niet zozeer dat het aan je PC ligt, maar doodgewoon aan het feit dat er gewerkt wordt ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
5GB ongeveer ;) , en bij mijn vorige pc deed ie het wel gewoon snel, ik heb de media van de vorige pc op deze gezet en deze laptop is aanzienlijk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu opgelost, ik had even geupdate naar wmp 11 (wat een shitzooi!) en toen weer gedowngrade naar wmp 10, alles doet het naar behoren nu volgens mij
Pagina: 1