Toon posts:

Core duo 2 systeem met opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik een nieuwe PC samengesteld met de volgende componenten:

Intel E6600 Core 2 Duo
Asus P5B deluxe/wifi
Leadtek PX7600 GT Extreme
2GB Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, CL5
2x Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
2x Samsung DVDWriter SH-W163A S-ATA
Antec Voeding NeoHE Power 500 Watt, Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins

Ik heb alles naar mijn weten met zorg geplaatst. Voor de ondersteuning van de Core 2 Duo heb een bios flash uitgevoerd.

Het probleem is dat het systeem af en toe niet wil starten. Wanneer dit gebeurt gaan alle fans (3 system fans en 1 cpu fan) even aan (1 sec) en direct weer uit. Bios piept niet. Het systeem reageert hierna niet meer op een druk op de power button. Ik moet dan ongeveer een halve minuut de voeding van het net halen en dan start hij meestal wel.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:57
ik heb afgelopen vrijdag een Gigabyte 965p dq6 ingebouwd met Intel E6600.
bij de eerste start ging de pc naar 6 seconden uit om daarna in een soort
aan uit loep te geraken. (aan uit aan uit enz)
blijkt dus te komen door het 6400 geheugen, bij Gigabyte is men druk bezig
om een bios update te maken die dit probleem zou moeten oplossen.

als tips geeft men oa. de volgende oplossing.:

1 geheugen chip erin
bios resetten
stormkable even verwijderen.

indien dit niet werkt een 667 of 400 geheugen module proberen, maar ja
wie heeft een DDR2 module op voorraad.

bij mij werden op een gegeven moment de chips wel herkend in de
bios, en werkt mij pc tot nu toe goed.

Verwijderd

Hmm.. dit is heel apart ik heb exact hetzelfde probleem. na het installeren van m'n nieuwe systeem (specs onder) ging alles goed. meerdere malen opnieuw opgestart, uitgeschakeld en aangezet.

gisteravond na een dag hard werken eindelijk thuis om maar eens fiks te gaan gamen... geen response op de powerbutton. Voeding uitgezet, kabel eruit en even wachten. kabel erin en weer aan. Daarna nog vreemder, geen van m'n fans draaiden. cpu werd passief gekoeld door m'n zalman cnps9500 (max 45 graden stressed, halve kilo koper doet wonderen :) ) alle koelers er opnieuw ingeprikt en het ging weer goed.

Mijn specs:

Asrock AM2-XLI eSATA
AMD Athlon64 X2 3800+
1024mb 533mhz DDR2
Asus EN7900GT TOP
Maxtor Diamondmax10 SATA2 250GB
Audigy 2 platinum Ex
Asus A-45G 450W voeding

Heb de K8 drivers van de cd van asrock geïnstalleerd en de drivers van de amd website. Quiet Fan staat disabled in de bios.

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 01:45

ZeroCode

Woopie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:38:
Hmm.. dit is heel apart ik heb exact hetzelfde probleem. na het installeren van m'n nieuwe systeem (specs onder) ging alles goed. meerdere malen opnieuw opgestart, uitgeschakeld en aangezet.

gisteravond na een dag hard werken eindelijk thuis om maar eens fiks te gaan gamen... geen response op de powerbutton. Voeding uitgezet, kabel eruit en even wachten. kabel erin en weer aan. Daarna nog vreemder, geen van m'n fans draaiden. cpu werd passief gekoeld door m'n zalman cnps9500 (max 45 graden stressed, halve kilo koper doet wonderen :) ) alle koelers er opnieuw ingeprikt en het ging weer goed.

Mijn specs:

Asrock AM2-XLI eSATA
AMD Athlon64 X2 3800+
1024mb 533mhz DDR2
Asus EN7900GT TOP
Maxtor Diamondmax10 SATA2 250GB
Audigy 2 platinum Ex
Asus A-45G 450W voeding

Heb de K8 drivers van de cd van asrock geïnstalleerd en de drivers van de amd website. Quiet Fan staat disabled in de bios.
Dit topic gaat over core 2 duo systemen wheheeh en nu heb jij het over een X2 ;)
Just a detail....

Verwijderd

Verwijderd in "Problemen met nieuwe Conroe PC"

P5B Deluxe-Wifi boot niet met OCZ PC6400

Gaat lekker zeg... Dus Corsair memory geeft ook al problemen? Echt zwaar klote ja :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 11:12 ]

Verwijderd

ZeroCode schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:08:
[...]

Dit topic gaat over core 2 duo systemen wheheeh en nu heb jij het over een X2 ;)
Just a detail....
I know mate, alleen aangeven dat het niet core 2 duo specifiek is en x2 het dus ook kan hebben. heb je weer iets uitgesloten..... maar thnx voor de aanwijzing ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hmm over cosair heb ik nog niets gelezen?
de problemen zijn geloof ik hoofdzakelijk met OCZ pc6400 CL4 geheugen,
maar dit is niet een p965 specifiek probleem, andere boarden (ook AMD) kunnen hetzelfde problemen hebben.

het probleem zit hem in het feit dat pc6400 cl4 over het algemeen niet 1.8volt wil lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dnc1n op 08-08-2006 12:12 ]

Verwijderd

Ik wil niet irritant doen maar exact hetzelfde probleem heb ik ook met de onderstaande config :X .

