Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Toch is het schijnbaar iemand gelukt op XS, loopt/liep daar ook een draad over.
eens ff zoeken...
hierzo:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44854
[ Voor 20% gewijzigd door El Snorro op 08-08-2006 12:41 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
nou ja sommige krijgen deze ook gewoon, dus why not worth the try.
Als het lukt is het mss weer een Nieuw WR
Wie zegt dat ie niet 180 graden gedraait zitMeanwhile, I'll put the core back on the PCB. I think it should work again... what say you??
Dit is wel andere koek dan een IHS van een AMD cpu halen of de spacer van een GPU.
Maar als je hier dan over na gaat denken, bij AMD is het contact met pasta. Logisch dat je dan de IHS eraf zou willen, dat scheelt echt serieus wel een paar graden en het is vrij gemakkelijk te doen.
Maar een gesoldeerde verbinding is al dusdanig goed dat het nauwelijks uitmaakt en het verschil minimaal is. Bijkomend dat het schijnbaar heel moeilijk is om te doen zal mij iig doen beslissen om het er niet op te wagen. Ik wil best een eind gaan voor een WR, moederborden onder het water/ijs etc, maar dit is over de grens voor mij
Het risico is te groot. Kijk al levert je het een paar graden op (doet het niet,maar stel) dan nog zou ik persoonlijk het risico niet lopen (en het risico is zeker aanwezig) de proc te slopen voor die 10 extra mhz...BIj een A64 proc deed je het, dan was het ook zo gepiept, hierbij echter niet....Epsilon schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:00:
[...]
Wie zegt dat ie niet 180 graden gedraait zit
Dit is wel andere koek dan een IHS van een AMD cpu halen of de spacer van een GPU.
Maar als je hier dan over na gaat denken, bij AMD is het contact met pasta. Logisch dat je dan de IHS eraf zou willen, dat scheelt echt serieus wel een paar graden en het is vrij gemakkelijk te doen.
Maar een gesoldeerde verbinding is al dusdanig goed dat het nauwelijks uitmaakt en het verschil minimaal is. Bijkomend dat het schijnbaar heel moeilijk is om te doen zal mij iig doen beslissen om het er niet op te wagen. Ik wil best een eind gaan voor een WR, moederborden onder het water/ijs etc, maar dit is over de grens voor mij.
Risico te groot? is dat geen scheldwoord hier in DHO?Heephstan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:46:
Het risico is te groot.
Wel een aparte actie. waarschijnlijk zal ook het removen van de heatspreader over een tijdje ook bij intel ook gewoon ingeburgerd zijn bij de die hard overclockers voor die extra 2-3 graden maar er moet natuurlijk eerst ergens een begin gemaakt worden.
Groot risico kennen we nietMythrill schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:44:
[...]
Risico te groot? is dat geen scheldwoord hier in DHO?
Wel een aparte actie. waarschijnlijk zal ook het removen van de heatspreader over een tijdje ook bij intel ook gewoon ingeburgerd zijn bij de die hard overclockers voor die extra 2-3 graden maar er moet natuurlijk eerst ergens een begin gemaakt worden.
Verwijderd
Nee, omdat je er niet hoger door komt, heeft niks met risico te maken.Heephstan schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:56:
[...]
Groot risico kennen we nietTe groot echter wel. Niemand zet 2 volt op zijn 7900gtx, of 3 volt op de core van zijn A64, niet omdat het niet kan,maar het risico is TE groot.
Ander voorbeeld : de 6800GT/Ultra. Kon je de vcore verhogen, +0,1 volt per stapje. Werd in het begin veel gedaan tot al die kaarten op ''magische'' wijze allemaal overleden. Toen is iedereen daarmee gestopt.TE groot risico.Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:05:
[...]
Nee, omdat je er niet hoger door komt, heeft niks met risico te maken.
en stiekeme poging weer wat leven in de brouwerij te brengen
[ Voor 8% gewijzigd door HeepH op 11-08-2006 12:27 ]
En die extra MHz-jes kunnen je dan ook wel gestolen worden.
Ik wou eens gaan proberen me trouwe Celeron D 352 een paar extra mhz'jes te gaan geven, en ik dacht dat het aan de IHS lag dat het ding niet zo hard wou (temp schoot direct met 15 graden omhoog als het stressed was).
Alleen heb ik het wel anders gedaan als de persoon op de link hierboven, namelijk gewoon een stanlymesje aan de zijkanten eronder gedrukt zodat het rubberen goedje los was. Daarna scheurde dat tin gewoon af (gelukkig zonder de core mee te nemen). Tin van de core afgehaald en toen de cpu maar weer op me mobo geprikt. Na een hoop gestress het ding aan de praat te hebben gekregen ging ik maar eens naar de temps kijken......... van 47 naar 49 graden stressed
Zeker geen succes om dat ding eraf te halen, ik heb nu maar weer de IHS op me processor gelijmd omdat me pc de helft van de tijd niet wou opstarten. Het werkt nu wel gewoon weer maar nu zijn me temps gestegen met ongeveer 6 graden
Dus, mijn advies is om die IHS gewoon lekker te laten zitten. Ik ben blij dat ik het bij een celly heb gedaan.
Verwijderd
De snelheid ligt trouwens niet aan je IHS, maar meer aan de rest van de Celeron.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 19:30 ]
Nog geen pics nee, ik haal hem er straks miss wel weer uit. Ik weet dat een celeron traag is, maar ik wou er dus nog wat meer mhz´en uithalen.Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:30:
Geen pics?
De snelheid ligt trouwens niet aan je IHS, maar meer aan de rest van de Celeron.
Een Celly D

Zonder IHS

Een beetje gepolijst
[ Voor 28% gewijzigd door bajaking op 18-08-2006 21:46 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading

tenzij het een vrouw ... maar dat betwijfel ik
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat is handig kun je je vmods instellen zonder schroevendraaierJaJoah schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 07:07:
Damn, die gast van VR-Zone moet zijn nagels eens knippen
[afbeelding]
tenzij het een vrouw ... maar dat betwijfel ik
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Ik zou mijn duimnagels nooit zo lang krijgen, maar dat komt doordat ik ze vaak misbruik als schroendraaier.