P4P800S-X Start niet door...

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ooit kocht ik een P4P800S-X, omdat het packard bell bordje van mijn 2.6ghz celeron niet wilde werken met 1024MB DDR400 geheugen.
Nu ben ik zelf inmiddels overgestapt op een AMD systeem, en het systeem schuift door, naar mijn zusje.

Omdat ik slechts 512MB geheugen wilde gebruiken, dacht ik dat ik het oude packard bell geval wel wee kon gebruiken, dus ik zet de cpu en de ram en video e.d. er weer op. Het bleek dat het oude bordje echt de geest had gegeven.

Ondertussen had ik de ATX kast waar de p4p in zat, gebruik voor het AMD systeem (CM Ammo 533)

Omdat ik genoodzaakt was het P4P bord te gebruiken, had ik een ATX kast gekocht vandaag (centurion 5), omdat de packard bell een micro atx is.

Na het installeren van de hardware geef ik het systeem een hoopvolle eerste boot, maar snel blijkt er iets niet goed ging.

Ik dacht eraan dat ik geen floppy meer had aangesloten, dus ik haalde in het bios de floppydrive uit de lijst met hardware en zet de boot sequency op CD>HDD>niks.

Maar nog steeds gaf hij een chassis intrusion fout. Heel vaag. Ik moest op F1 drukken om door te gaan.. gedaan, maar dan gaf hij een fout dat er geen bootable dinges was (wel de XP cd erin gedaan) en dat hij niet kon starten, of ik even een medium kon invoeren en daarna op een toets kon drukken, of het beeld ging uit. Het eerste komt nu alleen nog maar voor.

Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb de jumper voor chassis intrucion er nog gewoon op zitten, nog ff schoongemaakt maar mocht niks baten....

--Edit1--

Net de jumper voor de chassis connector verwisseld, had er nog een paar liggen. Ik krijg die error niet meer, maar nu gaat hij na de post gewoon op zwart :( ook geen error van dat er geen bootable schijf in zit, niks :(

[ Voor 7% gewijzigd door _AvA_ op 08-08-2006 19:17 ]

Droogkloot.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Hij mag op slot, het probleem heeft zichzelf op een of andere manier opgelost.... Heel misterieus..

Droogkloot.