Toon posts:

Fresnel + Revelator (Virtual Reality benaderen)

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik heb zaterdag enkele leuke inkopen gedaan:
- Revelator 3D shutter glasses voor 25 EUR
- VX-2 Fresnel Lens (http://www.icetec-uk.com/icetec/icetec_v3/vx2_fresnel.htm) voor 30 EUR

Mijn desktop systeem:
Dell Optiplex GX150 (platliggende)Pentium III 866 mhz, 256 SDRAM, Geforce 4 MX 64MB (400MHZ)

Nu mijn vraag:
Wat kan ik doen om dit systeem nog een beetje op te voeren zodat ik hoge resolutie (3D) films beter kan afspelen en gaming performance niet te slecht word lol (die Revelator zorgt voor 30% vermindering van framerate!)..

Ik had gedacht aan een Geforce 5500 FX 128 (45 EUR) (moet Geforce kaartje zijn voor gebruik met Revelator), maar waarschijnlijk gaat mijn CPU de bottleneck zijn.. maar als het 30% sneller is als mijn huidig systeem zou ik hem al kopen, tenzij ik mijn CPU kan upgraden maar dat betwijfel ik..

BTW, ik heb ook nog een (nieuwe) laptop, maar deze heeft een Intel GMA 900 en die is waarschijnlijk ook niet te vervangen door een Geforce ofzo? In dat geval zou mijn probleem opgelost zijn.

Any opinions?
Dank!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuke gear :)

Post sowieso ervaringen met hoe het is om te gamen (Q3A of UT zou prima moeten draaien op die bak), ben erg benieuwd - plus eindelijk eens een topic dat iets aansnijdt dat niet 1001 keer uitgekauwd is \o/

Ik ben bang dat je hele systeem nogal de bottleneck is. Zijn er specifieke redenen dat je dit systeem gebruikt of is het puur omdat je dit hebt liggen en het budget voor een upgrade beperkt is?

Shutter glasses en TFT gaat niet zo goed samen, dus nog los van VGA chip lijkt me dat geen denderende optie. Spaar je de EUR 45 voor de FX5500, een Ti-4200 presteert beter en heb je al voor EUR 25. Sowieso zou ik niet veel geld in dit systeem steken, tenzij je echt geen andere optie hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zeker mijn ervaringen posten. Ben zelf ook erg benieuwd naar de resultaten! Dit is trouwens mijn beste desktop systeem haha. Yup vrij oud, maar het is niet dat ik intensief game ofzo en het volstond voor dagelijkse dingen als webbrowsen/MSN/DVD & Divx.. Voor te gamen gebruik ik mijn Dreamcast! Mijn budget, hm ik wil er niet teveel aan uitgeven omdat ik pas een laptop heb gekocht (voor hoge school - toegepaste informatica) & ik wil eerst wat experimenteren met mijn nieuwe 'gear' voordat ik een nieuw (tweedehands dan wel wrs) systeem zou kopen.

IDD, shutterglasses werken niet met laptopschermen. Maar vergeet niet dat ik mijn 17 inch CRT (140 Hz @ 800x600) kan aansluiten op de VGA uitgang en dan nog steeds door die Fresnel kan kijken. Het is wel heel spijtig dat die Revelator enkel werkt met Geforce kaarten, anders had ik echt een zalig systeem!
Kijk naar specs van mijn Dell laptop:
Centrino M 740 met een snelle front side bus: 533 Mhz
Intel GMA 900
2 x 512 MB DDR SDRAM geheugen

Ik denk wel dat ik 1080P films kan afspelen op die laptop onder Linux of mss zelfs windows met die AVC codec ofzo.. dus dat probleem is van de baan. Oh ja, er zit ook een Sigmatel 9200 geluidskaart ingebouwd die volgens mij zelfs 7.1 surround ondersteunt, dus.. als die Fresnel mij aanstaat voor films ga ik zeker een surround systeempje aanschaffen! (Nevermind, het is toch maar tweekanaals..dan maar USB kaartje eventueel) Kon ik die grafische kaart maar vervangen..

