Ik heb net een arctic silencer ati 5 op mn X800 geplaatst, omdat deze zo stil zou zijn. Maar het eerste wat mij opvalt is dat ie ratelt! Mijn videokaart laat de fan langzamer draaien als de temperatuur laag is en dan hoor je het ratelen/knorren/tikken (hoe je het wil noemen) heel erg. Als de fan op volle toeren draait hoor je het niet (maar dan hoor je het blazen van de fan, wat ook niet stil meer is).
Is het normaal dat deze koeler zo'n bijgeluid maakt? Ik heb nl. ook eens zo'n silencer voor een geforce4 gehad en die gaf ook een beetje zo'n soort geluid. Ik heb alleen reviews gelezen en daarin zegt iedereen dat deze Ati 5 koeler zo stil is, dus daar vertrouw je dan op.
Meer mensen zo'n koeler en dezelfde verschijnselen? Ik vind dit echt niet acceptabel.
Is het normaal dat deze koeler zo'n bijgeluid maakt? Ik heb nl. ook eens zo'n silencer voor een geforce4 gehad en die gaf ook een beetje zo'n soort geluid. Ik heb alleen reviews gelezen en daarin zegt iedereen dat deze Ati 5 koeler zo stil is, dus daar vertrouw je dan op.
Meer mensen zo'n koeler en dezelfde verschijnselen? Ik vind dit echt niet acceptabel.