Toon posts:

[XP] pc blijft rebooten; ook na verse installatie XP

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet even niet in welke rubriek ik dit onderwerp moet plaatsen; omdat ik ook nog niet weer waardoor het probleem veroorzaakt wordt.(software of hardware..)

Een pc reboot of valt uit als hij een tijdje aan staat.

Ik dacht dus het volgende; of hardware probleem of XP (spyware etc)
1) eerst c schijf geformatteerd; XP opnieuw erop.
Probleem is echter nog niet opgelost

2) andere beeldschermadapter erop geplaatst; omdat soms ook gewoon het beeld wegvalt maar de pc wel aan blijft staan.
Probleem is echter nog niet opgelost

3) Wellicht koeling probleem, als pc te warm wordt gaat hij wellicht zich uitschakelen
Fan's gecontroleerd; draaien goed; geen zichtbaar probleem.

4) Overbodige hardware (kaartjes) verwijderd
Niet gebruikte USB kaarten etc heb ik verwijderd van de pc.
Ook dit lost het probleem niet op.

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen; een BIOS upgrade zou dit nog helpen?

Zo ja; ik heb wat moeite om de juiste nieuwe bios upgrade te vinden van mijn BIOS.

Ik heb het volgende in dit systeem zitten;
Bios: AMIBIOS 070010 04/02/01(C)2001 American Megatrends Inc., All Rights Reserved (12-Aug-2002)
Motherboard: 02 (FC-478)
(Info via programma MvPcinfo)
Overige info af te lezen van moederbord; 686 AMIBIOS BK56 - 1487 W83627HF-AM.

Kan iemand een tip geven wat ik (nog) kan doen; want ik kom er even niet meer uit. Kan iemand wellicht een url geven van de juiste BIOS upgrade?

Bij voorbaat dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om hardware problemen uit te kunnen sluiten.

daarnaast kun je makkelijk even met een ander OS testen (willekeurige livelinux cdtje) om te kijken of dat meer doet dan XP. Dan moet het wel lukken om problemen te achterhalen.

Een biosupdate kun je doen, maar zoek dan eerst even op om wat voor mobo het gaat, niet het type bios dat je hebt.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Test je geheugen eens met memtest.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Strikie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:08:
Test je geheugen eens met memtest.
Ook een goede! 1 maand geleden namelijk geheugen uitgebreid.. Alhoewel; het is beide wel origineel Kingston...

Moederbord is trouwens MSI 845E (MS-6566E). Ik ga morgen eerst maar eens de BIOS flashen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 17:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:37:
[...]

Ook een goede! 1 maand geleden namelijk geheugen uitgebreid.. Alhoewel; het is beide wel origineel Kingston...

Moederbord is trouwens MSI 845E (MS-6566E). Ik ga morgen eerst maar eens de BIOS flashen.
Waarom niet eerst je geheugen testen voordat je gaat flashen? De kans dat een biosflash iets oplost is over het algemeen een heel stuk kleiner dan dat je zit met brak geheugen dat problemen veroorzaakt.

En dat het beide origineel Kingston is zegt totaal niets, ook dat kan stuk zijn of niet werken met je mobo.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:03
Om eerlijk te zijn denk ik bij uitvallende PC's direct aan een brakke voeding. Misschien kan je eens posten wat je in je systeem hebt.

Verwijderd

Heb je ook al eens het vinkje uitgezet "De Computer automatisch opnieuw opstarten".
Dan wordt je pc niet opnieuw gestart als er een fout is.
Zo kan je misschien een foutmelding ontdekken.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:55:
Heb je ook al eens het vinkje uitgezet "De Computer automatisch opnieuw opstarten".
Denk eraan mocht het geheugen of de voeding brak zijn het random foutmeldingen zijn, waar je niets mee kunt!

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:55:
Dit kan eventueel ook met F8 bij het opstarten.

Gaat het gelijk mis na de eerste boot? Of installeer je wellicht nog wat drivers? Is het misschien een zelf geslipstreamde of getrimde cd?

Eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De mem-test werkte verhelderend; al vrij snel gaf hij geheugen problemen aan. Het minpunt was echter dat welke geheugenmodule ik ook verwijderde; de pc (BIOS) deze wijziging niet zag.. hier geen melding van maakte en ook niet lekker opstarte.

Oftewel; het lijkt er zeer sterk op dat het moederbord ook "beschadigd" is wanneer deze geheugenwijzigingen niet kan doorvoeren/verwerken.

Pc is inmiddels dan ook "afgeschreven".

Bedankt voor jullie reacties. Mem-test was een goede tool!

Topic mag gesloten worden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een verandering van de hoeveelheid geheugen wordt ook bij 99% van de biossen niet aangegeven (enkel Compaqs doen het afaik).

Als ik het zo lees kunnen het een paar dingen zijn.
1. brakke dimms en een brak mobo/geheugencontroller (beide vervangen)
2. incompatible dimms met elkaar of mobo (andere dimms of ander mobo)
3. goede dimms, maar brak mobo (mobo vervangen).

verder is het zo dat topics niet op slot gaan nadat je een oplossing hebt gevonden, ze zakken vanzelf wel af als er niet in wordt gereageerd en mocht er iemand zijn met een aanvulling op het topic dan kan die altijd posten zodat het topic alleen maar waardevoller wordt voor de knowledgebase van got
Pagina: 1