Toon posts:

Help mijn laptop boot wel ... na 150 keer opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voordat ik mijn laptop definitief weg kan gooien, waag ik nog een poging hier op dit forum in de hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Acer laptop (1454) van bijna drie jaar oud. Ik draai XP Home en tot een paar maanden geleden ging alles goed. Totdat ik problemen kreeg met opstarten. Ik heb XP er een keer opnieuw opgezet en heb ten einde raad een keer de hele laptop uit elkaar gehaald en weer in elkaar geschroefd. Afgezien van een hoop stof heb ik niets kunnen vinden en bleef het probleem. Op dit moment is de situatie als volgt: Ik zet de laptop aan en krijg niets te zien, zelfs geen bios scherm. Door 3 seconden de aan en uit knop ingedrukt te houden slaat de lapop weer af en start ik hem opnieuw. Dit kan eindeloos doorgaan tot het moment dat ik wel een bios scherm zie, waarna hij gewoon opstart en ik weer net als vanouds kan werken. Dit aan en uit zetten kan soms wel 150 keer duren, voordat het lukt. Pas als ik hem eventueel weer herstart krijg ik weer hetzelfde proces. Uiteraard wil ik hem het liefst de hele tijd aanhouden, maar na verloop van tijd kan ik bijvoorbeeld de share naar mijn nas (nslu2) niet meer vinden en geen internetpagina meer openen aangezien hij daar geen "sufficient resources" meer voor beschikbaar heeft en ik alsnog genoodzaakt ben de laptop te herstarten. Ik heb ook Acer gevraagd om een reactie, maar ik kreeg bij hun al snel de mededeling dat ik hem maar even moest opsturen, zonder ook maar 1 nuttige suggestie te krijgen. Zelfs de suggesties die ik gaf werden beantwoord met "stuur hem nou maar op", zonder mee te denken bij dit probleem. Daarom ben ik benieuwd of er iemand is die dit zelfde probleem herkent en weet in welke richting ik het moet zoeken. Anders zit er niets anders op dan een nieuwe laptop te kopen (niet van Acer uiteraard).

M. vr. gr.

yesbuck

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-02 22:19
Ik geloof dat dit probleem te maken heeft met het RAM-geheugen. Ik heb namelijk een keer hetzelfde gehad, maar dan met een desktop. Hij startte niet op, maar na 30x op de reset-knop drukken deed ie het soms wel, maar na een tijdje zelfs dat niet meer. Nadat ik het geheugen heb vervangen draaide hij weer als een zonnetje.

Verwijderd

Als het het RAM geheugen zou zijn, dan kan je eens proberen om met memtest86 het geheugen te testen... dit kost wel veel tijd (om het goed te doen ben je toch wel >12 uur bezig (gewoon laten lopen ;) ) Als er fouten zijn, dan zie je het wel, en kan je eens proberen om nieuw ram erin te steken...

Eventueel kan je misschien eens proberen om op 1 of andere manier te testen of er iets mis is met de harde schijf of zo

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-10-2025

Razer86

Hmm....

Oh dit probleem komt me te bekend voor, in mijn eigen desktop dan.
Ik heb denk net zo vaak moeten resetten voordat ik eindelijk weer super stabiel kon draaien.
Paar weken later hielp het niet meer en ik was ten einde raad.

Het probleem bij mij is opgelost, check je geheugen, wissel je geheugenmodules om, want waarschijnlijk is 1 van je modules naar de pchemel onderweg.
*edit*
Ik draai nu trouwens met 1 reep, de andere is op RMA reis.

[ Voor 8% gewijzigd door Razer86 op 10-08-2006 00:35 ]

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat zijn in ieder geval suggesties waar ik wat mee kan. Jammer dat Acer daar niet mee komt. Ik heb wel al wat met de geheugenmodules getest door ze te verwisselen of door met slechts 1 module te draaien, maar dat heeft niet mogen baten. Ik kan het misschien eens proberen met 1 module van iemand anders of gewoon nieuw. Ik zal ook eens proberen om de memtest te doen. In ieder geval bedankt voor de suggesties. Ik ga kijken of de laptop toch nog te redden valt. Ik heb in ieder geval weer wat hoop.

Gr,

yesbuck

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:36

Santford

FP PowerMod
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik was aan het werk en ineens stonden er allemaal groene en zwarte strepen over het scherm, het enigste wat ik nog kon zien was me mousepointer omgeven met een vierkant waarbinnen ook weer strepen zaten.

Ik zet de laptop uit en weer aan, geen beeld, dus ik laat de laptop een tijdje aanstaan maar hij lijkt steeds opnieuw op te starten. Na een keer of dertig keer aan en uit zetten geeft de laptop ineens weer beeld en is er niets mis mee, snel backuppen en daarvoor de laptop een tijdje aan laten staan maar na ongeveer 1 uur verschijnen de strepen weer en geeft ie weer totaal geen beeld, het is daarna ook niet meer gelukt om er nog beeld uit te krijgen door hem een aantal keer aan en uit te zetten.

