[XP] Na laden van windows, krijg ik een blauw scherm*

Pagina: 1
Acties:

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10-2025
Wat vooraf ging.
Ik was bezig met de computer van me zus aan het schoonmaken.
Eerst gewoon schrijfopruiming waaronder ook oude bestanden comprimeren.
Hier ging het mis, hij bleef hangen.. niks wou meer muis zat vast.
Dus gereset en windows laadde gewoon (overigens voordat dat scherm komt krijgt die computer allemaal ììììììììììììììì tezien, lange reeks over het scherm heen). Na het laden krijg ik nou ineens een blauwscherm en start die direct opnieuw op. Het blauwe scherm flikkert heel snel waardoor ik niet kan lezen wat er staat. In veilige modus werkt ie trouwens perfect en ben nu aan het backuppen via netwerk.
Overigens kan een nieuwe installatie niet kwaad maar aangezien de pc niet van mij is en m'n zus op vakantie..

Het gaat hier om een AMD 2000+ met FX5700 en 512+265geheugen..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Doe eens een geheugentestje. http://www.memtes86.com
(diskette/cd versie downloaden, vanaf booten en uurtje laten draaien. Kom je fouten degen dan is het geheugen waarschijnlijk de boosdoener).

[ Voor 57% gewijzigd door job op 08-08-2006 13:22 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? In afwachting van die informatie schoon ik alvast je topic titel even op want zoals je hem nu neerzet is het wel erg onduidelik :)

• no11
elevator schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:31:
Welke Windows versie gaat het hier over? In afwachting van die informatie schoon ik alvast je topic titel even op want zoals je hem nu neerzet is het wel erg onduidelik :)
Sorry, beetje haastig gedaan inderdaad.
Het gaat hier om XP pro.

Ben nu even memtest aan het draaien, een kortere versie ofzo?
Als dit niets oplevert zal ik even bootable cd maken

Verwijderd

Lijkt me eerder een software probleem dan een geheugen probleem.

Met XP pro kan je ook een reparatieinstallatie doen, booten van cd, dan kiezen voor install, en daarna kan je dan kiezen voor het repareren van de windows installatie.

Alleen windows wordt dan opnieuw geinstalleeerd, de bestanden en software blijven er allemaal opstaan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een korte memtest heeft geen zin - je zal ten minste een uur of 10 dat moeten draaien wil je echte zekerheid hebben :)

Verder - in de Windows Clients BSOD guide kan je een heleboel informatie terugvinden over hoe je een BSOD kan troubleshooten, misschein daar eens beginnen? :)

• no11
laatmaar..:X

[ Voor 86% gewijzigd door no11 op 08-08-2006 14:58 ]

• no11
Error message in Windows XP Service Pack 2: "Stop 0x7E"

Die geinstalleerd alleen hielp niks..

Iemand enig idee nog?
Pagina: 1