[tv-out] probleem uitbreiden beeld naar televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan-Pieter
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02-2025
Situatie: Ik heb een computer met een nVideakaart (met een composiet-uitgang). Ik heb de nieuwste drivers en tv-tool en ik kan mijn beeld zonder probleem klonen naar mijn televisie (via de composiet-uitgang).

Probleem:
Ik wil nu mijn computerbeeld uitbreiden zodat ik een film kan kijken op de televisie, die ik afspeel vanop mijn computer en dat gezinsleden gewoon de computer kunnen gebruiken zonder dat ze last hebben van het afspelen van de film (behalve misschien wat vertraging :$).
Perfect zou zijn als mijn computerscherm zijn huidige resolutie kan behouden (1024x768).

Mogelijke oplossingen:
1. een speciaal programma om dit mogelijk te maken
2. een opties in tv-tool of nView
3. een opties in een video-player voorbeeld BSplayer
4. ...

Indien nodig kan ik meer informatie geven.

Bij voorbaat dank
Jan-Pieter

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-Pieter op 08-08-2006 16:41 . Reden: spelvauten :$ ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29

BCC

Lees dit eerst eens: De grote tv-out FAQ

[ Voor 77% gewijzigd door BCC op 08-08-2006 16:47 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
Je kunt ook gewoon je TV als tweede monitor gebruiken en je film daarop full-screen afspelen. Je kunt dan ook beide schermen een eigen resolutie geven. Zo werkt het in ieder geval met mijn Ati, ik neem aan dat dat met een NVIDIA precies zo is.

[ Voor 13% gewijzigd door posttoast op 08-08-2006 16:38 ]

omniscale.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

posttoast schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:38:
Je kunt ook gewoon je TV als tweede monitor gebruiken en je film daarop full-screen afspelen.
Zorg wel dat je dan of de overlay fixed of de TV als primairy instelt, anders krijg je bar weinig film op je TV.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jan-Pieter
Ik vond je uitleg van voor de wijziging beter.
Ik heb het gelezen (zelfs voor dat ik dit topic opende) en ik vind er niks terug over mijn probleem.
Toch bedankt.

Jan-Pieter

• Jan-Pieter
cybersteef schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:52:
[...]

Zorg wel dat je dan of de overlay fixed of de TV als primairy instelt, anders krijg je bar weinig film op je TV.
Ja, overlay heb ik al opstaan want dat probleem had ik toen ik mijn beeld kloonde naar de tv.
Het is nu alleen, hoe krijg ik mijn film op de televisie, ik vind daar nergens een opties voor evenals een opties om de de resolutie voor beide schermen apart aan te passen.

Jan-Pieter

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29

BCC

Je moet niet je scherm klonen of uitbreiden, maar de overlay op je tv-out zetten.

Als je nu iets doet met overlay (bijvoorbeeld een filmpje afspelen), krijg je een zwart vlak in je media speler en beeld op je TV.

[ Voor 45% gewijzigd door BCC op 08-08-2006 20:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Wat voor kaart is het precies?
Is het wel geschikt om 2 schermen erop te laten draaien (dual-head?).
Dan kan je namelijk wel gewoon het computerscherm als primairy laten draaien en de tv als secondary, waar je dan de film gewoon full-screen kan op zetten.

Ik heb een ATI Radeon 9800 als ik t goed heb op mn computer in Enschede, daar is het gewoon draadjes aansluiten, beeld instellen, klaar :) Huisgenoten blij, zij kunnen film kijken terwijl ik aan verslag werk. Ideaal :) Hoop dat het je lukt...

• Jan-Pieter
Ok ik heb nu overlay opgezet en ik kan inderdaad full-screen film kijken op mijn tv, maar mijn computerscherm staat nog altijd op de resolutie 800x600 terwijl het normaal op 1024x768 draait. Bij tv-tool en nVidea is die opties onbruikbaar(grijs).

Maar goed, ik ben al een stuk verder, bedankt!

Jan-Pieter

ps: Misschien is dit nog handig om te weten: ik moet eerst nView opzetten(dan heb ik een licht-blauw scherm), dan zet ik tv-tool op en dan werkt het pas.

• Jan-Pieter
Ik heb ontdekt dat het geluid wel wordt verstuurt naar de tv zonder dat ik nView op heb staan. Maar het beeld niet.
Ook krijg ik BSplayer niet weg, want dat staat in de weg als iemand anders wil computeren

Jan-Pieter
Pagina: 1