Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <VirtualHost *:80>
ServerAdmin webserver@jij.nl
DocumentRoot /var/www
ServerName server.adres
</VirtualHost>
<VirtualHost *:80>
ServerAdmin webserver@blabla.nl
DocumentRoot /var/www/user/siteA
ServerName blabla.nl
ServerAlias *.blabla.nl
</VirtualHost> |
Zoiets al geprobeerd?
SiteB wordt nog gewoon opgevangen door de eerste VirtualHost, dat blijft dus gewoon werken.
Je kan beter even aangeven wat je allemaal geprobeerd hebt, dan hoeven wij teminste niet met tips te komen die je allang geprobeerd hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door HielkeJ op 08-08-2006 19:13 ]
Verwijderd
Dit heb ik wel vaker, is er ergens een algemene setting ofzo die ik ooit heb overgeslagen waardoor ik altijd het volledige pad nodig heb?
warning virtualhost overlap on port 80, the first has precedence.
heb nu ook dit geprobeerd (heb 2 testdomeinen namelijk) letterlijk van de apache site (!).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName sdk.mine.nu ServerAlias sdk.mine.nu *.sdk.mine.nu DocumentRoot I:/server/Apache/Apache2/htdocs/jochem/ </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName www.quickmail.mine.nu DocumentRoot I:/server/Apache/Apache2/htdocs/films/ </VirtualHost> |
maar quickmail.mine.nu komt vrolijk in /jochem terecht ipv films.
[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2006 00:56 ]
edit: hoe stom kun je zijn:S www hoorde niet voor quickmail, zal wel zijn dat het al nacht is. Sorry voor de overlast, bedankt voor de hulp. Even proberen of als ik nu via quickmail op htdocs zet dat het dan voor alles behalve sdk.mine.nu werkt maar ik denk het wel. Zo niet dan post ik wel:).SdK2004 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:43:
helaas het werkt niet, als ik alleen het onderste doe werkt het maar dan zijn alle andere domeinen niet bereikbaar. Doe ik alle 2 dan staat er in apache:
warning virtualhost overlap on port 80, the first has precedence.
heb nu ook dit geprobeerd (heb 2 testdomeinen namelijk) letterlijk van de apache site (!).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName sdk.mine.nu ServerAlias sdk.mine.nu *.sdk.mine.nu DocumentRoot I:/server/Apache/Apache2/htdocs/jochem/ </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName quickmail.mine.nu DocumentRoot I:/server/Apache/Apache2/htdocs/films/ </VirtualHost>
maar quickmail.mine.nu komt vrolijk in /jochem terecht ipv films.
edit2: het lijkt te werken maar als ik inlog op mijn site gaat het mis:S:
Iemand enig idee wat er mis gaat? de action is tools/validate.php zou toch moeten werken:S.Warning: session_start(): open(C:\server\PHP\sessiondata\sess_c09af564aa728906467a446f7196d7d9, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php on line 2
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php:2) in I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php on line 2
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php:2) in I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php on line 2
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php:2) in I:\server\Apache\Apache2\htdocs\films\tools\validate.php on line 24
Warning: Unknown(): open(C:\server\PHP\sessiondata\sess_c09af564aa728906467a446f7196d7d9, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0
Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\server\PHP\sessiondata) in Unknown on line 0
[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2006 01:28 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
hmm ik behoud graag apache.Jrz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:07:
OT: Kijk ook eens naar lighttpd. vhosting daarvan is lekker, en lighttpd draait als een zonnetje
ben btw achter dat oorzaak zonder vernieuwingen niet weggaan dus ik ben hier niet blij mee:S:S. Dacht eerst even aan registerd globals als oorzaak aangezien dat normaal uitstaat en tijdelijk aan voor een webshop. Maar nadat uit gezet tehebben nog steeds op mijn sites gekke session errors. Snap er niks van.
Samengevat, lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door voor je een volgend topic opent hier, want op deze manier gaat het niet goed.
Signature
Dit topic is gesloten.
![]()