Toon posts:

[Excel] Verticaal zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb op een blad een formulier met gegevens van een medewerker. Nu wil ik dat ik bovenin een cel heb met daarin een lijst (cel toewijzen aan een lijst), zodat ik alle medewerkers er in kan zetten. Echter wil ik dan dat de bijbehorende data ook veranderd in het formulier. Dus bv. de prestaties of geleverde kwaliteit. Deze data heb ik op een apart blad staan in een matrix.

Ik heb dit een keer gezien in een bestand......jullie raden het al het bestadn is niet voorhanden. Nu ben ik wel zover dankzij googlen en vragen en spitten in help, dat het zou moeten kunnen m.b.v. verticaal zoeken.

Om niet meteen een klink en klaar bestand aan jullie te vragen, vraag ik of iemand me iig op weg kan helpen door b.v. een tutorial voor verticaal zoeken. Zelf heb ik al gegoogled, maar kom niks tegen ook de engelse benaming van verticaal zoeken kom ik nergens tegen. Het is iig niet "vertical searching".

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden!!! :-)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar in de zoekfunctie van Excel kan je de "zoekrichting" veranderen van rij naar kolom onder "opties" welke je kan vinden zodra het zoekvenstertje open is. In principe gaat ie dan van boven naar beneden zoeken in plaats van links naar rechts.

Om dit in visual basic te zetten kan je vervolgens een macro opnemen en één zo'n zoekbeweging laten uitvoeren. Dan afsluiten en vervolgens de macro bewerken, stukje code eruit knippen en plakken in de code die je nu al hebt.

"That was left handed..." - JJH

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:06

Dido

heforshe

vertikaal zoeken is VLOOKUP

Daarmee moet het inderdaad prima lukken :)

mwah, inderdaad: eerste link op vlookup excel:
http://www.ozgrid.com/Excel/excel-vlookup-formula.htm

[ Voor 41% gewijzigd door Dido op 08-08-2006 12:59 ]

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de link en vertaling! Ik zal eens gaan lezen.

Het formulier dat ik heb gezien bevat geen macro enkel een formule waarin verticaal zoeken voorkwam. Afijn...ik ben weer eenstukje op weg geholpen. Mocht ik weer vastlopen dan zwengel ik dit topic weer even aan.