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:24:
Ik wil niet irritant doen maar exact hetzelfde probleem heb ik ook met de onderstaande config :X .
Maar jij hebt hem zwaar overgeklokt. Heb je het ook @stock?

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
tsja.. 965 chipset en 6400 geheugen.. Tis wat.. je moet even kijken wat die reepjes aan voltage trekken en dat aanpassen in de bios (+ zoveel volt) en als dat beetje draait bios updaten naar de laatste. Daarna zal wel alles weer default zijn en moet je de voltage weer raisen?

Verwijderd

Azqi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:26:
[...]

Maar jij hebt hem zwaar overgeklokt. Heb je het ook @stock?
Yup, soms, opstarten is af en toe een probleem :) .

Verwijderd

Het is niet typisch een probleem van ocz hoor. Dit type latjes is tegenwoordig enorm populair ivm met zen mooie prijs/kwaliteitsverhouding. Daarom ook dat er zoveel mensen dit kopen en ja... aangezien iedereen met pc6400 tegen het probleem gaat aanlopen gaan ook de mensen met ocz geheugen hun verhaal posten. Ik heb ook al verhalen gelezen over geil geheugen enz allemaal hetzelfde.

Tevens is het ook merkonafhankelijk op vlak van het moederbord zowal gigabyte als asus hebben er problemen mee. Van msi bordjes heb k nog geen verhalen gehoord maar dit kan ook wel komen door het feit dat ik nog geen verhaal gelezen heb van iemand die een msi bordje heeft.
Het is gewoon een zeer hardnekking probleem met de p965 chipset. Hopelijk komen alle fabrikanten binnekort met een deftige biosupdate die komaf maakt met dit probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:13:
Het is gewoon een zeer hardnekking probleem met de p965 chipset. Hopelijk komen alle fabrikanten binnekort met een deftige biosupdate die komaf maakt met dit probleem.
Niet bepaald alleen de p965, staan al 2 replies hier die aangeven dat amd hetzelfde probleem heeft. (mijn componenten zijn allemaal @stock clockspeed)

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn bios reeds ge-update --> geen resultaat. Heb zojuist ook de juiste voltage en timing in de bios ingesteld. Hopelijk gaat het nu beter.

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 08-08-2006 16:10 . Reden: offtopic stukje weggeknipt ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

Niet bepaald alleen de p965, staan al 2 replies hier die aangeven dat amd hetzelfde probleem heeft. (mijn componenten zijn allemaal @stock clockspeed)
Inderdaad

Asus M2N-E hier
nForce 570 Ultra MCP
Socket AM2

2x 1GB OCZ PC 6400 DDR2 2.1V
Gaat niet werken, bordje ze max schijnt 1,95V te zijn

waardeloze zooi

Verwijderd

Suicyder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:37:
[...]

Inderdaad

Asus M2N-E hier
nForce 570 Ultra MCP
Socket AM2

2x 1GB OCZ PC 6400 DDR2 2.1V
Gaat niet werken, bordje ze max schijnt 1,95V te zijn

waardeloze zooi
makkelijkste is nu dan om je geheugen te underclocken zodat ie niet meer dan 1,9V pakt. en ff Asus in de gaten houden voor bios update zodat er wel 2,1V doorheen kan knallen.

Mijn eigen boot probleem is waarschijnlijk over, zusje gevraagd om een aantal keer vandaag de pc aan en uit te zetten. gaat nog steeds normaal aan. ik is blij maar ik doe wel even afkloppe |:(

• Suicyder
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:15:
makkelijkste is nu dan om je geheugen te underclocken zodat ie niet meer dan 1,9V pakt. en ff Asus in de gaten houden voor bios update zodat er wel 2,1V doorheen kan knallen.

Mijn eigen boot probleem is waarschijnlijk over, zusje gevraagd om een aantal keer vandaag de pc aan en uit te zetten. gaat nog steeds normaal aan. ik is blij maar ik doe wel even afkloppe |:(
[ikweetnietmode]
Hoe kan ik mijn geheugen indertijd onderclocken?
Verlies ik dan niet veel snelheid?
Is het niet slecht voor het geheugen?
[/ikweetnietmode]

En zal Asus uberhaubt met patch komen, wacht nog op hun antwoord :9

Verwijderd

Suicyder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:19:
[...]

[ikweetnietmode]
Hoe kan ik mijn geheugen indertijd onderclocken?
Verlies ik dan niet veel snelheid?
Is het niet slecht voor het geheugen?
[/ikweetnietmode]

En zal Asus uberhaubt met patch komen, wacht nog op hun antwoord :9
zal wel ff kijken als ik straks thuis ben hoe het werkt op jouw mobo, zit nu op m'n werk nml.(misschien dat iemand deze jongeman even kan assisteren) en het is niet slecht voor je geheugen om het langzamer te laten lopen, hetzelfde als jij langzamer gaat wandelen. als je harder gaat dan je kan (overclocken) ga je kapot.

verlies je snelheid, jazeker. kijk maar hoeveel tijd het scheelt als je hardloopt of wandelt.

PS geweldige vergelijking dit 8)7

• Suicyder
Inderdaad, heheh
Pagina: 1