Anders zal ik toch maar die Ti4200 kopen voor de Dell, 25 EUR wil ik er zeker nog voor geven als de prestaties rond de 30% beter zijn dan nu.

Ik had ook nog gedacht aan een tweedehands Xbox met VGA uitgangadaptertje. Het probleem is dat ik niet zeker weet of mijn Revelator deze gaat ondersteunen! Dus dat zou ook maar weggegooid geld zijn uiteindelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Revelator werkt niet met mijn Geforce, tof al 25 EUR weggegooid :)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Waar heb je Fresnel lens gekocht?
En werkt het echt zo mooi als ze zeggen op die site?
Lijkt me wel leuk, heb je meer het gevoel alsof je op een beamergrootte scherm zit te kijken. :)

En zo'n lens, zit die tegen het beeldscherm aan, of staat die er een stuk vanaf?

[ Voor 18% gewijzigd door -DG- op 09-08-2006 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb link gepost, is van Icetec, nog niet ontvangen.
De 3D bril hebk vandaag ontvangen maar werkt niet :(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:07:
De Revelator werkt niet met mijn Geforce, tof al 25 EUR weggegooid :)
Exact hoe werkt het niet?

Mis je een fysieke aansluiting (ik herinner een 3-pins mini-DIN op sommige oude high-end kaarten) of is het een softwarematig probleem :?

In dat laatste geval is er vast een oplossing te bedeken, sterker nog, in het eerste misschien ook (maar daar moet vast een soldeerbout overheen :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik de Revelator gekocht. Hij schijnt nieuw te zijn en er zijn nog 40 exemplaren te koop, maar zeker kan je hierover nooit zijn. Ik hoop dat dit te fixen valt anders koop ik zo een eDimensional brilletje..

Deze persoon heeft hetzelfde probleem, maar heeft geen oplossing gevonden.

Ik kan het natuurlijk altijd proberen, die 2 pinnetjes verwijderen, garantie zal ik toch niet hebben van deze ebaywinkel. Ofwel probeer ik dit als het eerste niet lukt.

Of is de bril al helemaal naar de zak als ik die pinnetjes heb verwijderd?
Nog een mogelijkheid is een tweedehandse Elsa 3D kaart kopen, ik zag er net eentje op Ebay en Kapaza, vrij goedkoop (tov heel nieuw eDimensional systeempje), maar toch.. als de bril dan nog niet werkt zit ik met twee miskopen!

Het is volgens mij helemaal geen softwareprobleem. Ik heb alles geprobeerd en de bril geeft gewoon geen reactie dus er wordt geen stroom doorgezonden. Het is echt wel een hardwareprobleem (en neen, die 3 pins DIN staat op het tussenstukje.. kijk op eerste ebay link.. dus di heb ik). Een vriend van mij heeft een soldeerbout...

OF ik kan mijn huidige geforce flashen naar GLADIAC™ 517 van Elsa (net dezelfde kaart denk ik).. maar hoe doet ik dat & zou het echt werken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 18:31 ]

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:53:
Ik heb link gepost, is van Icetec, nog niet ontvangen.
De 3D bril hebk vandaag ontvangen maar werkt niet :(
Oke, ik dacht dat je hem ergens in nederland had gekocht.
Laat het weten als je hem ontvangen hebt. (liefst met wat foto's erbij ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen! Het was trouwens zonder verzendkosten! 30 EUR is echt geen geld als dit ook maar een beetje werkt :)

Ik ga het bios proberen te flashen van mijn gfx kaartje naar dat Elsa bios met dit tooltje: http://www.whitebunny.net/hardware/chipset_nvidia.html#bios:

Duimen maar!

btw dit heb ik ontvangen van de verkoper toen ik hem mailde dat er een probleem is:

Hi, did you try the test image in the Control Panel? Are games
appearing as two separate images overlayed on top of each other? (I
just wanted to make sure the 3D stereo effect was actually turned on
in games).
It's possible that this set of glasses are faulty, or that your
graphic card isn't giving out the right voltage on the pin that the
glasses use.
I can send you a replacement or a refund, whichever is best for you.
If you can return the glasses to me in their original tube, with a
brief note describing the fault, and your name, address, and e-mail
address, I can do you a refund when I receive them.
Yours sincerely,
Adam Bond
3DROM on Ebay

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:14 ]

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:46:
Zal ik zeker doen! Het was trouwens zonder verzendkosten! 30 EUR is echt geen geld als dit ook maar een beetje werkt :)

blablabla
En hoeveel zijn de verzendkosten? :P

[ Voor 65% gewijzigd door -DG- op 09-08-2006 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha echt 0 euro hoor!

