Toon posts:

Groen beeld na nvidia forceware update

Pagina: 1
Acties:
  • 1.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn nvidia drivers heb upgedate naar 91.31 heb ik problemen met afspelen van films. Eerst speelde bijna alle films af met groen beeld. Achter een paar codecs te herinstalleren en hardware overlay ofzoiets te veranderen kon ik alles verhelpen.

Nu willen alleen mjin dvd's nog niet afspelen.
Zowel in wmp als nero player is het beeld groen. (ik gebruik nero dvd decoder) Ik heb ook powerdvd geinstaleerd en daarbij is het ook slecht. Als ik hardware acceleration aanzet kan ik wel afspelen maar met veel lag en dan alleen nog maar in nero player. In videolan kan ik ook spelen maar met zeer slechte kwaliteit.

Ik heb de drivers al herinstalleerd en ook nero en al maar niets helpt

specs:
intel penitum 4 - 3.2ghz, 1024 mb ram, asus 7800gt ....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Met [search=groen beeld] zal je er toch wel uitkomen denk ik. Is een kwestie van een goed codecpack installeren (en niet al te veel andere overbodige codecs gebruiken).

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle codes al geinstaleerd, en vroeger kon ik perfect dvd afspelen. Trouwens bij dvd heb je geen codecs nodig alleen een dvd decoder. en dat heb ik

Verwijderd

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad, dat opgelost werd door van DVI-uitgang te verwisselen. Blijkbaar wordt één van de twee als primaire aanzien en kunnen de meeste codecs enkel daar deftig mee overweg. Het is in principe aan de driver om hetzelfde beeld aan de tweede DVI-uitgang aan te bieden maar blijkbaar doen de laatste versies dat niet meer automatisch. De nView instellingen veranderen kan ook helpen maar bij mij was het verwisselen van de kabel naar de primaire uitgang het eenvoudigst.

P.S: Je bedoelt "groen beeld na nvidia update" neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel verstoken en niets is verandert, nog altijd groen beeld.
en ik bedoal achter nvidia update in de titel ...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Er gebeurt iets na de update, niet achter...

En het is weldegelijk een codec probleem, ik had zelf ook groen beeld toen ik DVD's probeerde af te spelen, maar na CCCP (Combined Community Codec Pack) had ik nergens last meer van.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:20:
Er gebeurt iets na de update, niet achter...

En het is weldegelijk een codec probleem, ik had zelf ook groen beeld toen ik DVD's probeerde af te spelen, maar na CCCP (Combined Community Codec Pack) had ik nergens last meer van.
en waar kan ik zo een cccp ding downloaden ?? Ik heb al k-lite code pack geprobeerd en andere codecs maar die hielpen niet

//edit kben nu 1 aan het downloaden van
http://www.cccp-project.net/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 14:24 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Ik zou gewoon je vorige driver weer installeren. Klaar. Je merkt toch niks van je nieuwe drivers (lijkt me) :z

Verwijderd

Topicstarter
geen verschil achter zo een cccp packet, ik kan dus wel afspelen met hardware acceleration aan maar dan hapert hij overdreven erg.

Verwijderd

Waarschijnljik wel aangezien dit zijn problemen kan verhelpen :z

Edit: probeer anders andere versie van forceware

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
en welke driver moet ik juist installeren ? want op guru3d staan wel 50 soorten drivers voor nvidia

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
crijn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:24:
Ik zou gewoon je vorige driver weer installeren. Klaar. Je merkt toch niks van je nieuwe drivers (lijkt me) :z
Behalve dat irri berichtje over dat SLI is uitgezet omdat je "maar" één kaart in je systeem hebt, waar die kennelijk na iedere start-up weer opnieuw achter moet komen (hmmm *kuch*SLI reclame*kuch* ) :+

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 20:45

Emiel1984

Made in NL

Zit de kabel naar je beeldscherm er wel goed in bij beide kanten. Meestal krijg je dit als de kabel er niet goed inzit. Of heb je alleen bij je video groen beeld en is het beeld op de computer verder wel in de goede kleur weergeven ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:36:
Zit de kabel naar je beeldscherm er wel goed in bij beide kanten. Meestal krijg je dit als de kabel er niet goed inzit. Of heb je alleen bij je video groen beeld en is het beeld op de computer verder wel in de goede kleur weergeven ?
Alles werkt goed, ook filmpkes, alleen dvd werken niet

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Ik meen me uit een oud topic dat ik nu niet meer kan vinden kan herinneren dat dat had te maken met een instelling van je videokaart (iets met overlay). Probeer daar eens wat aan te rommelen ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al hardware overlay in wmp uitgezet (dit was de oplosing voor gewone films weer te doen werken). Ik weet niet of dit bij dvd's ook bestaat

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
91.31 is gewoon brak. Ik had hem zelf ook en kreeg allemaal gelazer met m'n pc. Ik heb vervolgens m'n driver teruggezet naar 84.21 (oid, laatste in de 8x.xx reeks) en alles was verholpen. Heb ook veel gelezen op fora en het blijkt dat 91.31 niet zo heel erg goed werkt. Ik wacht iig tot er een nieuwere versie van komt.

Oudere versies van drivers kan je opzoeken op de nvidia site in het driverarchive.

Verwijderd

ftp://download.nvidia.com/Windows/

Daar vind je alle vorige NVIDIA drivers, en ook nieuwere betas. Versie 91.33 geeft geen SLI-waarschuwing meer, en blijkbaar is er vandaag zelfs een versie 91.45 verschenen... Ik hou het voorlopig bij 84.21 want die is WHQL gecertifieerd en beproefd stabiel.
Pagina: 1