Een Belg met een Nederlands kenteken

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Mijn vraag is, kan dat ? Dus wettelijk. Het zit zo: in Belgie word je oneindig vaak in je poeperd genomen als je met een "pittige" wagen rijdt en dat scheelt zich wel in taksen. Bv. een Ford Focus ST of Subaru Impreza WRX kosten gewoon 5000€ inschrijvingstaks bij nieuwkoop en jaarlijks kan je ook een 490€ neerleggen als verkeersbelasting. Zelfs al pak je eentje van bv. 5 jaar oud, kan je nog steeds 3000€ inschrijvingstaks neertellen !

Nu, ik woon op 6-7km van de grens met Nederland, ik zie wat er allemaal mag en niet maar toch ben ik benieuwd: is er een mogelijkheid om als Belg onder een Nederlands kenteken te rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
nou volgens mij is andersom logischer...wel eens verdiept in wat je al nederlander allemaal moet betalen?
Ik weet niet wat inschrijvingstaks is, maar wij hebben BPM wat de prijs enorm opschroeft. Als je een diesel koopt krijg je een 'boete' van 1000 euro. Daarnaast betaal je wegenbelasting. Die zal jouw bedrag niet veel ontlopen: http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
(koop je een diesel dan ben je nogmaals de sjaak).

Als je je auto naar nederland wilt exporteren en dan een nederlands kenteken wilt krijgen moet je alsnog bpm betalen (ook al wel iets minder als de auto wat ouder is)

[ Voor 78% gewijzigd door marteltor op 08-08-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
En het feit dat een nieuwe auto kopen in nederland duurder is dan in belgie

[ Voor 20% gewijzigd door DaRKie op 08-08-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

Doe maar niet, de enige manier waarop we nog enigzins gewaarschuwd worden is door de kentekenplaat. Straks krijgen we mensen met een NL plaat die rare capriolen gaan uithalen :P
DaRKie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:19:
En het feit dat autos in nederland gewoon duurder zijn dan in belgie
Na belastingen ed. wel inderdaad :)

[ Voor 38% gewijzigd door Wom op 08-08-2006 14:20 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

400-500 euro wegenbelasting voor een benzineauto van 1300 kg is in Nederland ook heel normaal hoor. Verder zijn de aanschafprijzen van auto's in Nederland een stuk hoger, ook als je ze importeerd.
Van Belgisch recht heb ik geen kaas gegeten, maar ik neem aan dat er iets gelijks als in Nederland is, en wel dat je als Belgisch staatsburger niet zo maar een buitenlandse auto mag rijden, alleen onder bepaalde voorwaarden (zoals: in het buitenland woonachtig of werkzaam).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 21:33
Ik denk dat dat nu niet meer zo simpel gaat. vroeger zag je wel eens dure auto's met luxemburgs kenteken, maar of dat nu ook nog gaat? Geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:48

DinX

Motormuis

Je moet tegenwoordig een nummerplaat hebben van het land waar je ingeschreven bent. Ga je bijvoorbeeld zoals vroeger rondrijden met een Luxemburgse (of in jouw geval dan nederlandse) plaat, dan mag je het gegarandeerd gaan uitleggen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Helaas. Hier in Belgie mag je zelfs nog niet eens iets aan je motor vervangen of je moet hem laten herkeuren. In de meeste gevallen zelfs homologeren ! Turbo veranderen bv. ? Neenee dat mag je niet :) Remmen upgraden/vervangen door beteren ? Nee is zelfs verboden voor de wet. En meer van dat leuks.

En de verzekering scheelt ook wel heel aardig meen ik me te herinneren. Ik ken iemand die een 2005 Ford Fiesta ~100pk heeft, een "all in" verzekering (in Belgie heet dat 'full omnium'), dat kost hem per jaar 2.500€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:51:
Helaas. Hier in Belgie mag je zelfs nog niet eens iets aan je motor vervangen of je moet hem laten herkeuren. In de meeste gevallen zelfs homologeren ! Turbo veranderen bv. ? Neenee dat mag je niet :) Remmen upgraden/vervangen door beteren ? Nee is zelfs verboden voor de wet. En meer van dat leuks.
Gelukkig dat die nieuwe verkeerswet er is. Want als het op automotive technieken aankomt zijn 95% van de mensen welke het doen zo stom als de achterkant van een koe.
DinX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:34:
Je moet tegenwoordig een nummerplaat hebben van het land waar je ingeschreven bent. Ga je bijvoorbeeld zoals vroeger rondrijden met een Luxemburgse (of in jouw geval dan nederlandse) plaat, dan mag je het gegarandeerd gaan uitleggen.
Klopt :) Anders had ik mijn motor in NL laten verzekeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 08-08-2006 16:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Chevy454 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:02:

Klopt :) Anders had ik mijn motor in NL laten verzekeren.
Hoezo? is NL dan zo goedkoop met motoren?

Het kan iig niet. Kenteken is plaats gebonden. Als jij in NL woont (de eigenaar dus) kan het wel (erger nog dan is dat de enige mogelijkheid). Dus als je een Nederlandse kennis zo gek wilt krijgen om je auto op zijn naam te zetten is het mogelijk (krijgt hij ook alle bonnen ed. ;) )

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
elgringo schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:09:
Hoezo? is NL dan zo goedkoop met motoren?
All risk is in NL mogelijk en dat kost in NL, in vergelijk met BE, geen drol.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Voor 800 euro heb je je eigen kenteken, maak je 'm toch naar Nederlands model? Iedereen tevreden :P

Afbeeldingslocatie: http://kentekenbe.darule.info/?text=62-TF-TZ

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:48

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:11:
[...]