& blergh dat flashen wil niet lukken, ga het pakket gewoon terug opsturen en edimensional glasses kopen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:58:
haha echt 0 euro hoor!

& blergh dat flashen wil niet lukken, ga het pakket gewoon terug opsturen en edimensional glasses kopen
Die tweede mogelijkheid (gewoon ergens een 5V lijntje vandaan trekken) lijkt me prima bruikbaar. Probeer dat toch gewoon :z

Je kunt makkelijk genoeg testen of het gaat werken - pak 5V en GND (0V) lijnen en sluit die even aan op de pinnen van die bril. Als je 5V op de juiste (in je eigen link aangegeven) pin zet en GND op een van de andere twee zie je als het goed is een schermpje zwart worden. Als dat gebeurt en bij GND op de derde pin het andere schermpje zwart wordt, dan weet je dat die mod gaat werken :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
LOL die kerel heeft mij terug helemaal vergoed en ik mag de bril houden! Mooie service daar bij 3Drom :)
Ik ga die mod zeker eens proberen.

Wat moet ik dus doen?
1) USB kabeltje blootmaken
2) USB insteken in USB poort die voor die 5V zorgt
3) uiteinde van het kabeltje verbinden met die pinnetjes?

Hm, ik snap het niet goed..

(sorry voor de nieuwe topic van eDim glasses.. maar ik dacht dat het hier teveel werd ofzo.. ik wou het overzichtelijk houden)

Kan iemand mij daar trouwens een antwoord op geven?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 23:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:53:
LOL die kerel heeft mij terug helemaal vergoed en ik mag de bril houden! Mooie service daar bij 3Drom :)
8)7

Daar heb je goed geluk mee :)
Ik ga die mod zeker eens proberen.

Wat moet ik dus doen?
1) USB kabeltje blootmaken
2) USB insteken in USB poort die voor die 5V zorgt
3) uiteinde van het kabeltje verbinden met die pinnetjes?

Hm, ik snap het niet goed..
Die link van je geeft goed aan wat je kunt doen. USB is een mogelijkheid (ik gebruik zelf meestal de loze floppy power cables van een PSU voor 5V/12V), maar het maakt werkelijk geen worst uit waar die 5V vandaan komt. Zolang je maar +5V hebt...

Tja, en dan dat op een of andere manier in de bril krijgen. Deze lijkt me persoonlijk het makkelijkst en ook het netst uit te voeren:
http://www.nord-com.net/a...Adaptors/splice_feed.html
The gentle way would be to carefully remove some (~ 2cm/1 in.) of the outer plastic jacket of the cable, revealing the shielding layer. See pictures of how I did this with some other piece of junk cable, still just for illustration.

Next, try to locate the core wires through the shielding and find the one connected to pin #9 of the VGA plug, e.g. piercing the wires' isolation with a pin (I'd start with the red one, if there is any).

Cut the correct wire close to the PC side of the gap, so that you can take some of the end leading to the DIN3-socket out of the cable's core and solder it to your +5V supply wire.

Isolate carefully with some tape and you should be done.
Afbeeldingslocatie: http://www.nord-com.net/accot.schulz/Shutters/Adaptors/Pics/splice-1.jpg
(sorry voor de nieuwe topic van eDim glasses.. maar ik dacht dat het hier teveel werd ofzo.. ik wou het overzichtelijk houden)
Ook een vraagje over die andere bril zou hier prima op z'n plaats zijn hoor :z
Kan iemand mij daar trouwens een antwoord op geven?
Tip: herhaal je startpost hier gewoon even :)

Oslik blyat! Oslik!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 16:27
Besef je wel dat het op een tft niet werkt met de nvidia stereo graphics drivers en pageflipping (vsync on en fps gehalveerd) methode (voor die e-dimensional shutter glasses), de interlaced (even lijnen tov oneven voor de verschuiving halveert verticale resolutie) methode werkt wel een beetje met de "ati"/ algemene 3dimensional drivers maar nog niet zo dat ik het acceptabel vind.

