Fout in artikel: Specificaties Intel GMA (X)3000 onthuld

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nieuws: Specificaties Intel GMA (X)3000 onthuld

Er wordt gezegd dat de GMA X3000 een dx10 kaart is, terwijl het maximaal SM 3.0 ondersteunt. Tja, of het is een SM 3.0 kaart, of het is een dx10 kaart, maar niet allebei :P. Het plaatje in de eerste reactie laat ook zien dat het SM 4.0 moet zijn, en dus heeft dailytech het ook verkeerd opgeschreven in hun nieuwsartikel.

Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/1971_large_specs_g965.png

Overigens begin ik te twijfelen over dit plaatje aangezien de graphics core freq ook niet overeen komt.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 08-08-2006 11:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Overigens begin ik te twijfelen over dit plaatje aangezien de graphics core freq ook niet overeen komt.
Het zou met niet verbazen als de mobiele versie (waar deze slide over gaat) lager klokt dan de desktopversie (waar de nieuwspost over gaat).

Ik ga even updaten naar SM4.0 ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik vind het overigens frappant dat elke nieuwssite het gewoon klakkeloos overneemt. Fijn dat t.net het iig verbetert :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
't Blijkt toch wat gecompliceerder. In een reactie op een reactie van mezelf in dat artikel wordt een document aangehaald waar de chipsets in wat meer detail besproken worden. In dat hele document wordt DirectX 10 niet genoemd en in de tabel op pagina 13 kun je zelfs zien dat DirectX 9.0c maximaal ondersteund wordt. Ook zegt dat document dat SM3.0 maximaal haalbaar is.

Hoe DirectX 10 ooit in dit verhaal betrokken is geraakt is me dus een raadsel.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2006 22:51 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hoe DirectX 10 ooit in dit verhaal betrokken is geraakt is me dus een raadsel.
Er zijn talloze geruchten (waaronder erg betrouwbare, zoals die Intel-slide die je zelf in de topicstart hebt gezet, deze slide (ook van Intel), een uitspraak die op Cebit is gedaan en die van moederbordbouwers) die stellen dat X3000 in staat is om DirectX 10 te ondersteunen, waarvoor SM 4.0 zoals je weet een keiharde vereiste is.

Dat Intel dit op het moment nog niet aan de grote klok hangt lijkt me omdat de hele technologie pas over een half jaar op de markt komt en ze waarschijnlijk eerst goed willen testen met de uiteindelijke versie, voor miljoenen klanten een of andere rare bug tegenkomen in een feature die ze beloofd is. Een andere verklaring is dat DX10/SM4 alleen via software wordt ondersteund, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel is toegestaan. Over het "hardwarematig" zou dus nog gediscussierd kunnen worden :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Pixelshaders kunnen niet in software, dat is het probleem nou juist. Met vertexshaders kan dat idd prima.

Maar goed, even afwachten dus :)

Pagina: 1