Op een externe monitor aangesloten op de laptop, op de monitor is wel wat van het beeld te zien maar er staan allemaal blokjes overheen, wat ik heb kunnen zien is dat windows opstart, een diskcheck uittvoert waarna het inlogscherm zichtbaar wordt, maar zodra je probeert in te loggen zie je nog net door al die blokjes heen dat er een blauw scherm verschijnt met een niet leesbare foutmelding waarna de laptop opnieuw begint met booten.

Ik heb de laptop maar weer RMA gestuurd (voor de 5e! keer in 13 maanden) en ben benieuwd wat er op het reparatierapport staat, I'll keep you informed.

Zelf denk ik dat het aan het geheugen van de video-'kaart' zelf ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen van de laptop omgewisseld met twee ongebruikte reepjes (van mijn werk 'geleend'). Ik heb de laptop gedeeltelijk weer uit elkaar moeten schroeven om bij de eerste unit onder het toetsenbord te kunnen. Ik heb verschillende configuraties gebruikt. 1 reep, twee repen, maar het probleem blijft bestaan. Omdat ik voor deze test de laptop weer uit heb moeten zetten, begint voor mij helaas het gekl%*t weer van voren af aan en heb ik weer de eer om een aantal uurtjes te proberen om het weer op te starten. Jammer dat dit niet de oplossing was.

Iemand nog een andere suggestie?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17

defiant

Moderator General Chat
Ik heb opzich een ander model acer laptop, maar de mijne vertoont ook diverse kuren na een aantal jaar. Als ik dit probleem zie, dan zou ik eens proberen de batterij eruit te halen en hem alleen op netspanning te zetten. De batterij van mijn laptop is na jaren van trouwe dienst op, maar geeft nog wel rare waarden aan, windows zegt dat de batterij half-vol is, maar zonder netspanning wil de laptop niet opstarten. Het zou dus kunnen zijn dat de laptop voor het opstarten de batterij checkt, en dus afsluit vanwege te weinig power na 3 jaar.(dit zou opzich niet moeten gebeuren natuurlijk, maarja, acer is nu eenmaal geen topmerk).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd, maar wil niet baten. Een paar lichte tikken op de laptop lukt niet, op batterij opstarten en puur op de netspanning opstarten lukt niet. Ondersteboven opstarten, op zijn zijkant opstarten, met de klep helemaal naar achteren open, met de klep zo goed als dicht (slaat nergens op, maar ja je moet wat). Ik geloof echt dat ik alle varianten geprobeerd heb, maar uiteindelijk is het gewoon zo dat ik terwijl ik tv zit te kijken een paar uur lang de aan en uitknop zit in te drukken en dan opeens ... werkt ie weer.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:30:
Een paar lichte tikken op de laptop lukt niet, op batterij opstarten en puur op de netspanning opstarten lukt niet.
Als je in windows zit, wat is batterij laad nivo, laad de batterij wel naar 100%?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Santford

Santford

FP PowerMod
Het probleem heeft niets met de accu te maken, ik heb 2 bijna nieuwe accu's en mijn laptop is slechts 9 maanden oud en ook op netstroom blijft het probleem zich voordoen en start hij 1 op de 40 keer normaal op. Morgen of anders maandag komt mijn laptop terug van RMA, ik zal dan ook ff hier in dit topic posten wat er in het RMA-rapport staat en wat er is vervangen, al ver wacht ik dat er weer iets van 'mainboard exchanged' staat.

Verwijderd

Topicstarter
Als de laptop wel werkt is de batterij goed en kan ik er redelijk lang op werken. Mijn indruk is dat er inderdaad op het moederbord iets niet helemaal lekker zit, maar blijkbaar is het defect nog niet groot genoeg om er helemaal mee te stoppen. Hoewel ik wel de indruk krijg dat het steeds lastiger wordt om de laptop weer aan te krijgen. Gisteren na het verwisselen van het geheugen (zie vorige post) heb ik hem niet meer aan de praat gekregen.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Ik heb mijn laptop terug van RMA en er staat inderdaad 'mainboard exchanged', het heeft dus iig niets met het werkgeheugen te maken want dat is er gewoon weer ingezet. Ik denk zelf dat het geheugen van de videokaart zelf kapot is wat onboard op het moederbord zit en denk dan ook dat de TS zijn laptop voor reparatie op moet sturen en er een nieuw moederbord ingezet moet worden (als die nog te leveren is).

Ps. mocht je de laptop weg willen doen, stuur dan ff een mailtje (adres staat in m'n profiel)

[ Voor 19% gewijzigd door Santford op 14-08-2006 14:04 ]

Pagina: 1