Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
zo niet probeer dan eens alles te updaten ook je bios
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
@wouter37: Ik heb geen nieuwe drivers geïnstalleerd. Eerst installeerde ik windows compleet en liet alle updates ophalen, crash. Dus ik dacht: kale schone windows direct van de CD (inc. SP2) en kijken wat-ie doet. Crash.
@_diederik: Zie wouter37. Zelfs de drivers voor de maxtorschijf (VIA drivers), de tv-kaart en de pinnacle kaart zijn niet geïnstalleeerd. Ook met al deze drivers geïnstalleerd heb ik dit probleem.
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Wat je ook nog kunt doen, is alle kabels en kaarten aanduwen. Soms hoeft er maar één component een beetje loszitten, waardoor de PC vreemde dingen doet.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Eerst memtest draaien of het geheugen ergens anders in proberen.
Verwijderd
Gewoon ff memtest laten draaien voor meerdere passes, en dan kijken of ie fouten geeft.
En probeer is een nieuwe windows install.. Dit kan toch echt nog wel is fout gaan. Heb zelf namelijk ook wel is een brakke windows gehad na een frisse nieuwe installatie.
[ Voor 37% gewijzigd door Emiel1984 op 09-08-2006 18:03 ]
[LTS][MTS][HTS]
Met de voeding zit ik een beetje in mijn maag, ik heb geen 350W voeding "over" om uit te proberen. wat ik kan doen is een aantal kaarten eruit halen kijken of hij het dan niet opgeeft. Iemand daar nog gussesties voor?
ToDo-listje:
0. Componenten checken op correcte plaatsing
1. Memory checken
2. Voeding checken
Virus kan uitgesloten worden daar ik de RAID config opnieuw heb opgebouwd, en de schijven een volledige format heb gegeven. Windows nogmaals opnieuw installeren zal weinig soelaas bieden. Dat zou dan poging 8 worden
Ik heb in ieder geval wat te doen vanavond...
[ Voor 3% gewijzigd door Ravhin op 10-08-2006 11:27 . Reden: extra ToDo'tje ]
Om een systeem stabiel te laten draaien moet je echt eerst chipset en U/S ATA drivers installen.Ravhin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:57:
@the Real Falcon: Eventviewer... goed idee, nog niet naar gekeken. Ik krijg in ieder geval geen meldingen van windows.
@wouter37: Ik heb geen nieuwe drivers geïnstalleerd. Eerst installeerde ik windows compleet en liet alle updates ophalen, crash. Dus ik dacht: kale schone windows direct van de CD (inc. SP2) en kijken wat-ie doet. Crash.
@_diederik: Zie wouter37. Zelfs de drivers voor de maxtorschijf (VIA drivers), de tv-kaart en de pinnacle kaart zijn niet geïnstalleeerd. Ook met al deze drivers geïnstalleerd heb ik dit probleem.
Ik had het idee om eerst het probleem te tackelen door het te isoleren en op te lossen, en daarna te kijken of het opgelost is door de andere drivers te installeren. Overigens nog geen tijd gehad om te checken, maar de floppy voor memtest86+ ligt te wachten_Diederik schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:56:
[...]
Om een systeem stabiel te laten draaien moet je echt eerst chipset en U/S ATA drivers installen.
D.w.z. het is niet zo dat een kale windows (CD erin en klaar) stabiel moet zijn, ik installeer in deze volgorde:
Bios update als die er is
Windows
Chipset drivers
U-Ata of S-Ata drivers
VGA
LAN
geluid/modem e.d.
Windows updates
Apps
Andere volgorde kan problemen opleveren als je b.v. wel VGA drivers maar nog niet de chipset (en dus ook AGP) drivers ebt geinstalleerd kan dat problemen opleveren.
Drivers haal ik meestal bij de fabrikant van de chips weg (mobo drivers bij Intel of VIA, VGA bij ATI of Nvidia etc).
Edit: omdat je systeem 18 maanden heeft gedraait en pas na installatie instabiel werd denk ik niet dat de hardware het probleem is.
[ Voor 8% gewijzigd door Diederik op 12-08-2006 10:29 ]
Eerst mem386+ gedraaid: de hele nacht geen problemen.
Vervolgens de voeding; die gaf met ASUSProbe op alle lijnen stabiel +/- 5% (12V 6%)
Tijdens het testen kreeg ik de oplossing in de vorm van een error: zwart scherm en klikken, vervolgens een event waarin stond: "VPU has been reset after a bad dump" Vaag? Maar het moest dus de videokaart zijn!
Bij het systeem was een CD van ASUS geleverd waar de drivers van de Ati 9600XT op stonden. Door deze drivers werd de videokaart dik instabiel en kreeg het systeem last van spontane reboots, waarbij zo af en toe zo heftig dat zelfs de BIOS het niet leuk meer vond
Ik heb de laatste Catalyst drivers van Ati gedownload en die geínstalleerd. Na restart was het systeem volledig stabiel. Iedereen hartelijk bedankt voor de moeite die jullie genomen hebben voor de suggesties.
Wat mij betreft mag er een slotje op.
[ Voor 23% gewijzigd door Ravhin op 11-10-2006 12:38 ]