Ik heb een Acer 1692WLMi laptop, met daarin een Seagate Momentus 5400.2 schijf van 100Gb (het BIOS geeft model nummer ST9100823A aan). Sinds een poosje doet de schijf nogal raar. Ik was een keer gewoon aan het werken toen de harde schijf ineens enorme activiteit ging vertonen, en het systeem hing. Na reset werd de harddisk pas na ~30 sec herkend door het bios (hij blijft een poos hangen op het bios-scherm), en vervolgens duurt het laden van het os te lang om helemaal uit te zitten.
Na een poos geploeter is het me uiteindelijk gelukt windows opnieuw te installeren, en toen ging het even goed, schijf werd meteen herkend, windows werkte normaal en op normaal tempo, het leek opgelost.
Echter een paar weken geleden hetzelfde probleem weer en dat heeft zich nu 3 keer herhaald.
Ik heb al geprobeerd te scannen op bad sectors e.d., maar door de schijfcontrole komt hij niet heen, ook dan een vastloper.
Ik vermoed gewoon dat mijn schijf naar z'n grootjes is (hoewel pas ruim een jaar oud), of zijn er ook andere dingen die ik nog zou kunnen doen?
Helaas net buiten de garantieperiode van mijn laptop uiteraard..
Na een poos geploeter is het me uiteindelijk gelukt windows opnieuw te installeren, en toen ging het even goed, schijf werd meteen herkend, windows werkte normaal en op normaal tempo, het leek opgelost.
Echter een paar weken geleden hetzelfde probleem weer en dat heeft zich nu 3 keer herhaald.
Ik heb al geprobeerd te scannen op bad sectors e.d., maar door de schijfcontrole komt hij niet heen, ook dan een vastloper.
Ik vermoed gewoon dat mijn schijf naar z'n grootjes is (hoewel pas ruim een jaar oud), of zijn er ook andere dingen die ik nog zou kunnen doen?
Helaas net buiten de garantieperiode van mijn laptop uiteraard..