Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

GSM al in huis, abonnement afgewezen, wat is verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een Sony Ericsson K800i gehaald bij de Media Markt i.c.m. een HI-30 abonnement.
De registratie in de winkel is goed verlopen en na 48 uur zou mijn oude pre-paid kaart zijn omgezet naar een HI-30 abonnement.
Na 3 dagen was ik echter nog steeds pre-paid en heb ik gebeld met Hi.
Zij vertelden mij dat mijn abonnement was afgewezen omdat de adresgegevens niet correct waren.
Die man van de klantenservice vroeg verbaast: heeft u al wel een toestel dan??

In het kort komt het er op neer dat de Media Markt mij een gratis toestel heeft meegegeven.
Volgens mij is deze situatie normaal niet mogelijk en zou bij de registratie in de winkel al moeten blijken dat mijn adresgegevens niet kloppen.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Kpn werkt toch met tijdelijke nummers!?!

Verwijderd

Topicstarter
Frunnik schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:02:
Kpn werkt toch met tijdelijke nummers!?!
Het was in mijn geval een overstap van Hi pre-paid naar een Hi abonnement met behoud van nummer.
Hi ging in dit geval niets doen. Abonnement was door hun afgewezen en dus einde verhaal.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wat is nou je vraag?

OF je dat toestel terug moet brengen? Kraait geen haan naar lijkt me, dus lekker houden. Overigens vind ik het ook maar een vreemd verhaal dat je abo aanvraag wordt afgewezen, daar ga je dan toch lekker tegen in beroep?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:57:
Vorige week heb ik een Sony Ericsson K800i gehaald bij de Media Markt i.c.m. een HI-30 abonnement.
De registratie in de winkel is goed verlopen en na 48 uur zou mijn oude pre-paid kaart zijn omgezet naar een HI-30 abonnement.
Zij vertelden mij dat mijn abonnement was afgewezen omdat de adresgegevens niet correct waren.

In het kort komt het er op neer dat de Media Markt mij een gratis toestel heeft meegegeven.
Volgens mij is deze situatie normaal niet mogelijk en zou bij de registratie in de winkel al moeten blijken dat mijn adresgegevens niet kloppen.

Raar, met name omdat de registratie in de winkel wel goed ging. De fout ligt dan bij KPN lijkt me.

Overigens heb ik een vergelijkbare ervaring met KPN / Hi gehad een paar jaar geleden. Ik had mijn abonnement verlengd via het web icm een 6230. Toen ik na een paar weken de 6230 nog niet had ontvangen maar eens gebeld. Volgens de medewerker was het toestel niet verstuurd, excuses, en hij zou het meteen regelen. Kreeg ik een week later twee keer een toestel bezorgd! :P Toen bleek dat KPN van niets wist heb ik ze allebei gehouden...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:57:

Als iemand je aansluit op een netwerk krijgt die gene een goedkeuring. Blijkbaar is dat goedgekeurd, echter is de portering van je nummer niet goed gegaan. In andere woorden je contract is ingegaan, als het goed is, en je nummer is niet over gezet. ik zou even klantenservice van kpn bellen dit aangezien je wel een rekening van hun kant kan verwachten. Mocht je nou niet zijn aangesloten dat kan mediamarkt bij kpn een toestel claimen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn gevoel volg, dan wacht ik een half jaar en, wanneer ik niets meer hoor, dan sluit ik opnieuw een abonnement af bij Hi. Deze keer zonder telefoon, maar met andere leuke dingen.

Dit soort fouten maak je niet vaak mee en dan moet je ook maar genieten van de meevaller die je op dat moment krijgt. ;)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Bij nummerportering van prepaid naar abonnement wordt er volgens mij helemaal geen gebruik gemaakt van de NAW-gegevens. Zodoende lijkt het me dat Hi een fout gemaakt heeft. Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de klantenservice van Hi.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Het lijkt me van wel. Je adresgegevens zijn bij een prepaid-kaartje niet altijd bekent (alleen als je die bon opstuurt voor extra beltegoed). Voor een abbonement hebben ze toch echt je adresgegevens nodig.

Ik zou even nabellen met Hi of je eind deze maand geen factuur ontvangt voor het abbonement die je niet hebt.

Verwijderd

Opi schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:52:
Bij nummerportering van prepaid naar abonnement wordt er volgens mij helemaal geen gebruik gemaakt van de NAW-gegevens. Zodoende lijkt het me dat Hi een fout gemaakt heeft. Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de klantenservice van Hi.
Dat heeft de TS na 3 dagen dus al gedaan. De callcentre-medewerker snapte het ook niet. (En wat ik uit de berichtjes van de TS begrijp, is dat de callcentre-medewerker ook niets doorgeëscaleerd heeft naar een afdeling die inhoudelijk wat beter op de hoogte is.)

Ik denk dat ik mezelf nu ook even stil zou houden en pas weer zou gaan bellen als ze inderdaad met een rekening aan komen zetten. Mijn ervaring met grote mobiel-providers is dat het nog wel even kan duren voordat zulke problemen (dingen die ze bij de eerste lijn dus absoluut niet begrijpen) opgelost worden. Tijdje geleden heb ik wat factureringsproblemen gehad bij Vodafone. Ik heb maaaaanden moeten wachten en bellen en wachten en bellen voordat het opgelost was. Gelukkig liep het abonnement niet zo heel lang meer. Ik heb dus na een tijdje gedonder de machtiging voor automatische incasso ingetrokken (Ik had immers inmiddels zo'n beetje genoeg betaald voor de resterende abonnementsperiode.) en mijn abonnement opgezegd. (Ik heb nu trouwens een Hi-abonnement.)

