Toon posts:

Twijfel bij aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje van plan om mij een laptop aan te kopen. Deels voor het werk deels voor eigen gebruik.
Laptop zou dan ook gebruikt worden voor vanalles en nog wat (kan dus ook eigenlijk een beetje gezien worden als desktopvervanger) en moet dus een "relatieve" tijd meegaan.

Wat ik zeker zal doen op die laptop is oa gamen (alhoewel dit ook niet het belangrijkste is), Photoshop, Pagemaker, ... en natuurlijk de 'standaard' dingen.

Na wat rondsurfen is mijn oog min of meer gevallen op deze laptop: http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=ACER62975

Nu zit ik echter nog met een aantal vragen...
* Vaak hoor ik niet zo'n goeie dingen over de "dienst na verkoop" van Acer. Is dit echt iets om rekening mee te houden?

* Er is mij altijd gezegd dat AMD processoren qua prijs / kwaliteit voordeliger uitkomen dan Intel's is het dan ook aangeraden om een laptop te kopen met AMD processor? Turion 64 bvb?

* Welke laptop uit het zelfde prijssegment zouden jullie dan ook aanraden naast deze acer? Want ik heb zo de indruk dat ASUS bvb toch snel een pak meer is (van prijs) voor minder specs ...

* Met de komst van de merom is het misschien ook aangeraden nog even te wachten met mijn aankoop of verwachten jullie op de "gewone" duo's of turion niet echt prijsdalingen?

Alvast bedankt bij voorbaat, hopelijk kunnen jullie mij uit de problemen helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die me even op weg helpt? Triestig ...

Nu ja, mijn vragen die ik gepost heb blijven min of meer gelden. Is er dan ook niemand die me toch even wat kopzorgen kan besparen :P

Op dit forum merk ik wel dat heel veel mensen asus-minded zijn, vooral over de Asus A6T vind ik ongelofelijk veel goeie dingen. Zou dit dan een goed alternatief zijn voor die acer van mijn eerste post?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:48:
Echt niemand die me even op weg helpt? Triestig ...
Misschien dat het ook zou helpen als je wat meer informatie zou posten over wat je wil.
Zie daarvoor ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Er zijn zat ervaringstopics hier over de Asus en ook over Acer kan je een hoop vinden hier op GoT, zet er in ieder geval in je posts bij waar je hebt gezocht en wat je hebt gevonden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is ook voor een stukje het probleem..., wat ik wil zit min of meer in die Acer, alleen kan dat wat veranderen door ervaringen van gebruikers hier. Ik zeg maar iets, maar als echt blijkt dat ASUS of Compal meer aangewezen zijn maar met iets minder RAM, then so be it. Maar daarvoor reken ik een beetje op dit forum om mij op weg te helpen O+

Ik wil max een 1.350€ uitgeven voor de aankoop van een laptop.
En echt wat ik wil: CoreDuo of Durion? ik heb met beiden geen ervaring en reken daarom een beetje op de expertise van mensen hier. (Dit is eveneens mijn eerste laptop die ik zou aankopen)

Hetzelfde geldt voor geheugen. Is 1024 genoeg of met het oog op de toekomst ga je beter naar 2048? Ik wil hier echt gewoon meningen rond, want zelf geraak ik er helemaal niet aan uit. Hier op het forum bvb heb ik ook al beiden teruggevonden ...

Grafische kaart moet wel in staat zijn spelletjes te spelen en dus lijkt me bvb Radeon X1600 of NVidia GO7600 aangewezen.Maar ook hier laat ik het een beetje afhangen van ervaringen van gebruikers hier.

Ik heb al heel wat opgezocht (ook hier op het forum, zo heb ik dan die Asus gevonden bvb), maar toch zit ik nog met een aantal vragen waar ik moeilijkheden mee heb, vandaar dan ook deze post.

Hopelijk verduidelijkt deze reply dit dan een beetje ...

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik heb de Acer 5024 ongeveer een jaartje geleden gekocht. hier zit een Turion in. Over het algemeen ben ik wel tevreden met mijn aankoop. Ik ben een van de gelukkige die nooit iets aan mijn flaptop heeft gehad, dus ik heb geen ervaring met de hersteldienst. Wel heb ik een extra garantie afgesloten aangezien de laptop alle dagen mee naar school moet.
Mijn broer heeft nu een Intel dual core gekocht (asus A6J denk ik) en die is toch wel veel sneller. Het is dus zoiezo aan te raden om voor een dual core te kiezen. (turionX2 of core duo laat ik in het midden)
Verder zit er in mijn acer 512MB ram wat niet meer genoeg voor games en zelfs photoshop snakt naar meer. 1024 is een must, 2048MB is een beetje overdreven naar mijn ervaring.
Als videokaart een X1600/X700 is voldoende voor een standardscherm (1280x1024) om de nieuwst games "makelijk" te draaien.

Ik hoop dat je hiermee al een beetje verder kunt??

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor het snelle antwoord :)

Heb je zelf van die acer het gevoel dat hij niet stevig aanvoelt ? Want dat is toch een opmerking die ik van veel mensen hoor...

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47
Dit is idd zeker waar maar er moet toch ergens op gespaard worden!! Maar eigelijk heb ik hier niet zoveel problemen mee. Hij kraakt een beetje als je hem oppakt, en op de gespoten plastiek komen er heel snel krassen. bij andere (lees: duurdere) merken is dit allemaal niet het geval. het is maar juist wat je verwacht. De mijne gaat nu al ongeveer een jaar alle dagen mee naar school. En ondanks de vele problemen van scheuren in de behuizing heb ik nooit zoiets voorgehad. Natuurlijk ben ik wel altijd voorzichtig geweest.
Pagina: 1