[XP MCE] Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Hey,

Ik wou net een potje Flat out 2 spelen, en toen liep mijn computer opeens vast(niet eerder gebeurd eigelijk), ik dacht, kan gebeuren. Ik start mijn computer opnieuw op, alleen blijft die in het windows-logo scherm(met dat balkje) de heletijd hangen, ik dacht dus aan een systeem herstel in veilige modus, maar ook dat werkt neit(blijft hangen op een zwart scherm). De kast geeft ook niet aan de de hdd bezig is(als ie bij alle 2 momenten blijft hangen).

Hoe kan dit, en hoe kan ik het oplossen(liever geen nieuwe install, maar als het moet, dan moet het)?

Specs:

Amd64 3000+ venice(niet oced)
A8N-sli
1024mb ram
in totaal 320gb hdd
6800gt

• Ascathon
  • Laatst online: 06-03 16:12
Als je een paar keer hebt proberen te booten, krijg je dan geen keuze opties? Waaronder "Windows starten met laatste goede configuratie". Of iets dergelijks.

• Perzikvrucht
Ascathon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:25:
Als je een paar keer hebt proberen te booten, krijg je dan geen keuze opties? Waaronder "Windows starten met laatste goede configuratie". Of iets dergelijks.
Jawel, maar ook dit werkt niet :S

• Ascathon
Hmm suckt. En het volgende weet ik niet zeker:
Mocht je een CD van het OS hebben, daar is ergens een mogelijkheid om systeemherstel te doen.
Al weet ik niet precies wat voor systeemherstel dat is. Komt er bij te staan tijdens het laden van de setup. Misschien dat iemand anders hier meer over weet. ;)
Alvast voor het idee zeg maar...

Edit: Wat ik al eerder had moeten vragen: Niets aan het systeem veranderd? Drivers, hardware, programma's.

[ Voor 14% gewijzigd door Ascathon op 08-08-2006 12:31 ]

• Perzikvrucht
Ascathon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:28:
Hmm suckt. En het volgende weet ik niet zeker:
Mocht je een CD van het OS hebben, daar is ergens een mogelijkheid om systeemherstel te doen.
Al weet ik niet precies wat voor systeemherstel dat is. Komt er bij te staan tijdens het laden van de setup. Misschien dat iemand anders hier meer over weet. ;)
Alvast voor het idee zeg maar...

Edit: Wat ik al eerder had moeten vragen: Niets aan het systeem veranderd? Drivers, hardware, programma's.
Nope helemaal niet.
En over het eerdere idee, dat ga ik zo even proberen ;) ->
Geprobeerd, maar heb je een windows herstel diskette nodig die ik niet heb.
Is dit een algemene diskette of "jouw" disketten, als het algemeen is kan iemand hem dan ergens uploaden, als het een persoonlijke diskette is -> wat moet ik nu doen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-08-2006 12:57 ]

• Ascathon
Ik ken het principe "hersteldiskette maken" niet in Windows XP dus ik denk dat het algemene diskettes zijn. Op de site van Microsoft, zoek daar maar eens, staan hersteldiskettes van XP (MCE misschien ook). Nadeel is dat het iets van vier diskettes zijn. En je moet dus een ander systeem hebben om die te downloaden. ;)

• Perzikvrucht
Ascathon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:02:
Ik ken het principe "hersteldiskette maken" niet in Windows XP dus ik denk dat het algemene diskettes zijn. Op de site van Microsoft, zoek daar maar eens, staan hersteldiskettes van XP (MCE misschien ook). Nadeel is dat het iets van vier diskettes zijn. En je moet dus een ander systeem hebben om die te downloaden. ;)
Okeej, maar ik kijk nu even op microsoft.nl, maar zie daar niet zo snel herstel diskettes staan.. kan je miss een linkje geven?
En maakt het uit of ik die van Xp pak of van Xp mce?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

herstel diskettes zijn wel degelijk systeem specifiek en dus niet bij MS te vinden. Zou je kunnen maken via je control panel, maar daar heb je nu weinig aan.

Met F8 naar het bootmenu gaan en kiezen voor 'laatst werkende opties' werkt ook niet zeg je. Dan heb je wel een probleem.

Je kan met de install CD naar de recovery mode gaan, en dan niet kiezen voor automatisch herstel, maar voor de console. Als je daar op je systeem bent aangemeld (liefst als administrator) dan kan je proberen om CHKDSK /F/G te draaien om zo je harde schijf te controleren en eventuele loslopende bitjes in het gareel te krijgen die zijn blijven open staan vanwege je crash.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-03 09:17
superduper schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:55:
herstel diskettes zijn wel degelijk systeem specifiek en dus niet bij MS te vinden. Zou je kunnen maken via je control panel, maar daar heb je nu weinig aan.

Met F8 naar het bootmenu gaan en kiezen voor 'laatst werkende opties' werkt ook niet zeg je. Dan heb je wel een probleem.

Je kan met de install CD naar de recovery mode gaan, en dan niet kiezen voor automatisch herstel, maar voor de console. Als je daar op je systeem bent aangemeld (liefst als administrator) dan kan je proberen om CHKDSK /F/G te draaien om zo je harde schijf te controleren en eventuele loslopende bitjes in het gareel te krijgen die zijn blijven open staan vanwege je crash.
Nou ja, ik denk dat ik maar opnieuw installeer.

edit: oeps zit op de account van een vriend, maar deze reactie is dus van Matsume

[ Voor 4% gewijzigd door beunhaasbaas op 08-08-2006 15:27 ]

Pagina: 1