Toon posts:

Nieuw game systeem [900]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

( Ik heb vaak op de forums van tweakers gekeken maar eigenlijk nog nooit een account aangemaakt, dit leek me het goeie moment.Dit is me eerste keer dat ik een topic open op gathering of tweakers dus als het niet goed geplaatst is, mijn fout. Ik kon geen algemeen topic vinden over nieuwe systemen)

Ik ga dus een nieuwe pc kope bij azerty. Het is me eerste keer dat ik een pc samenstel dus het was veel werk, ik heb veel reviews en benchmarks bekeken en ben tot dit systeem gekomen:

Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed € 190,58
Deze zou sneller zijn dan de amd x2 3800 en 4200. Kwa prijs dus de beste keus. (Een E6600 heb ik niet nodig)
Thermaltake VB6000BWS, Swing + Window, Zwart 58,91
Een goeie kast lijkt me maar past alles er wel in? Een beetje look is ook wel leuk;)
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 250,78
Twijfel nog een beetje tussen de 7600gt in verband met de dx10 kaarten.
MSI P965 Neo-F, Retail € 97,50
Ondersteund de dual core en overclocken doe ik niet aan.
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x 165,16
Deze staat wel vast.
Samsung Spinpoint, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 70,56
Heb niet zoveel nodig.
Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt € 44,52
Dit is nog wel belangerijk natuurlijk! Is deze wel voldoende, het is wel een a-merk. Natuurlijk kan ik beter voor een tagan gaan maja.. me budget laat dat niet toe
LG Electronics GDR-8163RBB, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 16,91
Niks speciaals..

Totaal 894,00

Me eerste keer dus het zou goed kunnen dat er iets niet klopt/past/werkt.
Mijn vragen zijn: - Is dit een goeie voeding?
- Past alles wel op het moederbord
- Is de kast groot genoeg en wordt het niet te ward daarbinnen
- Iemand nog tips wat ik kan veranderen?( Misschien een 7600gt ipv 7900gt omdat
de dx10 kaart eraan komen)

Mvg Ivor!

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
- Alles past goed op het mobo
- De kast is meer als ruim genoeg
- DX10 laat nog wel een tijdje op zich wachten zeker de games zullen niet direct dx10 gebruiken. Dus kan je nu gerust een 7900gt steken. Tegen de tijd dat je een dx10 kaart nodig zal hebben zal die 7900gt toch al verouderd zijn.
- De voeding zou normaal moeten volstaan van vermogen maar ik heb geen ervaring met de kwalitiet van chieftec voedingen.

Verwijderd

- de 6300 is vrij zuinig, en de 7900 van asus valt ook best mee als je het bijv. vergelijkt met de vorige generatie 7800 modellen. standaard kasten van chieftec worden meestal geleverd met een 400W model, en die trekt volgebouwde kasten over het algemeen ook zonder probleem, dus ik denk dat je vrij safe zit (bij ons in de winkel kon een goede 400 watt voeding zonder problemen een dual core proc + 2x 7800 in sli draaien).

- ik zou ook voor de 7900 gaan, goede prijs/performance verhouding op dit moment, zeker als het echt een game bak moet worden.

lijkt me verder prima systeempje voor die prijs, laat je nog ff weten wat het wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Het word een echte game bak maar ik kan nou niet zeggen dat ik zo veel geld hebt dus ik denk dat ik het zo laat. Ik zit er alleen nog aan te denken als ik hem zelf ga bouwen of laat bouwen bij azert(= 35 euro +1 jaar garantie+ compabiliteit garantie, want ik had een mailtje gestuurd en het antwoord was:
Bedankt voor uw verzoek om uw onderdelen/ computer te controleren. Ten aanzien
van uw gewenste onderdelen/ computer kunnen we melden dat uw moederbord,
processor en videokaart compatibel zijn.
Zoals we in eerste instantie kunnen zien, werkt uw geheugen ook goed in dit
systeem, en kan de voeding het systeem ook wel aan.
Helaas blijkt het in de praktijk dat bepaalde onderdelen toch niet compatibel
zijn, wanneer ze in 1 systeem worden gebouwd. Daar komen we pas achter wanneer
de computer gebouwd is en getest wordt met de juiste testprogramma's.

