Al een paar jaar zit ik te wachten op VT, gezien de mogelijkheden die het kan bieden. Een van het belangrijkste is meerdere OS's UNmodified draaien. Linux en windows naast elkaar op 1 bak, zonder gebruik te maken van paravirtualization met bijhorend hoge penalties alsmede het verspillen van allerhande resource.
Nu zit het eindelijk op de nieuwere processors
en ik weet dus totaal niet hoe ik het ik praktijk moet toepassen. Ik blijf met vragen zitten.
- Kan ik het gebruiken op de hardware die ik heb. Mijn systeem bestaat nu uit een Pentium D830 en ik zou er zo een D900-er op kunnen prikken die volgens specs VT ondersteund. Dit met name met betrekking tot die bios. Op de site van intel vond ik bijvoorbeeld ook onderstaande quote:
- Als het eenmaal werkende hoe werkt het in de praktijk? Met de paravirtualisatie bij vmware loop ik soms tegen enkele kleine praktische onhandigheden aan, waaronder het switchen in linux tussen terminals bereikbaar met control+alt+F* . Vmware laat het OS 'los' als er control+alt word gedrukt waardoor het switchen in een onderliggende linux OS niet tussen de eigen terminals geswitched kan worden.
Aan gevonden websites en documenten heb ik niet genoeg om dit enigzins te weten te komen.
Wie heeft zich met hetzelfde bezig gehouden en weet er meer over te vertellen?
Nu zit het eindelijk op de nieuwere processors

- Kan ik het gebruiken op de hardware die ik heb. Mijn systeem bestaat nu uit een Pentium D830 en ik zou er zo een D900-er op kunnen prikken die volgens specs VT ondersteund. Dit met name met betrekking tot die bios. Op de site van intel vond ik bijvoorbeeld ook onderstaande quote:
Vooral bij het laatste zinnetje denk ik dat het gewoonweg er eigenlijk nog niet is.± Intel® Virtualization Technology requires a computer system with an enabled Intel® processor, BIOS, virtual machine monitor (VMM) and for some uses, certain platform software enabled for it. Functionality, performance or other benefits will vary depending on hardware and software configurations. Intel Virtualization Technology-enabled BIOS and VMM applications are currently in development.
- Als het eenmaal werkende hoe werkt het in de praktijk? Met de paravirtualisatie bij vmware loop ik soms tegen enkele kleine praktische onhandigheden aan, waaronder het switchen in linux tussen terminals bereikbaar met control+alt+F* . Vmware laat het OS 'los' als er control+alt word gedrukt waardoor het switchen in een onderliggende linux OS niet tussen de eigen terminals geswitched kan worden.
Aan gevonden websites en documenten heb ik niet genoeg om dit enigzins te weten te komen.
Wie heeft zich met hetzelfde bezig gehouden en weet er meer over te vertellen?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/