All risk is in NL mogelijk en dat kost in NL, in vergelijk met BE, geen drol.
In .be kan je zelfs bijna geen omnium krijgen. In zeldzame gevallen. Maar dan heb je op 2-3 jaar je motor in verzekeringen betaald. Kan je bijna beter 2 motoren kopen en 1 reserve houden :X

* DinX betaalt €800-900 per jaar, BA + rechtsbijstand + diefstal + bestuurder :'(

En dan nog eens €400-500 voor de wagen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 08-08-2006 16:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
omdat het in belgie gewoon één grote criminele bende is :Y) ;) :P >:) _O- ;) (ik hoop dat dit genoeg smileys zijn om het sarcasme te laten doordringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Kan. Moet je bij een Nederlandse maatschappij leasen. Ja, de nationale overheden verbieden het. Jammer voor hun. De EU vindt zo'n verbod in strijd met vrij verkeer van diensten, en dus is het toegestaan (handel is dwingend EU recht)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Aha dus een wagen leasen gaat wel. Is dat ook alle kosten inbegrepen, zoals verzekering, onderhoud, eventuele belastingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

registreer m in france, geen wegenbelasting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hola, interessant :) Hoe gaat het dan in Frankrijk qua taksen of belasting ? Totaal niets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
frankrijk heeft dure tolwegen: geen wegenbelasting. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Wel zo eerlijk.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoe meer mensen op vakantie, hoe meer ze voor de Franse bevolking betalen bedoel je?:+

13:37 B)

[ Voor 13% gewijzigd door Hieronymus op 09-08-2006 13:37 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

en terecht. wegen als een biljartlaken daaro.

da's eens wat anders als dat maanlandschap waar ze strax in belgië tol voor durven te gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 19:48
je mag als belg wonende in nederland iets van 6 maanden met een belgische plak rijden.
daarna is het invoeren, keuren, bpm en wegenbelasting betalen...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Gatenkaas is het hier idd. wel in Belgie. Dan liever Duitsland of de betere wegen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
Dat leasen in nederland, gaat dat zomaar?
Ik dacht dat de regering strenge maatregelen hiertegen getroffen had omdat sommige belgische werkgevers dit ook deden wat de belgische regering dus niet zo fijn vond.
Welke maatregelen weet ik niet, daarom dat ik het ook vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

had iets te maken met vrij verkeer van goederen en/of diensten.

sommige nederlanders leasen in luxemburg om de bpm te ontlopen, en vadertje staat vind dat niet zo leuk.
tis een beetje een kat-en-muis spel. laatst was er weer een uitspraak van het hof in luxemburg dat het onder voorwaarden toegestaan was, en een dag later kwam de regering al met een persbericht dat ze de wet gingen "repareren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
Phuncz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:30:
Aha dus een wagen leasen gaat wel. Is dat ook alle kosten inbegrepen, zoals verzekering, onderhoud, eventuele belastingen ?
Kan allemaal ja. En d'r zijn -als je zoekt- ook wel leasemaatschapijen die niet moelijk doen over chippen, mits door de dealer.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Phuncz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:51:

En de verzekering scheelt ook wel heel aardig meen ik me te herinneren. Ik ken iemand die een 2005 Ford Fiesta ~100pk heeft, een "all in" verzekering (in Belgie heet dat 'full omnium'), dat kost hem per jaar 2.500€.
Wtf :?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Dit is een vervoersgerelateerd onderwerp. Daarom HK --> VV :)

Ohja en in Frankrijk mag je net zo goed betalen n.a.v. het aantal pk's hoor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 27-05 19:24
offtopic wat zijn er op het moment veel belg gerelateerde topics ;)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:43
Ik rij nu al een tijdje met een Nederlands kenteken, en ik woon in België (altijd al gewoond ook). Is een leasewagen, en zou geen probleem zijn.
Alleen het lastige is dat mensen denken dat je NL'er bent. 2 weken geleden heb ik nog serieus ruzie gehad met die vent van het recyclagepark, ik mocht mijn afval niet dumpen. En ik was een vuile profiteur etc, en volgens hem had ik mijn identiteitskaart vervalst etc. (identiteitskaart bewijst waar je woont, en dus naar welk recyclagepark dat je moet gaan). Toen ik zei dat ik de politie ging bellen, mocht ik wel binnen, maar echt welkom voelde ik me er toch niet. En dat terwijl ik toch een redelijk Antwerps accent heb.
En hoe het met boetes enzo zit, dat weet ik eigenlijk nog niet, maar dat zal ik ongetwijfeld nog wel ooit te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je werkt ook in Nederland en vandaar de Nederlandse leasewagen ?
Zoniet, zou ik mogen weten wat voordelen je hieraan hebt tov. een Belgische lease bv. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
In Nederland wordt normaal gesproken alleen door bedrijven geleasd, dat zijn dat auto's voor hun werknemers. I.v.m. belastingvoordelen etc.

Prive-leasen is eigenlijk altijd relatief duur, en wordt door haast niemand gedaan.

Mocht je toch willen leasen dan kun je dat beter in Luxemburg doen, dat schijnt het voordeligste te zijn.
Pagina: 1