Toon posts:

Core 2 Duo Multiplier

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem

Intel E6600 Core 2 Duo
Asus P5B deluxe/wifi
Leadtek PX7600 GT Extreme
2GB Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, CL5
2x Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
2x Samsung DVDWriter SH-W163A S-ATA
Antec Voeding NeoHE Power 500 Watt, Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins

Wanneer ik met CPU-Z mijn systeem bekijk zie dat mijn multiplier bij lichte belasting op 6 gezet wordt en bij zware belasting op 9. Hierdoor varieert de processor snelheid van 1,6 Ghz naar 2,4 Ghz.

Is het mogelijk om de multiplier vast op 9 te krijgen? _/-\o_

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
In je BIOS de optie die daarvoor zorgt uitzetten? Bij Intel heet het volgens mij Speedstep.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 08-08-2006 15:01 ]

The devil is in the details.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk kan RMclock het wel; http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml

Anders moet je gewoon speedstep in het BIOS uitzetten. Ik zie niet in waarom je dit zou willen. Een vaste hoge multiplier -> bij sloom werk, meer stroomverbruik

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mag ik vragen waarom je dat wilt? Je hebt duidelijk de power niet nodig, want hij schakelt terug naar 6x, dus waarom zou je het energieverbruik (en dus de stroomkosten) willen verhogen zonder dat je daar wat aan hebt?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
omdat je pc dan niet cool snel uitziet als je als je een keer niets aan het doen bent en de stats wilt bekijken uit verveling? er zijn allerlei redenen voor te bedenken ^^

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

Topicstarter
Nou het was eigenlijk meer een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik het geprobeerd via de Speedstep setting in de bios, maar dat heeft geen effect. 8)7

Maar als ik het goed gebruik is het normaal bij een core 2 duo dat hij de multiplier verlaagt bij lage belasting. Of geld dat voor alle processoren? Ik was altijd in de veronderstelling dat alleen een laptop dit deed i.v.m. accu verbruik en dergelijke.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
Tegenwoordig hebben desktop CPU's dat ook, omdat het stroom bespaart en ervoor zorgt dat de CPU minder warm wordt (en de koeling dus lager kan en je systeem dus ook stiller wordt).

The devil is in the details.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik raad je aan om je in de materie te verdiepen. Zoek maar eens op de sleutelwoord EIST :)
Basic / zoekertje, dicht dus.

Het geforceerd uitschakelen is overigens op z'n zachtst gezegd kansloos :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.