Toon posts:

[Win2000]Hardware instellingen worden niet gesaved

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja gesaved, opgeslagen paste niet ;)
Dit probleem heb ik altijd al met Windows 2000 (vandaar dat ik het ook steeds niet gebruikt heb).
Het probleem is, dat hij mijn hardware instellingen totaal niet opslaat; de standaard config, die gemaakt is bij de installatie blijft staan en alles wat ik er aan veranderd wordt geheel genegeerd bij een reboot.
Bijvoorbeeld mijn schermresolutie en mijn drivers voor mijn ISDN kaart.
Ik heb deze vraag al wel eens eerder gesteld, en toen werd er iets over policies gezegd, maar ik ben zo'n gigantisch Win2000/NT newbie, dat ik daar niks mee kon en heb toen geen zin gehad om verder te vragen (Win98 draaide weer redelijk en had weinig tijd ivm schoolonderzoeken).
Als ik te weinig info heb gegeven, zou iemand me dan kunnen vertellen wat jullie nog meer nodig hebben om me te helpen, dan geef ik die graag.
[toevoeging]Als ik een nieuw hardware profiel aanmaak, wordt die blijkbaar ook niet opgeslagen, want na een reboot is mijn profiel lijstje altijd weer standaard[/toevoeging]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je verder voor systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Celeron 466/Gigabyte 6vxe+ mobo/128mb pc-100 intern/s3 savage 4 video (ja ik weet het, ben niet zo'n spelletjes speler, counterstrike doet het, das genoeg :))/1e HDD:seagate 20Gb 7200 rpm schijf/2e HDD Maxtor 13 Gb 5400 rpm/Edimax (realtek) 10/100mb netwerkkaartje/Twister (winbond) isdn kaart/Pioneer DVD speler/Plextor 121032A/Xitel Storm geluidskaart
Chipset = Via Apollo (volgens mij apollo, maar goed, het is iig een via).
Er op staat een multiboot Win98SE/WinME/Win2000.
Win98 wordt instabiel bij te hoge belasting (een zooi internet venstertjes / Dreamweaver /Editplus /Photoshop / Paintshop enzo), Win ME freezet totaal als ik mijn ISDN kaart aanspreek (kan dan ongeveer een kwartier leuk werken en dan hangt ie totaal). En Windows 2000 houdt mijn settings dus niet...
edit:
houdt met dt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

[hulp-modus]
En up again!
[/hulp-modus]
Gozer, heb je wel eens Win2k geprobeerd ZONDER je ISDN-kaart? Aangezien AL je Windows-problemen gerelateerd zijn aan je ISDN-kaart zou dit misschien ook hieraan liggen. Tis misschien heel erg uit de lucht gegrepen, but who knows? Nog maar FF wachten op je kabel-/ADSL-verbinding en je bent van alles verlost :+

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit:
ik zal morgen eens proberen zonder isdn/netwerk op te starten, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft

Is er dan echt niemand van de knappe koppen diehier raad mee weet :?
Goed, ik heb net heel die partitie weer geformateerd en een gloednieuw cd'tje Windows 2000 pro upgrade UK (die andere was een full) er op gegooid, je weet maar nooit, nietwaar? (nee geen kopie, een echte, daar kan het dus ook echt niet aan liggen) en weer precies hetzelfde probleem.
Hij slaat echt totaal geen hardware profielen op. Zonder iets anders te wijzigen heb ik na de eerste keer opstarten in de nieuwe installatie een nieuw profiel aangemaakt en na de reboot was ie gewoon weer weg :(
Someone please help! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat bij NT je de optie hebt van geen veranderingen opslaan bij het afsluiten, die optie kon je vinden in poledit. Ik heb nog geen 2000. Dus ik kan niet zeggen of er bij 2000 zo'n optie is, en zo ja waar. Lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
poledit kan ik helemaal niet vinden, zit dit misschien niet meer in Windows2000? Ik heb wel bij policies gekeken, via die Administrative tools, en kon daar niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 21:52 schreef FL!PNEUS het volgende:
...heb je wel eens Win2k geprobeerd ZONDER je ISDN-kaart...
yep, geen resultaat :'(
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check 1 : ben je ingelogd als administrator ?? (of heb je admin rights .?. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep ben gewoon ingelogd als admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zet je netjes je bak uit door je aan/uit-knop in te drukken waardoor via ACPI netjes je bak uitgeschakeld wordt?
Eerst even rebooten dan, want als je op die manier uitschakeld dan sluit 'ie je instellingen inderdaad niet op. Waarom is me niet duidelijk, en ook niet hoe je 't moet veranderen, je kunt dus beter op 'n andere manier afsluiten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de instellingen zijn kwijt bij zowel een gewone reboot via het afsluit gevalletje, windows de pc uit laten schakelen, en zonder apm wachten op het "it's now safe to turn off your computer" schermpje.
Maakt allemaal niks uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voldoen de harde waren aan de MS HCL

check op techned website:

Q131303 Latest Windows 2000/Windows NT Hardware Compatibility List (HCL)
Pagina: 1