[xgl] met ati x700 mobility

Pagina: 1
Acties:

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Hoi

Ik heb ubuntu 6.06 draaien en wil graag xgl/compiz. Omdat dat - naar ik gelezen heb - wat problemen zou geven met mijn ATi Mobility Radeon x700 heb ik de kororaa live cd geprobeerd. Dit ging allemaal vlekkeloos en nu wil ik dus xgl+compiz op mijn Ubuntu installatie :)

Volgens mij heb ik nog wel niet de goede ATi driver; iemand die weet hoe je dat kan checken?

Is het scriptje van de startpost de makkelijkste manier om xgl+compiz aan de praat te krijgen of zijn er betere manieren?

• rulus
Heb het ondertussen voor elkaar met het installscriptje uit te TS.

Ik krijg wel bij het aanmelden een lelijke wit-met-zwarte-puntjes achtergrond, krijg je dat weg?
En bij System > Quit mis ik de shutdown en de restart knop 8)7

owja: kan je de window borders aanpassen?

[ Voor 8% gewijzigd door rulus op 08-08-2006 17:18 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

Cyphax

Moderator LNX
rulus schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:18:
Heb het ondertussen voor elkaar met het installscriptje uit te TS.

Ik krijg wel bij het aanmelden een lelijke wit-met-zwarte-puntjes achtergrond, krijg je dat weg?
En bij System > Quit mis ik de shutdown en de restart knop 8)7

owja: kan je de window borders aanpassen?
Lelijke wit-met-zwarte-puntjes achtergrond? Dat is als je geen achtergrond hebt gok ik.
Geen shutdown en restart? Heb je X handmatig gestart (startx)? Zo ja: dan kan het zijn dat ie dus als user draait die geen rechten heeft je PC te rebooten of af te sluiten (dat is standaard).
Borders aanpassen: ander theme installeren voor Compiz (kun je vinden op bijvoorbeeld gnome-look.org)

Saved by the buoyancy of citrus

• rulus
Heb niks gestart; gewoon de sessie 'xgl' gekozen ipv 'gnome'...

Die achtergrond is er pas nadat ik op login heb geklikt en voor de desktop verschijnt. De cursor verandert dan ook in een kruis...

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Open een terminal en typ fglrxinfo in. Als het commando onbekend is dan zou je er goed aan doen om deze link even te bekijken.

Ik moet je wel even zeggen dat ik het af raad om XGL/Compiz te installeren. Wacht nu maar eerst af totdat het stabiel is, want op dit moment is het nog heel erg beta.

edit:
Is het alweer zo laat, zag niet dat je het al voor elkaar had.

[ Voor 9% gewijzigd door cherwin op 09-08-2006 02:23 ]

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://wiki.cchtml.com/in...in_Ubuntu_Dapper_Manually :)

method twee werkt het beste imo.

Daarna http://www.compiz.net/viewtopic.php?id=389&p=1 om XGL/compiz aan de praat te krijgen. :) wederom method twee. Daar ook veel themingtips enzo. :)

[ Voor 8% gewijzigd door HunterPro op 09-08-2006 02:31 ]

Pagina: 1