Vraag met betrekking tot aankoop pc

Pagina: 1
Acties:

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere pc. Ik heb niet zulke hele hoge eisen, ik gebruik de pc met name voor tekstverwerken, excel sheets, op zeer kleine schaal eens wat fotootjes bewerken zou leuk zijn, en internetten doe ik natuurlijk regelmatig. Ik ben al langer op zoek naar bijvoorbeeld een tweedehands pc, maar kan weinig van mijn gading vinden. Mijn budget is echter niet zo heel hoog.

Toch heb ik besloten dat ik ivm ruimtegebrek een (minimaal 17 inch) TFT-scherm wil, wat meteen best duur is heb ik gezien.

Nou heb ik deze aanbieding gezien:
http://www.citypc.nl/productinfo.html?product=10343

Dit is met een AMD processor, waar ik geen ervaring mee heb. Verder klinken veel van de onderdelen mij als simsalabim in de oren. Zijn er bepaalde onderdelen die ik beter kan vervangen door iets anders, groters, snellers? Is de prijs van dit systeem aanvaardbaar? Ik weet dat dit systeem niet het neusje van de zalm is, maar dat is ook niet wat ik zoek. Is er misschien beter te krijgen voor minder/hetzelfde geld?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:49
Lijkt me goed genoeg voor jouw eisen :) Ik neem ook aan dat je niet té hoge eisen aan een scherm zal hebben, en dan zal deze gewoon voldoen. Als je af en toe een spelletje speelt kun je wel vast lopen op de grafische kaart, maar gezien je post heb je hier niet echt interesse in.

EDIT: Mogelijk wel fijn om ipv 512MB naar 1024MB te gaan (ik vond het een stuk fijner werken een Windows, dit is echter geen vereiste - 512MB werkt prima!)

[ Voor 22% gewijzigd door Arjan90 op 08-08-2006 20:26 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Kan ik dat doen door er bijvoorbeeld zo'n chip bij in te drukken?

http://www.citypc.nl/prod...tml?product=9306&zoek=240

goed intern geheugen is wel prettig natuurlijk..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

gewoon ff vragen of ze er 512mb bij kunnen zetten doen ze wel hoor, en verder lijkt het me een heel leuk systeempje hoor voor een hele goede prijs.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 15:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Juh, dat geheugen is van hetzelfde type als er al inzit en met 1GB geheugen is je systeem meteen wat meer toekomstbestendig. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij zit er alleen nog geen besturingssysteem bij. Dus voordat je aan het werk kan komen die kosten er nog wel bij.
Nu kunnen zij naast extra geheugen ook vast wel windows installeren. XP Home OEM versie ofzo, dat kost niet zo heel veel. Maar hou er dus wel rekening mee.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er staat geen informatie over het mobo of de voeding bij. Naar alle waarschijnlijkheid is dit beide goedkope rotzooi. Ik zou er niet aan beginnen als ik je was. AMD of Intel maakt in het budgetsegment weinig uit.

Ik zou als ik je was even een goede Dell bundelaanbieding (met flatpanel) ofzo afwachten. Voor jouw eisen voldoet elk instapmodel. (mits met 512MB of meer)

Zo'n apparaat is ook weinig mis mee:

http://www.azerty.nl/prod...63/8761/hp-dx5150-mt.html € 462,00
TFT: http://www.azerty.nl/prod...17-inch-zilver-zwart.html € 158,00
Totaal: € 620, dat is 120 euro meer dan die in de openingspost, echter dan heb je wel een legale Windows mocht je hier waarde aan hechten. Prijstechnisch komt het dus behoorlijk overeen alleen ik denk dat de HP kwalitatief wel een stukje beter is.

[ Voor 79% gewijzigd door smvs op 08-08-2006 22:02 ]

Pagina: 1