Daarom zit ik nog te twijfelen.. Wat zal ik doen?

Dit wordt hem dan:

Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed € 190,58
Thermaltake VB6000BWS, Swing + Window, Zwart 58,91
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 250,78
MSI P965 Neo-F, Retail € 97,50
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x 165,16
Samsung Spinpoint, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 70,56
Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt € 44,52
LG Electronics GDR-8163RBB, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 16,91

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 16:33 ]

Verwijderd

Ik bouw vaak nieuwe systemen voor klanten, en meestal is dit idd ook built to order. Helaas kan het idd eens een keer voorkomen dat een bepaalde combinatie van onderdelen niet helemaal stabiel of zels helemaal niet werkt. Er is maar 1 manier om hierachter te komen: bouwen! Als je het systeem zelf bouwt loop je dat risico wel, maar dat is toch ook de fun? Ik heb sowiezo liever een systeem wat ik zelf gebouwd heb dan dat iemand anders het voor mij zou doen.

Dit is natuurlijk mijn mening, ik kan me voorstellen dat je daar bijvoorbeeld geen zin in hebt, en zo snel mogelijk een toppie werkend systeem wil hebben. Die keuze ligt uiteindelijk ook bij jou. Die 35 euro is wat dat betreft de moeite niet, daar kan je een gemiddelde monteur nog niet eens voor langs laten komen :P

(/me is blij dat zijn Conroe systeem vanaf het begin foutloos en stabiel is _/-\o_ )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is ook wel vet maarjah je hebt wel 1 jaar garantie...

Maar ikga hem wel zelf bouwe denk ik;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 17:06 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:06:
het is ook wel vet maarjah je hebt wel 1 jaar garantie...

Maar ikga hem wel zelf bouwe denk ik;)
Gewoon 35 euro neerleggen en 't systeem laten assembleren!
Wat laat je? Kost bijna niks en als er iets fout is, fixen hun 't dus!

Ps. Leuk systeem hoor! Zeker jaloers op!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Ziet er goed uit!

Wil je geen DVD Brander? Kan toch wel eens van pas komen. En het is niet veel duurder. Je zou bijvoorbeeld een goedkope kunnen nemen. Zoals deze. Die is maar 32 euro.

Vind je het niet strakker dat de kast geen window heeft? Over ramen gesproken, Heb je niet een windows licentie nodig?

En wil je geen harde schijf met 16 MBbuffer? Lijkt me toch handig. Bijvoorbeeld de Seagate Barracuda 7200.10 250 GB. Die is maar 13 euro duurder. En dan heb je ook weer wat meer opslagcapaciteit, want die games worden steeds groter en zo.

[ Voor 44% gewijzigd door hello_moto op 08-08-2006 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die hardeschijf he... ik weet het niet, als het assembleren er ook nog bij komt..
Ik zit te twijfelen maar ik laat hem denk ik wel assembleren, toch wel.

iedereen alvast bedankt! Is die hardeschijf het echt waard!? Dan zou ik kijken als het er nog bij kan maar met assembleren kom ik wel op de 920 ongeveer..

Mvg ivor

en die kast;) wat vinden jullie mooier, met window of niet?
Zonder is wel styl maar met 2 euro meer is er een window, anders zou ik de centurtion 534 halen, zwart

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 18:41 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:49
Da's natuurlijk alleen eigen smaak, window of niet, jij hebt hem immers naast je staan en wij niet ;)

Die harde schijven van Seagate schijnen zowel stil als snel te gaan, bovendien is het inderdaad wel iets meer opslagcapaciteit en mogelijk dat die 16mb buffer wel een klein voordeel zal opleveren (minimaal, maar dit legt niet weg dat het altijd welkom is)

De Centurion 534 vind ik overigens in het zilver het mooiste, maar dit is natuurlijk persoonlijke smaak (ik wilde hem namelijk zelf kopen, maar heb toch gekozen om mijn eigen kast te verbouwen en verfen)

Succes ermee! In ieder geval een net computertje lijkt mij zo!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1