Op mijn crt heb ik mega genoten van WOW met 3dimensional glasses bijv. die vogel waarop je van way point naar way point vloog kon je onder zijn "kinnetje" kriebelen.

Een goed bron van informatie....

http://forums.stereovision.net/
http://www.stereovision.net/

[ Voor 3% gewijzigd door EnderQ op 10-08-2006 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
- https://edimensional.com/...ath=21&products_id=28

- https://edimensional.com/...ath=21&products_id=39

Zelfde prijs, beiden draadloos, maar deze laatste met de Converter Box kan ik ook gewoon op de tv aansluiten en dus ook bijvoorbeeld met mijn Dreamcast in 3D gamen!

Ik vroeg mij even af of ik deze Converter Box ook niet kan aansluiten op de tv-out van mijn grafische kaart van mijn computer & op deze manier de glasses ook in Windows games en 3D films gebruiken. Ik heb trouwens een fresnel lens gekocht en dit in combinatie met die shutter glasses schijnt echt zalig te zijn.. dus op de computer kunnen aansluiten is echt wel een vereiste nu! Maar zou het dan wel werken? In theorie wel, maar praktijk?

Bedankt voor de tip ;)

Verwijderd

Topicstarter
EnderQ schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:21:
Besef je wel dat het op een tft niet werkt met de nvidia stereo graphics drivers en pageflipping (vsync on en fps gehalveerd) methode (voor die e-dimensional shutter glasses), de interlaced (even lijnen tov oneven voor de verschuiving halveert verticale resolutie) methode werkt wel een beetje met de "ati"/ algemene 3dimensional drivers maar nog niet zo dat ik het acceptabel vind.

Op mijn crt heb ik mega genoten van WOW met 3dimensional glasses bijv. die vogel waarop je van way point naar way point vloog kon je onder zijn "kinnetje" kriebelen.

Een goed bron van informatie....

http://forums.stereovision.net/
http://www.stereovision.net/
Idd, dat besef ik. Ik heb een 17 inch CRT hoor, die moet vergroot worden tot 28 inch(!!!) volgens die van Icetec (heb mail gestuurd). Bedankt voor de extra links :) Ik had ze wel al gezien, maar als er nog mensen van plan zijn ditzelfde te doen.. altijd handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag heb gevonden! Kijk hier:

We tried using the VirtualFX 3D TV converter on console games, attempting at least one of each major genre while we also tried PC games by connecting the TV Out of our X850XT and 6800Ultra in-house graphics cards (the type of card was unlikely to make much of a difference but we wanted to examine if the different drivers had an impact on the experience

One example during which the device really shone was Spiderman 2. We watched the DVD version of the movie using both a standalone DVD player and a DVD PC drive and in both cases our jaws dropped. It was like watching a completely different movie while the converted Xvid of the same movie streamed from our PC was met with the same reaction.

Lijkt mij vrij perfect dus.. wat denken jullie?

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Vergeet niet dat ze in het artikel dat ze 120 Hz aanraden, en jij zegt van 140 Hz @ 800x600 te gebruiken (zal wel niet echt van belang zijn hoor, maarja )

Het effect van die bril versta ik wel, maar hoe zit dat met die fresnel in elkaar ???

[ Voor 22% gewijzigd door Ward Vr op 10-08-2006 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoveel te hoger de refreshrate van je monitor zoveel te minder flikkering je ervaart met de shutterglasses. Mijn monitor valt vrij goed mee dan. Het is enkel nog de vraag of ik hem kan gebruiken met die tv converter box zoals in het artikel te lezen staat, mss maken ze gewoon wat reclame? Hm..

