[FC5] Wolfenstein ET; Enkele problemen

Pagina: 1
Acties:

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Ik gebruik nog niet zo lang Fedora Core 5 en heb ook nog weinig ervaring met Linux. (Ik heb ook het boek Fedora Core 5 Unleashed gekocht en dat ben ik nu rustig aan het doorlezen.)

Maar op het moment heb ik Fedora Core5 I386 en de Ati drivers 8.27.10 geinstalleerd.

Spec's:
AMD Opteron 148 (socket 939)
DFI LanParty nForce4 SLI-DR
2x 512MB OCZ PC3500 Limited Edition
20GB Maxtor DiamondMax4 IDE
SAPPHIRE X800GTO2

Nu heb ik zojuist Wolfenstein ET 2.60 geinstalleerd (native-linux), dit ging prima (mede door de vele how-to's die ik op het internet gevonden had.) Maar ik had geen geluid. Even googlen en dat was ook opgelost, tijdelijk.
Volgens deze site moest ik dit commando uitvoeren als root om geluid te krijgen:
echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss

Dat werkte, totdat ik de computer opnieuw opgestart had. Toen was het geluid weer weg, het commando nog een keer ingeven loste dit probleem op. Maar elke keer als ik de computer opnieuw opstart moet ik dit commando weer ingeven in de terminal. Is hier een andere oplossing voor?

Ik loop ook tegen het probleem op dat Wolfenstein ET geen servers kan vinden, ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden op het internet.

En als laatste start ik Wolfenstein ET altijd op door "Commando uitvoeren" -> "et" in te typen, is er ook een mogelijkheid om hier een "snekoppeling" te maken in het menu?

[Updated spec's]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Ey,

Je kunt dat soort commando's automatisch laten gebeuren door ze in je init.d op te nemen, hoogstwaarschijnlijk is er in fedora ook wel een bestand genaamd /etc/init.d/local.start (of iets in die richting)
Daar kun je commando's regel voor regel in plaatsen, en deze worden dan bij het starten uitgevoerd.

Je kunt verder op je desktop (gnome/kde) een koppeling maken naar /usr/bin/et
Of gewoon een nieuwe text file maken, genaamd et
In deze textfile zet je dan:
code:
1
2
#/bin/bash
et

Daarna even je user rechten geven om dit bestand te executen, en klaar. (je eerste bash script :P ) (
code:
1
chmod 755 et
)
Eventueel kan dit ook gewoon via je rechtermuisknopje.

Met je desktop omgeving kun je er vast ook wel een leuk icon aan geven, (welke vast te vinden is in: /usr/share/pixmaps)

openkat.nl al gezien?

• Gaming247
Bedankt voor het antwoord, tot nu toe is het nog niet gelukt maar ik ga gewoon nog even door, als het echt niet lukt post ik het wel. :)

[Updated spec's]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Je geluid command kun je onder fedora in:

code:
1
/etc/rc.local

plaatsen volgens mij.
was de rest nog gelukt?

openkat.nl al gezien?

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Er zou al een snelkoppeling moeten zijn in je menu, bij de install kun je opgeven of je menu-entries aan wilt maken of niet. Als dit niet gelukt is, kun je waarschijnlijk met een rechtermuisklik op het bureaublad een nieuwe koppeling fabrieken waarin het uit te voeren commando "et" is.

Verder is xqf een hele goede serverbrowser voor linux, deze kan ook met ET omgaan. Mocht je geen servers kunnen vinden, start dan ET en kijk of je handmatig kunt connecten door in console "/connect 82.192.79.77" te typen. :)

• Gaming247
killercow schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:34:
Ey,

Je kunt dat soort commando's automatisch laten gebeuren door ze in je init.d op te nemen, hoogstwaarschijnlijk is er in fedora ook wel een bestand genaamd /etc/init.d/local.start (of iets in die richting)
Daar kun je commando's regel voor regel in plaatsen, en deze worden dan bij het starten uitgevoerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[root@localhost ~]# whereis init.d
init: /sbin/init /etc/init.d /usr/share/man/man8/init.8.gz
[root@localhost ~]# cd /etc/init.d/
[root@localhost init.d]# dir
acpid               functions   netdump                   rpcidmapd
anacron             gpm         netfs                     rpcsvcgssd
apmd                haldaemon   netplugd                  saslauthd
atd                 halt        network                   sendmail
atieventsd          hidd        NetworkManager            single
ati-fglrx           hplip       NetworkManagerDispatcher  smartd
autofs              hsqldb      nfs                       spamassassin
avahi-daemon        iptables    nfslock                   sshd
avahi-dnsconfd      irda        nscd                      syslog
bluetooth           irqbalance  ntpd                      vncserver
cpuspeed            killall     pand                      winbind
crond               kudzu       portmap                   wpa_supplicant
cups                lisa        psacct                    xfs
cups-config-daemon  lm_sensors  rdisc                     ypbind
dhcdbd              mdmonitor   readahead                 yum
diskdump            mdmpd       readahead_early
dund                messagebus  restorecond
firstboot           named       rpcgssd
[root@localhost init.d]#

Er is een geen Local Start, is het dan First boot?
Je kunt verder op je desktop (gnome/kde) een koppeling maken naar /usr/bin/et
Of gewoon een nieuwe text file maken, genaamd et
In deze textfile zet je dan:
code:
1
2
#/bin/bash
et

Daarna even je user rechten geven om dit bestand te executen, en klaar. (je eerste bash script :P ) (
code:
1
chmod 755 et
)
Eventueel kan dit ook gewoon via je rechtermuisknopje.
Ik heb het gedaan met de rechtermuisknop, omdat de andere manier niet lukte, het bleef namelijk een textfile, dit is wat ik geprobeerd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
[root@localhost /]# cd home/stefan/Desktop
[root@localhost Desktop]# vi et
-- volgende informatie in het text bestand gezet:
#/bin/bash
et
[root@localhost Desktop]# chmod 755 et

Ik weet niet of je bedoelde of de chmod ook in het bestand moest? , maar het blijft een normaal text bestand. Het zal wel een erg simpel foutje zijn, maar ik zie het nog niet. :P 8)7
killercow schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:28:
Je geluid command kun je onder fedora in:
code:
1
/etc/rc.local

plaatsen volgens mij.
was de rest nog gelukt?
De map /etc/rc.local bestaat niet? :?
RRR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:35:
Er zou al een snelkoppeling moeten zijn in je menu, bij de install kun je opgeven of je menu-entries aan wilt maken of niet. Als dit niet gelukt is, kun je waarschijnlijk met een rechtermuisklik op het bureaublad een nieuwe koppeling fabrieken waarin het uit te voeren commando "et" is.

Verder is xqf een hele goede serverbrowser voor linux, deze kan ook met ET omgaan. Mocht je geen servers kunnen vinden, start dan ET en kijk of je handmatig kunt connecten door in console "/connect 82.192.79.77" te typen. :)
Geweldig! ik ga is kijken naar xqf, is dat IP adres jouw server? :) Mijn nickname is Vasseline, mocht je me ooit zien spelen.

[Updated spec's]

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

dat je geen server kan zien kan komen omdat je niet de laaste patch hebt geinstaleert

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1