[MS Access] soms uber-traag met opslaan forms

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik werk momenteel met mijn collega aan een Microsoft Access project met een aantal forms en in die forms soms 1 of 2 subforms. Koppelingen naar maximaal 6 tables komen hierin voor. Allemaal niet heel speciaal zou je zeggen. We werken via terminal services (win2003) op de server waar het project ook op staat. Nou hebben we soms echt enorm, en ik overdrijf niet, enorm last van traagheid bij het opslaan van je form(code). Als je bijvoorbeeld aan de code of aan het form iets gewijzigd hebt en je drukt op save dat is het soms zo dat je zoals normaal misschien 2 sec wacht en opslaan is klaar. Maar met dit project hebben we echt last enrome traagheid bij het opslaan, we hebben al een keer 10 minuten moeten wachten tot deze klaar is!

Nou in dit laatste geval werkte de rest wel, en lijkt access soort van vast te lopen aangezien je alleen zon zandloper ziet. Maar regelmatig duurt het zon 45-60 seconden voor het opslaan. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

We werken via terminal services (win2003) op de server waar het project ook op staat.
Dus je werkt met de Access van de computer waar ook je database op staat? Ik heb namelijk wel eens problemen gehad met het opslaan van forms wanneer de database op een netwerkshare staat.

• semicon
De plek is wel een netwerkshare (ik kan hem ook wel via het netwerk benaderen als ik administrator ben, maar dat ben ik niet) maar het is de server waar ook het project op staat (ook de files) en het programma ook op draait voor twee (of 3) dus die access, en dit zelfde project open hebben.

p.s. * via netwerkshare als admininloggen hebben we liever niet, daarom kan je het gewoon zien als geen share

[ Voor 16% gewijzigd door semicon op 08-08-2006 12:20 ]

Verwijderd

semicon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:19:
De plek is wel een netwerkshare (ik kan hem ook wel via het netwerk benaderen als ik administrator ben, maar dat ben ik niet) maar het is de server waar ook het project op staat (ook de files) en het programma ook op draait voor twee (of 3) dus die access, en dit zelfde project open hebben.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Je kan eerst proberen om het project te repareren en te comprimeren, en anders wil het ook nog wel eens helpen om alle objecten in een nieuwe en lege access database te importeren.

Verwijderd

Ik had laatst ook zoiets, met een frontend/backend Access applicatie
Oplossing daarvoor was het volgende :
Maak een dummyform die je koppelt aan een tabel ( maakt niet uit welke ) en zorg ervoor dat je dat form geopend houd.Dit form zorgt ervoor dat ten allen tijde de connectie open blijft.

Verder kun je ook eens hier naar kijken :
BUG: Slow performance on linked tables in Access 2002 and Office Access 2003

• semicon
Ik denk haast dat jij (DaJaN) het verlossende antwoord heb geleverd, ik heb al een aantal keer op save gedrukt zoals ik eerder teste en het lijkt weg (ik hoop niet teveel gezegd te hebben :P dat hij er zo weer mee begint ofzo)

@FFrenzy, idd is hij trager bij linked tables enzo, maar dat moest niet zon verschil uitmaken d8 ik. mocht het wel zo zijn is het een mooie link. We proberen subforms en linked tables al tot een minimum te brengen, maar het opslaan van zelfs 1 single formpje ging al zo traag, er wat ook veel verwijderd/gerommeld in de laatste paar weken aan deze db, mss dat het daarom ook een repair nodig had

[ Voor 50% gewijzigd door semicon op 08-08-2006 12:30 ]

Pagina: 1