Beetje jammer dan mijn vorige topic om naar mijn mening enigzins vage redenen gesloten werd en ik steeds verder kwam met de geboden hulp.
maar goed...voor de goede orde zal ik toch nog even de info uitbreiden met wat specs van de pc.
De specs:
processor: Athlon 1Ghz
moederbord: AsRock k7s41
voeding: Qtec 350 Watt ( heb het ook getest met een andere dure voeding)
geheugen: 256 mb Kingston DDR ram
Het probleem:
Simpel gezegt...de pc start niet meer op. Hij slaat wel even aan als ik de stekker in en uit het stopcontact haal. Maar dit komt (vernomen uit de replys van het vorige topic) doordat hij na de stroomuitval even checkt of de pc aan zou staan of niet. maar als ik hem probeer te starten doet hij niks.
Wat al geprobeerd:
- een andere (perfect werkende) voeding geprobeerd. Geen verschil
- een ander reepje geheugen erin gestopt
- gecheckt op lekkende condo's
- cpu + koeler er vanaf gehaalt en opnieuw bemetselt met pasta
- alle niet belangrijke dingen los gekoppelt en toen gepobeerd.
- de pc op proberen te starten mbv een schroevendraaier (kortsluiting)
- moederbord uit de kast gehaalt en op kortsluiting gecontroleerd
Nu dan toch wat succes!!! als ik tijdens dat heel de pc aangesloten zit het groene draadje van de atx connector verbind met een ground hiervan start te pc zonder probs op en doet windows het perfect. Als ik de korsluiting weer weg haal slaat de pc direct weer af.
Dit doet mij vermoeden dat er erges op het moederbord iets mis is met het opstartgedeelte...misschien iets van een flipflopje op het mobo kapot...who knows.
Ik hoop dat jullie net zo goed jullie best doen om me te helpen als de vorige keer!!
alvast bedankt,
marcel
maar goed...voor de goede orde zal ik toch nog even de info uitbreiden met wat specs van de pc.
De specs:
processor: Athlon 1Ghz
moederbord: AsRock k7s41
voeding: Qtec 350 Watt ( heb het ook getest met een andere dure voeding)
geheugen: 256 mb Kingston DDR ram
Het probleem:
Simpel gezegt...de pc start niet meer op. Hij slaat wel even aan als ik de stekker in en uit het stopcontact haal. Maar dit komt (vernomen uit de replys van het vorige topic) doordat hij na de stroomuitval even checkt of de pc aan zou staan of niet. maar als ik hem probeer te starten doet hij niks.
Wat al geprobeerd:
- een andere (perfect werkende) voeding geprobeerd. Geen verschil
- een ander reepje geheugen erin gestopt
- gecheckt op lekkende condo's
- cpu + koeler er vanaf gehaalt en opnieuw bemetselt met pasta
- alle niet belangrijke dingen los gekoppelt en toen gepobeerd.
- de pc op proberen te starten mbv een schroevendraaier (kortsluiting)
- moederbord uit de kast gehaalt en op kortsluiting gecontroleerd
Nu dan toch wat succes!!! als ik tijdens dat heel de pc aangesloten zit het groene draadje van de atx connector verbind met een ground hiervan start te pc zonder probs op en doet windows het perfect. Als ik de korsluiting weer weg haal slaat de pc direct weer af.
Dit doet mij vermoeden dat er erges op het moederbord iets mis is met het opstartgedeelte...misschien iets van een flipflopje op het mobo kapot...who knows.
Ik hoop dat jullie net zo goed jullie best doen om me te helpen als de vorige keer!!
alvast bedankt,
marcel