[VoIP] Gaat dit werken

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een VoIP oplossing. Nu heb ik een hoop informatie opgezocht over Cisco apparatuur die de VoIP oplossing moet worden.

Tot heden lijkt mij dit de oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/Afbeelding2.jpg

Vroeg me af of dit gaat werken.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door RedCellNL op 08-08-2006 12:08 ]

Verwijderd

1) Dit is geen geldige topicstart.
2) Ik mis het "probleem".
3) Ik mis wat je zelf al geprobeerd hebt.

Ik zie geen probleem in configuratie overigens. Ik weet niet hoeveel toestellen je wil aansluiten op je internetlijn, maar misschien is het slim om een VoIP telefooncentrale neer te zetten (of is dat die Cisco?).

• RedCellNL
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:53:
1) Dit is geen geldige topicstart.
2) Ik mis het "probleem".
3) Ik mis wat je zelf al geprobeerd hebt.

Ik zie geen probleem in configuratie overigens. Ik weet niet hoeveel toestellen je wil aansluiten op je internetlijn, maar misschien is het slim om een VoIP telefooncentrale neer te zetten (of is dat die Cisco?).
1) Sorry, er missen misschien inderdaad een aantal zaken
2) Het probleem is dat er eigenlijk te veel informatie beschikbaar is voor mijn op het oog simpele opzet, ik vroeg me dus af of er dingen ontbreken.
3) Zelf heb ik dus op de nodige websites gekeken, daardoor heb ik ook mijn tekening kunnen maken.

Die Cisco is een switch die met VoIP verkeer overweg kan. Je kan via Cisco Callmanager het toestel via de PC beheren en alles zien dus een telefooncentrale lijkt mij overbodig, maar zeker ben ik hier niet van. Het gaat om +/- 10 lijnen, bijna nooit tegelijk.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

RedCellNL schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

1) Sorry, er missen misschien inderdaad een aantal zaken
2) Het probleem is dat er eigenlijk te veel informatie beschikbaar is voor mijn op het oog simpele opzet, ik vroeg me dus af of er dingen ontbreken.
3) Zelf heb ik dus op de nodige websites gekeken, daardoor heb ik ook mijn tekening kunnen maken.

Die Cisco is een switch die met VoIP verkeer overweg kan. Je kan via Cisco Callmanager het toestel via de PC beheren en alles zien dus een telefooncentrale lijkt mij overbodig, maar zeker ben ik hier niet van. Het gaat om +/- 10 lijnen, bijna nooit tegelijk.
Cisco Callmanager is dus de telefooncentrale, de switch dus niet.

Je hebt 2 opties:

Cisco Callmanager Express
Cisco Callmanager.

De callmanager is een applicatie die op een windows server draait, volgende versie is een appliance die op Linux draait.

Callmanager express is een extra functie op een cisco router dat de switch VoIP verkeer aankan betekend alleen dat hij QoS ondersteund.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ff stomme vraag, maar waar gaat je cisco je telefoonverkeer heenrouteren? Wie gaat je inkomende lijnen leveren? Wie gaat het installeren, wie gaat het beheren, hoeveel geld heb je te besteden enz enz enz

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

rac-on schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:32:
ff stomme vraag, maar waar gaat je cisco je telefoonverkeer heenrouteren? Wie gaat je inkomende lijnen leveren? Wie gaat het installeren, wie gaat het beheren, hoeveel geld heb je te besteden enz enz enz
Dat gaat toch allemaal vanzelf? :+

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• RedCellNL
rac-on schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:32:
Routeren: Naar een Cisco 2801.
Lijnen: Er ligt al een internet lijn
Installeren: Zelf
Beheren: Zelf
Geld: +/- 5000 euro

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RedCellNL schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

en die cisco 2801 heeft peerings met kpn en zo? En inkomende telefoonnummers? En wie bij jullie heeft er cisco beheer ervaring?
anyway, als je nu eens een poging doet om je startpost te editen tot een complete startpost met alle informatie, dan heb je kans dat ik nog een keer iets zinnigs probeer te posten

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

RedCellNL schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Waar is het uberhaupt voor?
Voor prive, werk, hoeveel mensen, etc?
NOFI, maar als je denkt dat de Callmanager een applicatie is om je telefoons mee te beheren dan heb je IMHO te weinig verstand van deze materie om het zelf te gaan beheren.

Verwijderd

Als je al een 2801 hebt, kun je hier een Voice router van maken met CallManager Express
erop. CCME biedt voldoende functionaliteit voor een bellen/gebeld worden omgeving tot ca.
30 man. Je moet alleen wel de geschikte modules aanschaffen, en weten hoe je e.e.a.
configureert. CallManager en CallManager Express zijn geen "basic" applicaties!

Gezien het budget is een CallManager out of reach, want de goedkoopste server kost $4000
en dan moet je nog licenties kopen......
Pagina: 1