Toon posts:

[Word] Overige velden updaten aan de hand van dropdownbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een faxvoorblad. Hierop komen in elk geval drie gegevens te staan: bedrijfsnaam, contactpersoon en faxnummer.

Ik wil nu een dropdownbox maken, waar alle bedrijven in vermeld staan. Vervolgens wil ik dat contactpersoon en faxnummer automatisch ingevuld worden. Dit mag aan de hand van een access-database of een simpele opsomming in het document zelf. Helaas zie ik zelf nergens de optie om formules/functies of iets dergelijks in te voeren. Kan iemand mij op weg helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas weet ik niet veel van macro's af, maar is het niet zo op te lossen?

Tekstvak 'Contactpersoon'
Dropdown 'Bedrijf'
Tekstvak 'Faxnummer'

Bij die dropdown kan ik bij eigenschappen een macro selecteren die hij moet uitvoeren wanneer de waarde van het veld veranderd. Daarop moet ik een stukje (VBA?) code invoeren, waar ik he-le-maal niet in thuis ben.

Ik zou iets willen hebben als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sub GegevensInvoeren()
  switch 'Bedrijf' 

case 'Bedrijf X': 
    Contactpersoon = 'Harrie'
    Faxnummer = '0123'

case 'Bedrijf Y': 
    Contactpersoon = 'Jan'
    Faxnummer = '4567'

case 'Bedrijf Z': 
    Contactpersoon = 'Piet'
    Faxnummer = '890A'

End Sub

Maar helaas ben ik niet bekend met de juiste syntax :) Het idee is er in elk geval, maar hoe het uit te werken?

De functie GegevensInvoeren() koppel ik dan uiterarad aan het onChange event van die dropdownbox

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 16:29 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je voortaan als je zelf de laatste poster bent, binnen 24 uur, je bericht willen wijzigen? Een nieuw bericht eronder maakt het snel rommelig, en ook willen we graag ieder topic een gelijke kans geven.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zoek even 'select case' in de help, voorbeelden included. ;)

Overigens zijn er wel voorbeelden op het internet te vinden van sjablonen die de adressen etc direct uitlezen uit een mdb filetje. Makkelijker te onderhouden dan alles hard coderen.

[ Voor 60% gewijzigd door Lustucru op 08-08-2006 22:06 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland