Toon posts:

iPod oplaad probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen heb ik een probleem met m'n iPod. Zo merkte ik dat hij de hele dag aan het opladen was. Ik dacht, ach, wat zou het. Ik ging slapen en rond 5 uur maar weer eens uit bed gegaan om kranten te lopen (vanochtend). Tot m'n verbazing laadde hij nog steeds op! Ik heb me er niet echt druk om gemaakt en ging weg. Na 3 kwartier zat ik alweer zonder muziek en dat terwijl hij bijna 24u heeft opgeladen! Weet iemand wat het probleem is?

Oja, en ik heb wel een half uur zonder muziek gezeten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik mijn iPod (mini) aan de oplader heb hangen, dan geeft hij ook steeds aan dat hij niet losgekoppeld mag worden en dat ie opgeladen word... ;) Dus dat is niet zo'm probleem lijkt me... :)

Wat wél het probleem is, is dat de batterij zo snel leeg is, dus denk dat je het in je batterij moet zoeken... ;)

Ik weet niet of je nog garantie hebt op jouw iPod, maar wat je eens zou kunnen proberen:
Haal de batterij uit je iPod, doe hem in een vacuüm dichtgezogen plasticzakje en leg dat voor ongeveer 24 uur in de koelkast...

24 uur later haal je het zakje met de batterij er uit, stop je in je iPod en je test hem even...
Theoretisch gezien zou je batterij voorlopig weer vooruit kunnen, en gaat ie (als je geluk hebt) zelfs langer mee tot ie leeg is dan voorheen! :)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde.

Lijkt mij gewoon een kapotte Batterij. Maar om er een nieuwe batterij in te stoppen is ook weer te veel van het goede (99 euro dacht ik).

Je heb ook van die doe het zelf pakketen dacht ik, die zijn een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
hoe oud is dat ding? wellicht garantie bij Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
GJ-tje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:49:
Als ik mijn iPod (mini) aan de oplader heb hangen, dan geeft hij ook steeds aan dat hij niet losgekoppeld mag worden en dat ie opgeladen word... ;) Dus dat is niet zo'm probleem lijkt me... :)

Wat wél het probleem is, is dat de batterij zo snel leeg is, dus denk dat je het in je batterij moet zoeken... ;)
je weet dat de computer voor het opladen aan moet staan? mischien was je dat vergeten.
maar als je dat wel gedaan hebt zou ik de iPod gewoon terug brengen naar de winkel waar je hem vandaag hebt en je probleem aankaarten.

dacht dat in het menu van je ipod mini ook een status van je batterij zit

http://www.macworld.com/w.../2004/01/000022/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Gewoon naar de winkel gaan waar je em gekocht hebt, die sturen em voor je op naar Apple en dan krijg je vast en zeker weer een nieuwe. De garantie van Apple is zeer goed.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is al ouder dan 1 jaar, ik denk zo'n 1 jaar en 3 maanden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 07:15
GJ-tje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:49:
...
Ik weet niet of je nog garantie hebt op jouw iPod, maar wat je eens zou kunnen proberen:
Haal de batterij uit je iPod, doe hem in een vacuüm dichtgezogen plasticzakje en leg dat voor ongeveer 24 uur in de koelkast...

24 uur later haal je het zakje met de batterij er uit, stop je in je iPod en je test hem even...
Theoretisch gezien zou je batterij voorlopig weer vooruit kunnen, en gaat ie (als je geluk hebt) zelfs langer mee tot ie leeg is dan voorheen! :)
De diepvries truuk is alleen bedoeld voor Ni-MH batterijen, Li-Ion heeft geen gasvorming bij de elektroden dus heeft geen voordeel van het diepvriezen.

Ik vrees dat je batterij gewoon versleten is, en daar kan je niets aan doen, er zijn geen truuks die je met Li-Ion kan doen om ze weer (even) nieuw leven in te blazen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:59:
Die van mij is al ouder dan 1 jaar, ik denk zo'n 1 jaar en 3 maanden ofzo
dan heb je een groot probleem en doet apple meestal niet veel (zoals ik had met een opeens kapotte HDD) .. Maar omdat jij waarschijnlijk een erkend probleem hebt (batterij problemen zijn bij Apple bekend) moet je gewoon met Apple bellen en krijg je bijna 99,99% een nieuwe iPod of zetten ze er een nieuwe batterij voor nop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Buiten de garantie hoef je echt geen gratis nieuwe accu te verwachten hoor.

Kost je 99 dollar bij Apple, of je koopt voor twee tientjes een nieuwe accu en gaat zelf even lekker klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik heb dus een iPod Mini 4GB en ik zie gewoon dat ie aan het opladen is op de iPod zelf en zie de iPod hier ook aangekoppeld. Ik heb trouwens ook geen garantie, omdat ik deze heb overgenomen van iemand anders (geen bon etc.). Maar, het lijkt me sterk dat hij het 3 maanden gewoon perfect doet en gewoon 8 tot 10 uur mee gaat en dan zo op de ene dag het nog geen uur volhoud.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 16:43 . Reden: typo ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK vond op de officiele site van Apple 5 gouden tips om je iPod weer tot leven te wekken. Ik heb de stappen maar uitgevoerd die misschien hier van toepassing op konden zijn. IK laat morgen wel weten of de iPod er beter van is geworden.

• Morphine
Wel of geen bon, je moet gewoon even nagaan hoe oud dat ding is. Als die iPod zo'n 3 maanden buiten officiele garantie om is, en je accu doet het niet meer goed is Apple meestal erg coulant en kan je na het opsturen ervan meestal gewoon een gratis reparatie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 11:03
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:40:
IK vond op de officiele site van Apple 5 gouden tips om je iPod weer tot leven te wekken. Ik heb de stappen maar uitgevoerd die misschien hier van toepassing op konden zijn. IK laat morgen wel weten of de iPod er beter van is geworden.
Welke 5 gouden tips dan? Ik heb even gezocht maar zie door de Apple's het bos niet meer... en ik blijf natuurlijk teveel hangen bij die g*%le iMaczzz...

Mijn iPod-mini vertoont ook deze kwalen... dat is zeer vervelend. Ik gebruik dat ding 20 keer per jaar en moet na iedere keer gebruiken hem aan de slinger hangen. :'(
Pagina: 1