Toon posts:

4 RAM kaerten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/thumbs/b9e/b9ee6c0d96cef8d8b50139803c60bbd2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/thumbs/5e3/5e3290e58f9fba72987b5d4d3712b9b0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/thumbs/d75/d75c06cc0384799c85a914889bb7058e.jpg

Is het mogelijk de bovenste 2 kaarten (beide 256 MB) erbij te stoppen in de blauwe vakken naast 2 512 MB kaarten die al in de gele vakken zitten?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ja....waarom niet? :?
(Ervan uitgaande dat ze passen.)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lekkere plaatjes zeg :X

Tevens zijn het geen "kaerten" maar DDR Modules.

Ohja, het kan :P Ligt er alleen wel aan of je moederbord 1,5GB ondersteund.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Topicstarter
omdat de kleur van de vakken anders is en ze 2 aan 2 zijn, dacht ook dat 2 kaarten max was.

Gewoon erin steken, kleppen dicht en dan doen ze het?

Weet niet welk moederboord het is, maar best nieuw (1 jaar oud)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 19:42 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Euh, dit gaat niet over videokaarten maar over geheugenreepjes en een moederbord 8)7

Anders pak je eerst eens de handleiding van je moederbord erbij?

🖥️ | 🚗

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:41:
omdat de kleur van de vakken anders is en ze 2 aan 2 zijn, dacht ook dat 2 kaarten max was.

Die kleuren duiden aan dat het dual channel is, dat werkt alleen als het blauw+blauw is en niet blauw+zwart. Blauw(256)+Zwart(512)+Blauw(256)+Zwart(512) zal wel gaan werken, mits je moederbord meer dan 1GB ondersteund (wat wel zo zal zijn)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:41:

Weet niet welk moederboord het is, maar best nieuw (1 jaar oud)
Zoek eerst is uit welk moederbord je hebt!
Kan goed zijn dat je een dual channel moederbordje hebt. Dan zou ik eerst even goed kijken welke dimms je erin stopt en hoe. Raadpleeg alsjeblieft eerst de manual!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 15:07

Jack

MHz Matters

PC uit, voeding uit, de geheugen reepjes er bij prikken, voeding aan, pc aan en dan zie je vanzelf wel of het is gelukt. Maar met een mobo van een jaar oud gaat het vast wel goed.
Het gaat er iig niet kapot van.

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor reacties.

Heb wel een handleiding, maar wete niet of het van deze of vorige moederbord is.

Ist mogelijk erges op je comp te checken welk moederbord je hebt en dan on-line checken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:49:
thanks voor reacties.

Heb wel een handleiding, maar wete niet of het van deze of vorige moederbord is.

Ist mogelijk erges op je comp te checken welk moederbord je hebt en dan on-line checken?
Ja, modelnummer staat meestal tussen de PCI sloten, dus daar gewoon even kijken. en manuals zijn zo van de site van de fabrikant af te halen.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Via everest kan je uitlezen welk mobo je hebt ofwel even de kast openen en op het moederbord staat zeker het type en merk.

Verwijderd

Jaaa, laten we het online checken :S

Kijk gewoon wat er op je mobo staat en dan zie je vanzelf bij welk boekje het hoort.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 08:48

dlmh

Lo-Fi

Gezien je kennisniveau: pak de modules voorzichtig in anti-statisch folie, ontkoppel de pc, stap in de auto, rij naar een computerboer en laat 't daar lekker doen... voor je het weet sloop je iets en ben je een stuk duurder uit dan die 10 euro voor de service.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Wat is er in hemelsnaam gebeurt met even logisch nadenken? Je kan de reepjes er toch ff uithalen, vergelijken of ze gelijk zijn aan elkaar wat betreft pin-layout en steek ze erin zou ik zeggen, test het uit!, word er zelf eens wijzer van, leer eens dingen zelf uit te vogelen. Die dimm's bijten niet hoor. Mensen worden wel met de dag dommer volgens mij.

Jah altijd opletten met statische elektriciteit, maar met de huidige weersomstandigheden valt dat nog wel mee. uiteraard niet de koperen contacten vast pakken. Maar over het algemeen kan dat spul nog best wat hebben. Ik heb behoorlijk vaak gegooid met die dingen.

Maar natuurlijk snap ik wel dat sommige mensen nou eenmaal geen kennis hebben, maar dat had ik ook niet toen ik 7 jaar oud was, maar ik verplaatste wel een scsi kaart naar een ander PCI slot, gewoon omdat ik het geinig vond al dat spul in die pc, dat vraagt erom om aan geprutst te worden, en dan kijken of het nogsteeds werkt. Daar leer je toch juist van. Al dat 'eerst vragen', 'daarna eens zelf kijken' word ik erg moe van. Maar dat krijg je denk ik als je het doodnormaal vind om alles ZELF uit te vogelen en als je het liefst niet geholpen wilt worden zoals ik. Echter weet ik daardoor inmiddels wel belachelijk veel.

[ Voor 56% gewijzigd door BruT@LysT op 08-08-2006 20:06 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gewoon erin prikken en PC aanzetten. Als hij niet opstart, trekt hij je geheugen niet. Let je wel ff op statische elektriciteit? Anders blaas je de modules meteen op.

Overigens verwacht ik niet dat het bijprikken van 512mb op 1GB veel performancewinst zal geven, ondanks dat ik niet weet wat je allemaal met je PC doet.

edit: waarom is mijn spelling zo k**?

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 08-08-2006 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
statische electriciteit?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

spannings-beestjes die hééél erg stil zitten... |:(

kost het tegenwoordig zoveel inspanning om iets te ctrl-c-ctrl-v-en in google?
check ook vooral even de alinea onder 'Computerhardware', omdat dat ook totaal niet relevant is...

[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 08-08-2006 20:21 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32

sapphire

Die-hard pruts0r

SerialThrillaZ schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:54:
Gezien je kennisniveau: pak de modules voorzichtig in anti-statisch folie, ontkoppel de pc, stap in de auto, rij naar een computerboer en laat 't daar lekker doen... voor je het weet sloop je iets en ben je een stuk duurder uit dan die 10 euro voor de service.
Amen
Als je zelf er niks van snapt laat eth dan iemand doen die dat wel heeft.....zoals de lokale computerboer oid...

Gabriël AM5

Verwijderd

ja dat heet esd.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

BruT@LysT schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:56:
Maar natuurlijk snap ik wel dat sommige mensen nou eenmaal geen kennis hebben, maar dat had ik ook niet toen ik 7 jaar oud was, maar ik verplaatste wel een scsi kaart naar een ander PCI slot, gewoon omdat ik het geinig vond al dat spul in die pc, dat vraagt erom om aan geprutst te worden, en dan kijken of het nogsteeds werkt. Daar leer je toch juist van.
Iets kapot laten gaan is niet moeilijk als je niet weet wat je doet en mijn vader kon dat niet zo waarderen. Als je niets van elektronica weet, kan je ook niet inschatten hoeveel kwaad iets kan. Het probleem is dat GoT voor zo iemand niet de goed plek is; met iemands denkende vermogen hoeft niets mis te zijn, zeker niet als je bedenkt dat iemand misschien erg jong is.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
krijg het niet werkend :|

Plaatsen gaat, bij opstarten crashed de PC zodra die bijna geheel is opgestart (bureaublad te zien, enkele bestanden al geladen)

Na het eruit te halen werkt alles weer gewoon. de 2 extra ram kaarten voelen wel warm aan dus zullen wel wat gedaan hebben.

Achteraf nog foutenrapport van windows bestuursysteem, kon niet gelezen worden vanwege onvoldoende gegevens.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
memtest draaien

Wat voor voeding heb je eigenlijk, en wat is de rest van je systeem :?

[ Voor 71% gewijzigd door TheZeroorez op 08-08-2006 20:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

qqqsssd,

Op GoT verwachten we niet dat iedereen alles al weet (anders zou je weinig te discussieren hebben), maar we verwachten wel dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent en een beetje moeite steekt in je topictitel en topicstart. Daar hoort minmaal bij het opzoeken van het juiste subforum (in dit geval zou je in Processors, Moederborden & Geheugens kunnen kijken), het lezen van het subforumbeleid en zorgen dat je topicstart daaraan voldoet.

Zie ook:
GoT Huisregels

Helaas is dat hier van geen kanten gebeurd. Je geeft zo weinig en zulk onduidelijke gegevens dat het gokken is naar wat er aan de hand is. Dat is niet de bedoeling. Daarom gaat dit topic op slot. Ik zou je met klem willen aanraden bovenstaande link goed door te lezen om te voorkomen dat je de volgende keer weer de plank zo misslaat :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.