Die fresnel.. kijk op de site van icetec, daar zie je hoe dat allemaal werkt. Ik heb nog enkele links naar andere forums die dit onderwerp ff behandelen.

http://forums.ubi.com/eve...23110283/m/6541015234/p/1
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=242214 (kijk naar laatste pagina, zeer positieve feedback over dezelfde lens die ik heb gekocht!)

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt makkelijk genoeg testen of het gaat werken - pak 5V en GND (0V) lijnen en sluit die even aan op de pinnen van die bril. Als je 5V op de juiste (in je eigen link aangegeven) pin zet en GND op een van de andere twee zie je als het goed is een schermpje zwart worden. Als dat gebeurt en bij GND op de derde pin het andere schermpje zwart wordt, dan weet je dat die mod gaat werken

Ok, ik kan het ff niet geloven.. maar ik heb de laatste tijd echt wel veel chance.. HET WERKT!! Nu nog de tweede stap, het solderen!

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. Omdat ik over geen soldeerbout beschik op het moment kan ik misschien proberen de bios te flashen naar een ander merk zodat de stroom er wel doorkomt, is dat eigenlijk mogelijk trouwens? Dan zou ik zelfs niet hoeven te solderen..

update: bios geupdate. nutteloos!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 19:19 ]

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:56:
Zoveel te hoger de refreshrate van je monitor zoveel te minder flikkering je ervaart met de shutterglasses. Mijn monitor valt vrij goed mee dan. Het is enkel nog de vraag of ik hem kan gebruiken met die tv converter box zoals in het artikel te lezen staat, mss maken ze gewoon wat reclame? Hm..

Die fresnel.. kijk op de site van icetec, daar zie je hoe dat allemaal werkt. Ik heb nog enkele links naar andere forums die dit onderwerp ff behandelen.

http://forums.ubi.com/eve...23110283/m/6541015234/p/1
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=242214 (kijk naar laatste pagina, zeer positieve feedback over dezelfde lens die ik heb gekocht!)

Je dacht dat ze van plat 2d beeld van de tv 3d konden maken? :P
Dat is tuurlijk onzin, zelfs bij beeld van een console kan dat niet omdat je een soort driver nodig zal hebben.
Oftewel, gewoon reclame praat. :) Ik zou heb gewoon op de pc houden.
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:51:
Hm.. Omdat ik over geen soldeerbout beschik op het moment kan ik misschien proberen de bios te flashen naar een ander merk zodat de stroom er wel doorkomt, is dat eigenlijk mogelijk trouwens? Dan zou ik zelfs niet hoeven te solderen..

update: bios geupdate. nutteloos!
Je kunt misschien ook een kroonsteentje gebruiken?
Zo'n ding is dat:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/R.J.Heijink/images/kroonsteentje.jpg
Dan kun je hem teminste testen todat je hem bij iemand anders ofso kan solderen.

Succes. :)

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 10-08-2006 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je dacht dat ze van plat 2d beeld van de tv 3d konden maken? :P
Dat is tuurlijk onzin, zelfs bij beeld van een console kan dat niet omdat je een soort driver nodig zal hebben.
Oftewel, gewoon reclame praat. :) Ik zou heb gewoon op de pc houden.

Nope, ik hoopte dat de converter box aan te sluiten is op tvout van mijn graka zodat ik dit pakket kan gebruiken voor pc & tv (ook al moet ik hem verplaatsen).. IDD, van 2D beeld kan je geen 3D beeld maken, hoogstens een beetje manipuleren, maar daar verwacht ik niks van. Echte 3D films daarentegen zijn wel cool denk ik :)

Zaterdag kan ik solderen. Zo een kroonsteentje heb ik niet jammergenoeg.

Ik heb dat kroonsteentje blijkbaar toch! Ik ben nu aan het proberen.. maar ik moet dus de 5V samen met de 0V (GND) met dat ene draadje verbinden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik krijg soms wat zwart geflikker op de bril, maar geen 3D beeld.. op de stereo test pagina van die Nvidia controls.

