Problemen met TV als 2e monitor met S-video

Pagina: 1
Acties:

• Katert
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11-2024
OK, volgens mij heb ik alles gelezen hier, maar mijn probleem heb ik er niet tussen kunnen ontdekken.

Ik ben de gelukkige bezitter van een Asus Pundit Barebone met ATI 200 Xpress onboard. Nu heb ik keurig de monitor op de VGA aansluiting aangesloten en mijn spiksplinternieuwe plasma-TV (dus geen ouwe zooi) op de S-video (met een S-video naar scart-kabel). Ik krijg echter met de beste wil van de wereld die TV niet als tweede monitor geïnstalleerd. Nieuwste catalyst drivers geïnstalleerd etc., maar het mag vooralsnog niet baten. Als ik "swap devices" kies in het control center, dan krijg ik wel beeld op mijn TV, maar blijkbaar mag ik hem niet als tweede monitor gebruiken.
Krijg ook geen melding van "dat of dat doe je verkeerd", het springt gewoon automatisch weer terug naar 1 monitor en de tweede blijft 'ie als "uitgeschakeld" weergeven.

Doe ik iets fout of gaat dit gewoon niet met dat ATI-geval? In een grijs verleden wel eens een nVideo-plank aangesloten met dezelfde kabel en dat werkte uitstekendemundo. Ik hoor (lees) graag suggesties.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je al geprobeerd om met Ati Hydravision te werken (zie Ati site)? Ik weet niet 100% zeker of dit nodig is, maar proberen kan geen kwaad :)

Instagram / YouTube

• Katert
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11-2024
aramdin schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:44:
Heb je al geprobeerd om met Ati Hydravision te werken (zie Ati site)? Ik weet niet 100% zeker of dit nodig is, maar proberen kan geen kwaad :)
Heb Hydravision gedownload, maar dit is niet geschikt voor Xpress 200 series. Kom hier dus niet verder mee en het probleem bestaat nog steeds.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 11:12
Als ik op de site van asus kijk dan is de enigste pundit met een ati 200xpress video kaart de P1-PH1 daarop zit toch zowel een dvi als normale vga aansluiting voor je monitor en tv op aan te sluiten.
In de bios staan ook nog enkele opties inzake het beeldscherm dat je wil aansturen (zou bij advanced en dan chipset config moeten staan) misschien kan je daar al iets meer mee.