Mocht de TS nog een keer met Hi willen gaan bellen, dan is het misschien wel handig om even om een schriftelijke bevestiging van de afwijzing van het abonnement te vragen. Zit je in ieder geval goed, mochten ze toch ooit met een rekening komen. Mocht Hi geld van je rekening afschrijven, dan moet je meteen 2 dingen doen: overboeking ongedaan maken (storneren) en machtiging intrekken. Zolang Hi geen diensten levert, heb je natuurlijk geen betalingsverplichting. Mocht dit gebeuren, dan zou ik hierna overigens niet meer bellen maar gaan schrijven en in je brieven verwijzen naar het telefonisch contact wat je hebt gehad met de Klantenservice. Wacht in zo'n geval niet TE lang met ingebrekestellen, want anders laat Hi jou ook nog heeeeel lang wachten voordat het probleem opgelost wordt. (Je moet ze natuurlijk wel eerst de kans geven om het recht te zetten, voordat je ze ingebreke gaat stellen.)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 09:18 ]

Verwijderd

Opi schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:52:
natuurlijk wordt er wel gebruik gemaakt van adresgegevens, immers je adres is bij een pre-pay kaart in lang niet alle gevallen bekend bij de provider

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:04:
Ik denk dat ik mezelf nu ook even stil zou houden en pas weer zou gaan bellen als ze inderdaad met een rekening aan komen zetten.
Dan moet er je wel de garantie hebben dat Hi door jou er van op de hoogte gesteld is.
Mocht de TS nog een keer met Hi willen gaan bellen, dan is het misschien wel handig om even om een schriftelijke bevestiging van de afwijzing van het abonnement te vragen. Zit je in ieder geval goed, mochten ze toch ooit met een rekening komen.
Juistem. :)

Wellicht opnieuw bellen naar de klantenservice en direct naar een manager vragen omdat je al meerdere keren gebeld hebt en men het probleem niet lijkt op te lossen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:12:
natuurlijk wordt er wel gebruik gemaakt van adresgegevens, immers je adres is bij een pre-pay kaart in lang niet alle gevallen bekend bij de provider
Bij nummerportering niet; bij prepaid naar <iets> wordt er gebruik gemaakt van het nummer van de SIM-kaart. Voor de NAW-gegevens van het abonnement zelf zou het inderdaad kunnen, maar dit heeft niets met nummerportering te maken.

• DaannO
Als je van prepaid naar een contract gaat, dan heb je alleen het simkaart nummer van de prepaid nodig en het telefoon nummer. Je hoeft dus geen naw (naam, adres en woonplaats) gegevens te geven daar voor. Echter hebben ze natuurlijk wel voor het contract zelf je naw gegevens nodig ;)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
DaannO schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:19:
Als je van prepaid naar een contract gaat, dan heb je alleen het simkaart nummer van de prepaid nodig en het telefoon nummer. Je hoeft dus geen naw (naam, adres en woonplaats) gegevens te geven daar voor. Echter hebben ze natuurlijk wel voor het contract zelf je naw gegevens nodig ;)
Dit is een beetje rare redenering.

Voor een nummerportering van prepaid naar een abonnement heb je een contractant nodig. Zonder contractant geen abonnement. Om contractant te kunnen zijn moet je NAW gegevens doorgeven. Om te zeggen dat je voor de portering zelf geen NAW gegevens nodig hebt is een beetje gek gezegd, aangezien je bij elke nummerportering van prepaid naar een abonnement je NAW gegevens moet geven (en dat is nodig, want je wilt contractant worden bij KPN).

Als vervolgens bij het invullen van de NAW gegevens voor het nieuwe abonnement er een foutje wordt gemaakt (het adres klopt niet bijvoorbeeld) dan is dat voldoende reden om het abonnement niet in te laten gaan. Kwestie van even de juiste gegevens doorgeven en klaar is kees, lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Morgoth op 10-08-2006 12:54 ]

• DaannO
Morgoth schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:50:
[...]

Dit is een beetje rare redenering.

Voor een nummerportering van prepaid naar een abonnement heb je een contractant nodig. Zonder contractant geen abonnement. Om contractant te kunnen zijn moet je NAW gegevens doorgeven. Om te zeggen dat je voor de portering zelf geen NAW gegevens nodig hebt is een beetje gek gezegd, aangezien je bij elke nummerportering van prepaid naar een abonnement je NAW gegevens moet geven (en dat is nodig, want je wilt contractant worden bij KPN).

Als vervolgens bij het invullen van de NAW gegevens voor het nieuwe abonnement er een foutje wordt gemaakt (het adres klopt niet bijvoorbeeld) dan is dat voldoende reden om het abonnement niet in te laten gaan. Kwestie van even de juiste gegevens doorgeven en klaar is kees, lijkt me.
Klopt, zo zei ik het ook, alleen in een verkapte versie.

Wat ik bedoel is: bij het het prepaid kaartje hoeven er geen naw gegevens bekend te zijn bij de provider. Inprincipe kan iedereen een prepaid nummer laten porteren zolang je maar het sim nummer hebt en het telefoon nummer.

Voor het contract zelf heb je dus wel naw gegevens nodig, wat verder gewoon logisch is :)
Pagina: 1