Ik heb wel het 'shield' erafgehaald en zie de drie draadjes (rood, bruin en zwart). Mss heb ik gewoon niet genoeg contact nu het schild eraf is? (ik gebruik die kroonsteen dus niet, heeft weinig zin in dit geval)

Ik heb dus de 5V samen met de 0V (GND) verbonden met de rode draad (een beetje rondgewikkeld). Het doet helaas niet veel tot niks..

Any help?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, als je de 5V samen met de 0V verbonden hebt, heb je doodleuk die lijn kortgesloten. Dan gaat er idd niets naar de bril nee :X

Verbind *alleen* de 5V met dat ding. De GND haalt de bril gewoon van de connector die naar VGA gaat (om precies te zijn de mantel daarvan die in geleidende verbinding staat met de behuizing) :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar ben ik ook achter gekomen uiteindelijk..
maarja zo werkt het dus ook niet.. alleen die 5V verbinden met de rode draad. Is er een kans dat ik alles al heb stukgemaakt?

Zou het helpen moest ik deze 2 draadjes tapen samen met het schild? Het schild is wel vrij naar de zak, maar ik heb ondervonden dat als ik et schild tegen de rode draad hou samen met die 5V (ook rode draad trouwens) dan krijg ik dus die flikkeringen.. maar geen 3D

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik merk op dat de lenzen in de bril opeens 'oplichten' als ik die 5V heb verbonden. Hoe dan ook geen stereo beeld :( dat zwart geflikker is er enkel als ik kortsluiting maak denk ik..
Iemand nog een idee?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

werken de drivers wel goed, dus krijg je in een spel een vaag dubbel beeld te zien? Als dit niet het geval is dan zal je bril ook niets doen nee.

Verwijderd

Topicstarter
jazeker! dat vaag dubbel beeld is geactiveerd.. werkt niet

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Fresnel is ongelooflijk zalig. Ik verwachtte al dat et cool ging zijn, maar dit.. wOw!
Kheb ook nog eDimensional glasses gekocht via reseller, deze had de verkeerde doorgestuurd (de betere haha) die ook met LCD scherm werken!

Die shutter glasses krijg ik toch niet tegoei werkende.. of et effect is niet echt de moeite waard met zo een groot scherm, misschien moet ik ze maar terugsturen en een refund vragen..

Al bij al, zeer goede zaakjes gedaan de afgelopen weken ;)

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:13:
Oke.. Fresnel is ongelooflijk zalig. Ik verwachtte al dat et cool ging zijn, maar dit.. wOw!
Kheb ook nog eDimensional glasses gekocht via reseller, deze had de verkeerde doorgestuurd (de betere haha) die ook met LCD scherm werken!

Die shutter glasses krijg ik toch niet tegoei werkende.. of et effect is niet echt de moeite waard met zo een groot scherm, misschien moet ik ze maar terugsturen en een refund vragen..

Al bij al, zeer goede zaakjes gedaan de afgelopen weken ;)
Kun je foto's van je setup laten zien? :D En ook een foto dan vanaf je oogpositie.. :9
Maar kun je met zo'n Fresnel ook gewoon desktop werk doen of is het alleen met games fijner?

Verwijderd

Topicstarter
wel, foto's ervan maken lijkt mij vrij nutteloos, want daar ziet ge toch geen diepte op.. op het moment heb ik gewoon een kartonnen doos gebruikt voor de lens.. dus tis geen zicht ook nie ;)

binnenkort fatsoenlijk kastje bouwen

ja ik gebruik et ook gewoon voor te msn'en en surfen & ebooks lezen lijkt mij ook geen probleem.. het is misschien een beetje minder scherp dan zonder de lens, maar het verschil is nauwelijks te merken (vooral in de hoeken een beetje waziger, maar dit kan verholpen worden door de lens korter bij et scherm te plaatsen. echt cool, ik denk datk er nog een ga bestellen samen met kameraden, als je per 3 besteld is het nog goedkoper ;)

• -DG-
tnx. :>

[ Voor 98% gewijzigd door -DG- op 23-08-2006 12:49 ]

Pagina: 1