Toon posts:

donkere weergave monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heee Halloo!

Ik weet dat je eerst moet zoeken of je vraag niet eerder is gesteld en dat heb ik ook gedaan O-) maar naar mijn idee zijn de problemen meestal net iets anders. En nou moet ik er ook even bij zeggen dat ik meestal geen ene #!*$ snapte van de oplossingen die werden aangedragen. Tja :| ik moet nog veel leren denk ik.

Maar eh...het probleem is dus dat mijn monitor sommige dingen heel donker weergeeft. De balkjes van Windows enzo lijken goed te zijn, maar bijvoorbeeld foto's, filmpjes, websites zijn bijna altijd te donker. Het ligt niet aan de foto's en filmpjes, want op mijn laptop zijn ze goed zichtbaar. Als ik de brightness hoger zet, worden de dingen van Windows weer veeeeeeel te licht, dus dat is geen oplossing. Het is echt al een hele tijd zo. Ik heb verder ook nog niet zo veel geprobeerd of iemand gevraagd, omdat ik er nog wel mee kon leven. Maar nu moet ik weer eens een filmpje monteren en is het toch wel noodzakelijk dat ik goed kan zien wat ik doe. Ik weet niet precies wat voor een monitor het is. In ieder geval geen tft, het is nog een enorme kast.

Is het zo al mogelijk dat iemand een oplossing kan geven? En een niet te ingewikkelde ;) ? Tja, meisjes he... In ieder geval bedankt :) !

Verwijderd

Topicstarter
Ooooh...kan je zelf ook weer je topic deleten? Ik had alleen gezocht in eerder geplaatste topics...ik zie nu een [How To] Handleiding over te donkere monitoren......!!!!!!!!!!! 8)7 |:( Zal ik dat maar eerst proberen. Sorry!!!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 07:02

elTigro

Es un Gringo!

via het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksbovenaan handje maak je een topic report en kun je je wensen doorgeven

[ Voor 4% gewijzigd door elTigro op 08-08-2006 12:43 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tis idd een combinatie contrast en brightness. Ik zou van driverinstellingen afblijven en dat standaard houden (je kunt in de driver configuratie namelijk ook brightness ed veranderen maar dan krijg je idd rare kleuren etc).

Het kan ook zijn dat je monitor aan het einde van z'n latijn zit, hoe oud is tie en is tie vaak en lang gebruikt (k'neem even aan dat het geen TFT is)?

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 08-08-2006 12:45 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toevallig een Nvidia kaart met een van de laatste drivers (92.xx geloof ik). Die geven overlay namelijk donker weer. Is een kwestie van even de overlay channels op default zetten bij je eigenschappen van de videokaart, dan heb je ineens een stuk lichtere videobeelden.

Verwijderd

Topicstarter
Ooh hoera :) toch nog reacties. Dank u!

Ik weet niet meer precies wanneer ik die monitor heb gekocht, maar hij is in ieder geval ouder dan 6 jaar. Hij is inderdaad ook vaak gebruikt (nu ik ongeveer een jaartje een laptop erbij heb voor m'n studie, is die monitor een tijdje veel minder gebruikt, maar monteren doe ik toch liever op die pc dan op laptop). Kan het dus zo zijn dat er niet veel meer aan te doen is en op zoek moet naar een nieuwe?

Ik weet niet wat voor een kaart. Zal ik zo even naar gaan kijken. Zit nu even aan de lunch (met laptop).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me inmiddels even gaan verdiepen in de [HowTo] Handleiding. Het gaat daar o.a. ook over de kleurtemperatuur in Kelvin en de instellingen daarvan. Maar waar stel je die Kelvin in? Moet dat met dat programma Powerstrip wat er in die handleiding wordt genoemd?

Trouwens jammer dat sommige afbeeldingen in de handleiding niet meer werken.En heel vervelend dat ik kleurenblind ben :( !

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De temperatuur instelling van het aantal Kelvin kun je vinden in het Menu op je monitor, soms ook wel het OSD genaamd. De meeste monitoren hebben dat soort settings in hun Menu zitten bij de Extra settings. Maar dat kan verschillen.
6 jaar zou trouwens nog moeten kunnen voor een monitor, heb je nog een merk en type?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1